Hur är det med din moral?
Måttet på en människas verkliga moral är vad hon skulle göra om hon visste att hon aldrig skulle bli avslöjad.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Om jag visste att jag aldrig skulle bli avslöjad?
Mmm skulle kunna göra en hel del!

Avslöjad eller ej… Det är inte det det handlar om för mig. Jag måste kunna leva med mig själv… Har nog ett för hårt rättspatos och samvete…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Har fått höra att jag varken har samvete eller moral så jag är redan dömd, känns det som.
Det var av mitt x, när jag kom på att han hade slagit sina barn under deras uppväxt.
Han ville hellre prata pengar hos familjerådgivningen, jag tycket barnen var viktigare. Då tyckte han att jag tog upp sånt som var onödigt att diskutera.
Pengar har aldrig jag brytt mej om, vilket är samvetslöst och omoraliskt.
Däremot är mina barn heliga för mej!

# 3 Då är det väl x:et som inte har så bra moral.
Jag tror på karmalagen och då handlar det inte om man att blir avslöjad eller inte
Jag tror också på karmalagen så det är inte tal om att göra något omoraliskt*hmmm* kanske jag skulle ta några förbjudna blommor för att plantera i trädgården..näää när jag tänker efter
Jag har fölr mig att det finns en sådan moralprövning i "Visdomens sju pelare". En man i taget sätts i ett rum med en öppen skattkista full av oräknade gulddubloner.
Senare visar deras fortsatta leverne vilka som hade hög moral och vilka som inte hade det.
Utfallet påminner mig om verkligheten i otäckt hög grad när jag tänker på den afrikanske människorättskämpen (som jag just nu glömt namnet på) som sa att "i väst blir man initialt politiskt intresserad för att man vill förändra och förbättra levnadsvillkoren för människorna, medan man i Afrika blir politiker för att bli rik".
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja inte bara i Afrika utan i högsta grad i Sydamerika och Asien. Tänk på presidenten t.ex i Burma som byggt sig en stad mitt i djungeln bara för sig och undersåtar medans folket svälter ihjäl. Dottern hade så mycket diamanter på sig vid sitt bröllop så hon hade svårt att gå.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
.
Jag skulle nog inte göra annorlunda än vad jag gör nu då jag lever som jag vill & önskar och känner nog inte att något håller mig tillbaka. Annat var det i tonåren dock 
Amor Vincit Omnia
Karmalagen är det enda som gäller mig i den frågan. Att sak är det samma, blir jag avslöjad eller inte. 

#9 Tur är väl att man blivit lite klokare.
(Jag viste inte det fanns något som hette karmalagen när jag var tonåring).
Kanske den inte var uppfunnen då
.
#11 Jag har vetat om karmalagen sedan från barnsben. Att den har funnits länge.

#12 Ok, fast vem vet jag har också funnits väldigt läng :-)
Nu har jag blivit av med smileysarna igen, (är de för godiset jag snodde som barn)???
"13 Det var det säkert. Du fick påminnelse om att nått gott är borta från dig med. Smileysar. Vänta de kommer tillbaka…

Var de du som tog dem?
Nu är de här igen
Ja det var väl jag. Påminnelse att karmalagen gäller åt oss båda. Vad jag sa…de kommer tillbaka. 

"Suck" man är väl en tråkig och präktig sak… Inte mycket man gjort som varit omoraliskt eller så…
Bortsett från musiklärarens lilla Fiat vi (jag med) gungade ner i sandgropen lite då och då… Men han var en riktigt otrevlig människa…
…är det därför mina bilar alltid rostar så…
#17 Karmalag……..är hård..

#18 Kexaktigt hård…
#19 Exakt…man kan inte ens skylla på andra, utan man får ta smällar själv….
Moral….. Karmalag…. Nu blir jag rädd på riktigt! Jag kommer inte att få det lätt i "nästa liv"
Får kanske inte ens en chans till… 
Zabelle
#15 Nu har du fått mina smileysar också. De är borta….

#22 Nä jag har bara mina.
Karmalagen är bara att beta av, de man betalt har man betalt och sen ska man bara aktar sig för nya skulder.
Därför aktar jag mig för att ta sådant jag inte behöver.
T.ex. någon annans smileysar

#23 Jippiii de kom tillbaka…
…du var oskyldig….

#24 SA JAG JU
#25 Buuuu.. de är borta igen…..en spöke kanske tar de och sedan skrattar…..

#26 Nu tog han mina också IGEN var inte ledsen de är tillbax imorgon tror jag :-(
#26 Du får väl gå in på dina inställningar och rätta till eländet 
#27 Jabb det är en spöke då. Mina kom tillbaka igen….
Du får snart dina…
#28 Tack för din råd….men jag bara väntar tålmodigt…de kommer tillbaka. 
Jag känner igen mig i dina inlägg ewrekav. Jag brukar bli hånad av mina nära och kära som säger att det är snudd jag ringer polisen och anmäler mig om jag råkat köra lite för fort etc…
Avslöjad blir man ju alltid av den där man möter i spegeln. Det är inte rädsla för andras fördömanden eller karmalagen som avhåller mig från att göra "dumheter" tror jag. Det är nog främst samvetets röst som ser till att jag håller mig på rätt sida om vägen 
Jag tror att vi alla innerst inne vet vad som är rätt och fel, men en del klarar av att slå till dövörat när samvetet talar 
Smilisarna försvinner ofta från trådar som innehåller tubisar. Jag brukar stänga ner webbläsaren och sedan bara öppna den igen så kommer smilisarna tillbaka.
#32 Om jag bara visste vad ..tubisar..är..
Datortermer..är svåra…..för mig. Men det gör inget…..smileysar kommer och går. 
…min moral är fläckfri,
och oanvänd.. :- )
..det där att inte bli avslöjad,tycker jag låter/är så ..hm,det går ju inte att leva i en isolerad bubbla.. (?)
Jag gör skillnad på "guds lagar o mäniskans förordningar",
ibland går jag över gränser,men då för att följa min moral,
ibland för ..att följa..en annan. :- )
Ibland är jag stolt över att då bli "avslöjad",andra gånger står jag för det ..
Karma "lagen" som ni skriver om,är väl ingen ..dömmande lag,den är "bara" ett svar/eko av dina handlinger..
Vad du ger,är vad du får !
(är det inte det ..flera moralläror bygger på/"översätter" (?)…moralkakorna är _andras_ livs-ideal)
penke
(fortfarande på lånad dator)
förlåt Pirkko. Tubisar är filmer från youtube
haha det där lät kryptiskt penke! En oanvänd moral?! Det kan tolkas på lite olika sätt 
#33 Tack Margareta, nu fattar jag. Jag lär mig hjälp av andra. Ni är viktiga för mig. Smilisar borta igen. yyyy. Pirkko
Jag har nog blandad Moral…
Jag skulle kunna tänka mig när jag blir gammal o ingen vill ta hand om mig.Att råna någon bank.För jag skulle ha det bätre i ett fängelse än på ett olderdomshem.Men med min tur så hadde jag la blivit inskikat på hemmet direkt.
Det är rätt ruggit.Dom kriminälla har störe rättigheter än dom gamla.
bättre mat
utevistelse varje dag.är det riktit?
Lena.P är jag i verkliga livet.

Samvetet är alltid vaksamt !!
Men ibland diskuterar högra axeln med vänstra axeln…jag ser det som lite rörelse-övningar för hals/nacke….så inte det stelnar till & jag endast kan se framåt (åt ett håll).
När jag sett saker & ting från fler sidor, kan det bli lättare att ta ett beslut.
Rannsakar jag mig själv så har jag nog ibland dubbelmoral, tyvärr…
/Maria

#40 Ja dubbelmoral har nog alla emellanåt… Vi är ju trots allt människor med alla dess fel och brister…
Bara en sådan enkel sak som att jag säger till mina barn att de aldrig någonsin ska börja röka eller snusa… Sedan sitter jag själv ständigt med min snus under läppen…

Jag lever efter den devisen att allt avslöjas med tiden… för så upplever jag att det är, allt kommer fram till slut. Så jag lever på ett sätt som är förberett för det. Men skulle man bli testad så vet jag inte hur jag skulle reagera… man vill ju gärna tro att man står emot men det är lite svårt att veta på förhand tror jag.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#42 JO… Sanningen kommer alltid fram till sist, på ett eller annat sätt…

#43 precis…
"Lev så att du aldrig behöver skämmas om något du säger eller gör publiceras jorden runt - även om det publicerade var en lögn".
//Richard Bach

Hehehe, ja dithän har jag inte riktigt nått ännu… ibland säger jag saker i stundens hetta som jag skäms över efteråt…
samma här 

Jag ser ändå det som en bra sak… alltså att jag skäms och inte bara struntar i mina grodor 
# 46 Ja vem har inte gjort det, med en rebellisk hormonstinn tonåring som skrek och kallade mej lite av varje så blev det många grodor som man ångrar. :=((

Hahaha, ja de är mästerliga på att trycka på rätt knappar de små liven 

#2 Säger som evrekaw,