Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 532 ggr
Mads
0

Singeltokan nr 3

Kunde valt en annan rubrik men så tänkte jag att jag är ju fortfarande en toka och singel så då kan jag ju fortsätta på temat då min nya tråd handlar om…kärlek såklart.

Satt & tänkte häromkvällen på vad man sökt i en partner genom livet. Olika saker i olika stadier i livet och olika åldrar. Utseende, personlighet, var bor han, hur bor han, svärisarna, m.m.

Just nu söker jag nog det som kanske är svårast att finna. Eller, jag tycker inte om att säga söker för jag letar ju inte. Men när kärleken väl dyker upp & in i mitt liv så önskar jag att det är en person som min själ känner igen. Att våra själar hör ihop och vet att det ska vara vi, att möta någon man hör ihop med på ett djupare plan. Finnes denna möjlighet eller är min önskning alldeles för orimlig ? Vad tror ni ? För finner själarna varandra så spelar ju resten föga roll, då kan man ju liksom inte motstå.

Amor Vincit Omnia

Cristine
0

Rätt vad det är kan man träffa på en man som man känner att han är min och undrar faktiskt varför han genast inte gör slag i saken..hi hi. Tänker bara på mej själv. När jag såg i ögonvrån hur han tittade så tänkte jag.."men ser han inte att vi hör ihop" när tänker han agera. Jag sökte aldrig någon..jag hade inte tid. Men det blev ju vi två.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Soffe
0

Ojoj va spännande.. Jag själv är en liten singeltoka :-) Kärlek kan man känna ändå, men man vill ju oxå uppleva och dela den med en man :-)

Mads
0

# 1 Precis så menar jag Cristine ! Jag har upplevt det en gång i livet men hoppas att det finns flera själafränder att möta på livets väg, i alla fall en till Flört Men så har jag så starka drömmar och känslor kring mina tidigare liv att det alltid funnits en och samma man som jag är menad att vara med…

# 2 Ja, kärlek känner jag till mycket. Min sonm familjen, vänner, er här bl.a Kyss

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

#3 MMM Flört

Toyan
0

Kul att höra att det finns fler singeltokor:- det har jag varit i många år nu och tycker det skulle vara fint att hitta en själsfrände.

Kärleken till mina barn och barnbarn, min syster och mina kära vänner sen många år finns ju och jag är så tacksam och glad att dom finns.

Kärleken från och till mina älskade hundar har varit en ständig glädjekälla. Nu finns dom på andra sidan där jag föreställer mig att dom pigga och glada skuttar runt igen men saknaden är stor.

Störst av allt är kärleken.

aggeelin
0

Jo… … och efteråt kan jag undra vad det var jag föll för hos xet - mina bars pappa… Jag får den fråga ibland och nej, jag kan inte svara…  för det var ju inte så lyckat Tyst

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Hoppfull
0

Fast jag kan berätta att det inte alls är säkert att det börjar på det sättet och ändå kan det vara så rätt och bra. Min man var inte alls någon som det kändes rätt med på direkten. Det tog flera veckor av uppvaktande från hans sida innan jag föll, men WOW vilken kärlek denna man har! Den har svept mig in i en helt ny dimension av kärlek, jag trodde inte ens att det fanns eller kunde kännas så!

Vi är väldigt olika och själsfränder kan man nog inte påstå att vi är i den bemärkelse du beskriver, men vår kärlek är starkare än starkast och den har överlevt enorma påfrestningar.

Så ett öppet sinne och låta människor visa vilka de verkligen är, inuti, tror jag är superviktigt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

#6 Ibland tyder man tecknen fel.Obestämd

Hoppfull
0

#6 I mitt fall handlade det om att han var (är) på exakt samma sätt som min familj behandlat mig. Så det var tryggt och invant och jag klev väl in i min gamla roll… trodde att det var kärlek. Och det tog väldigt lång tid innan jag fattade att det inte var kärlek det handlat om utan kanske mera en vana utifrån min uppväxt. När jag bröt mina egna mönster började jag se vad det handlat om.

Cristine
0

Det du nämner påminner mej om en väninna som växte upp med föräldrar som var alcoholiserade. Hon gick och giftade sig med en man som drack, jag kunde inte förstå henne alls.Förvånad

Hoppfull
0

Min psykiater sa att det är det mest naturliga i världen. Ytterst få söker sig till någon som skiljer sig från de egna mönstren, ofta är det just det invanda som får oss att tro att vi hittar någon som verkligen förstår oss. Så det är knepigt det där med att välja partner.

Mads
0

Jag tror att allt som jag gått igenom det sista året och som har förändrat min syn på mig själv samt livet i sin helhet också har förändrat vilken partner jag kommer att dras till. Nu önskar jag ju som sagt själakontakt, galen tok-kärlek. Blev misshandlad svårt av en kille när jag var 18 och mannen jag mötte därefter sen var den snällaste och stod verkligen för trygghet så jag tror absolut man väljer utifrån upplevelser och erfarenheter och beroende på hur man själv mår osv.

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

Det är jag helt övertygad om att du kommer att få Mads Kyss Njut nu av din frihet och rätt som där så står han bara där…

Kramen!

Mads
0

# 13 Oooh ja, jag njuter av singellivet, det gör jag. Kan ju se vilket tv-program jag vill, ingen som snarkar mig i örat osv Flört

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

Hehehe, åh så skönt… du vet jag har haft små barn (ja nu är det både små och stora) i snart 20 år så jag kan verkligen längta efter tystnad och ro och alla andra vardagssaker som bitvis blir tröttande när man har stor familj.

Mads
0

Min lilla bus är ju bara 18 månader så jag har inte kommit dit än att jag behöver tystnad, tvärtom älskar jag livet & rörelsen han för med sig som en stormvind in i mitt liv. Och när han somnar på kvällen blir det tyst och ensamt, men visst finns stunder när jag undrar vart off-knappen sitter Glad Och sen måste det ju klart vara skillnad på att ha bara en som jag eller flera.

Amor Vincit Omnia

Mads
0

På tal om män…såg Johnny Depp igår på Letterman..oj oj oj vilken fin man som äger en alldeles egen ö, älskar sina barn och sin fru…mycket vacker man Glad

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

Johnny Depp är en vacker man Ja :-)

evrekaw
0

Ja, han är vacker… Men för kort… Jag gillar lååånga karlar, därefter får de nog se ut på alla möjliga vis… Faller mer för en personlighet…

Klart du kommer att finna kärleken igen Mads… Det är inte frågan om om… Bara när och hur!Flört

Minns att jag läste någonstans att.. Desperation är den sämsta parfym man kan ha… Tack och lov verkar du inte ha detta…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Mads
0

# 19 Är han kort ? Han satt ner så det tänkte jag inte så mycket på, men jag är inte så jättelång själv så går han bara 167 cm över havet är det lugnt Glad

Jag tycker också man får se ut hursom, jag har liksom ingen direkt typ som jag alltid faller för, den ena har aldrig varit lik den andra.

Desperation är helt fel parfym att ha på sig ute, har en killkompis som haft den i flera år och det skriker om honom att han mer eller mindre tar vem som när han är ute ibland. Inte så sexigt….

Så nej, desperat är jag inte. Jag kan längta ibland men det känner jag inte är samma sak för allt som allt trivs jag med singellivet också.

Kramar Skrattande

Amor Vincit Omnia