Ljusa sommarkvällar
Jag vet inte hur det är med er andra - men det jag älskar mest med sommaren är de ljusa kvällarna.
Nu är klockan snart 22,00 och solen har gått ner bakom grannens stalltak - men det är ljust fortafarande och det glöder i talltopparna i skogen mitt emot. Det är sånt man behöver bilder på, som hjälp till minnet och för att orka överleva kommande vinter.
Skicka in era blider av ljusa sommarkvällar/nätter så kan vi ta fram dem som tröst i November.
kanske - kanske - ordnar vi en bildtävling på temat. Så ut och fota nu!
Jag kan bara hålla med.Fin o vacker bil.O hoss oss nu blåser det, så vi kan vara ute.Annars så har vi knotten…Men en sådan här kväl är det bara så fint.O lagom kalt.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Här är det också vackra kvällar och grannens nu så kända hus kommer med en gång till.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jaa visst är det härligt med sommarkvällar
Gillar inte kalla och mörka vinterkvällar 
Jag har 23 grader ute och klockan är halv elva!
En sån här kväll skulle man ha någon att sitta ute på altan med och hålla handen.
Men hur långt upp bör vi komma för att det skall vara ljust nu?Vet att jag körde från Finnsnes N.Norge ca kl 18,oo o jag körde i ljus hela vägen ner till Göteborg..sträck körde på ca24timar.Inget att rekomendera.
Soffe..Smaken är som baken.En vinter kväl med stjärnor.Vackert
#5 Här hos mig är det ljust hela natten. Lika ljust som mitt på dagen. Jag bor mitt i landet.
#5 Vet jag väl.. Jag skrev det för att jag inte gillar det..
nu har vi nästan natten.Jag var ute o gav hästarna godis o hämtade deras mathovar.O fytt i katta vad Mygg det var,Så mycket har det inte varit någon kväl..Mina hästar står inne på nätter na.Dom klarar nte dom små djuren.
Soffe vist är det roligt att vi är olika.
ja det beror på vad man menar med ljust. Norr om polcirkeln lyser forfarande solen in genom fönstren *suck nostalgi* men ju längre söderut man kommer desto mörkare blir det. Men ändå aldrig riktigt kolsvart. här i stockholmstrakten får vi vänta till andra halvan av Juli innan det blir mörkt nog att kunna se några stjärnor på himmlen.
Här kommer en bild från midsommarafton 2006 klocka 00,30 på natten.
Jösses det är som mitt på dan ju! 
Ja men visst.Ljust!! Men vist är Sverge vackert?
Nu blir jag avis! Jag vill oxå ha så ljust nu :-)
Hos mej är det lite mörkare, men inte riktigt så mörkt som på bilden (gjort genom ett skitigt fönster).
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mycket fint ljus hos dig med Cristine 
Här kommer jag som "alltid" ska vara tvärtemot
Jag gillar inte ljusa sommarkvällar. Däremot älskar jag varma, ljumma sommarkvällar. Jag tycker om när det mörknar tidigt som vid medelhavet då man kan sitte ute med levande ljus.
Därför tycker jag kvällarna i augusti/september kan vara så fina, om vädret tillåter.
Fina bilder har ni i alla fall presenterat…
/Maria
jag gillar också att sitta i mörkret och mysa med levande ljus, det har ju sin tjusning. Det är tur att vi slipper välja - vi behöver bara vänta så kommer det