Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: våra-vänner-djuren-natur
Läst 743 ggr
Cristine
0

Trädgårds arbete.

Nu har man fullt upp med trädgården, egentligen skulle man sätta vilda blommor i rabatterna för det är dom som växer med en himmla fart. Jag förstår inte hur de kan hoppa över stenkanten och in i rabatten. Gardening 

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Ogräs växer alltid fort, jag håller undan dem i min nya rabatt men de är snabba… har nyss varit ute och tagit bort lite.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Dags att gå ut och vattna lite, trots regnet är det torrt i krukorna. Hur har det gått till?

evrekaw
0

Måste verkligen rensa ogräs snarast… Det har varit så kallt att man inte haft lust att vara ute… Men jag såg idag att det såg bedrövligt ut…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

aggeelin
0

#3 Jag köpte en slags "kratta" med tre piggar. Med den går det att kratta igenom jorden så att det håller undan ogräset, det har jag lärt av min pappa. Det funkar. Och dessutom, om det är torrt kan det ersätta vattning … Det har min bror odlaren lärt mig Glad

evrekaw
0

Men det finns väl en gräns för hur "torrt" det får vara för att det ska fungera i längden va…?Obestämd

aggeelin
0

#5 det kan vara ganska så torrt… när man luckrar på det sättet kommer nattfukten ner, säger de, kan annars tro att den försvinner bort…

Cristine
0

Jag tror jag föredrar att vattna då rabatten är väldigt lång.

aggeelin
0

#7 jo visst, fast det är ett bra sätt att rensa… och samtidigt torkar det inte ut… sa min pappa Skrattande tror att det funkar…

evrekaw
0

Min rosenrabatt i söderläge måste jag nog vattna ändå…Obestämd

aggeelin
0

#9 vad har du för färg på rosorna ?

evrekaw
0

De är mörkröda… Men jag valde utifrån klimatzon… De har ju lust att skriva klimatzonerna väl mycket tilltagna…

aggeelin
0

Läckert, det är vackert med mörkröda rosor - hoppas att det går bra för dem Skrattande 

I min "rabatt" har jag en gul "strimma" och där har jag satt en gul ros, som blir lite buskig, hoppas jag.

Cristine
0

Jag älskar rosor och har planterat 8 olika sorter, det är bara en som har knopp nu så det gäller att vara tålmodig.

Soffe
0

Här är en till som gillar rosor :-) Skulle vilja ha det i min lägenhet, men blir aldrig av att jag köper några..

penke
0

Rosorna i alla lägen slipper jag vattna,de kommer sig bra,knoppar  men inte mer,än..

Jag blev gladare när jag under en kvarts-glimt från solen,fann min första jordgubbe,men två ! smultron Tungan ute  det är fest ! Glad

penke

aggeelin
0

#15 Mums så gott Skrattande och rosor i knopp… spännande Skrattande. Vi var i stadsparken här igår och det är sent med rosorna verkar det som, för lite värme antar jag.

penke
0

det är bara förnamnet !

det var ju inte mycket lönt att ta fram glass ,de avnjöts på platsen,de minuternas sol gjorde mycket för smaken,snart blir det nödvändigt att ta fram korgen.. :- )

Rosorna är oxå spännande,några är gamla som jag flyttat (de som ville) några var nya förra året,de blommade lite redan då,nu växer de sig starkare o har mer ..svung (?) *skratt*

trots lite sol o värme .. (jag är ingen expert) fast,allting växer ..bra,ändå,sol o värme behövs nog för bären o att blommor ska blomma ut.. (?)

insekterna flyger inte när det regnar o är kallt,varför skulle då blommorna blomma ?

Jag *längtar* efter att rosorna ska börja dofta..

penke

aggeelin
0

Ja, jag längtar efter att min nya gula ros ska börja blomma, för knoppar har den.

Det som växer vill ha sol, det blir mycket kraftigare och växer mer då. Nu är det nästan som att en del växter vill ner i jorden igen… Rynkar på näsan

ska bli varmt till veckan säger sambon, och det har jag trott ett tag nu, att efter midsommar kommer väder Skrattande

Cristine
0

Jag har faktiskt en liten buske som blommar och den fanns här redan,den är rätt så vanlig och brukar förvilda sig. Tror de heter nyponrosor. De luktar väldigt gott.

penke
0

det blir säkert en explosion på …tisdag,halv sol imorgon(idag),massor av sol på måndag..

*skratt*att de kryper ned i jorden kan jag nästan tro,för de verkar skrämma upp mängder av "ogräs" :- )

jag har ..två gula rosor,en rosa o flera röda..

penke

min rhododendron(?) blommar .. :- )

aggeelin
0

#20 får lägga in kort sen när de blommar Flört vill se

evrekaw
0

Jag har planterat lavendel och äntligen en bondsyren… (maken fick gräva för syrenen).

Vet inte vad syrenen har för färg… Yr som jag är tog jag en som såg kraftig och fin ut, men glömde att kolla färg…

Men det kvittar - de är vackra och doftar gott oavsett färg. Eller är det skillnad på doften? Någon som vet?Obestämd