Är du fotogenisk?
Jag vill inte vara med på foton för jag får en smärre chock när jag ser mej,dottern däremot brukar bli söt på nästan alla foton. Vi har alla en sida som är bättre än den andra, om jag minns rätt var det min vänstra. Julio Iglesias som är jättenoga med sin image får bara fotas på höger sida.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag anser mig inte vara fotogenisk och gillar inte att fotas.
Jag är inte, enligt min mening, fotogenisk från någon sida. Jag ställer ändå upp för fotografering ibland för det kan vara roligt att ha kvar bildminnen.
Många gånger tror jag att man inte är fotogenisk pga att man inte fått lära sig att posera. En del har det i blodet!

Nej, inte heller jag är fotogenisk. Avskyr att bli fotograferad. När jag sen ser kort på mig själv blir jag nästan skraj
.
Jag kan bara holla med övreiga.Jag ser ut som om jag skulle kunna vara med i vilken skräk film som helst,utan smink,
Så jag vill inte vara med på kort om jag kan låta bli..-Hur lät det?
Lena.P är jag i verkliga livet.
#4 Det lät som vi alla andra har skrivit.
Man tycker att alla andra blir så bra på kort utom en själv!
Det är som att höra sin egen röst - huvvva!
Ja lovade mej själv att inte prata mer, men det gick inte att hålla
Jag var ju van att posera..men då var man ung och hade inte häng här och där och defekterna ritade de över. Nu har man så många så det går väl inte.
¿ har inte det med kamera-rädsla att göra ?
även i detta bildsamhälle är vi ovana med att se oss själva på bild, vi glömmer att vi ser ut som andra ser oss,hela tiden..menar,När vi blir fotade utan att vi vet om det..
för jag undra om vi inte blir osäkra när en kamera kommer fram,att vi "duckar" o kryper ihop (för vi minns att vi brukar se konstiga ut på bild (rädda o ihopkrupna?)
att vara fotogenisk..är det inte mest att acceptera sig själv,.jag är den jag är o ser ut som jag gör,Det är inte mer med det.
?
..för att bli bra på bild,har väl inte bara med skönhet att göra.. (?)
det är karisman,självsäkerheten ..
det att smita undan fototillfällen,är väl oxå att följa jante,"jag blir så hemsk på bild..den här gamla trasan..men inte ska jag ha den.."
penke
/bäst live *ler*
#6 Bredspackel! 
Hjälper int!
#9 Jag vet! Tänkte att du ser ut att ha mindre rynkor än vad jag har så det kanske skulle funka för dig….
Nää, skämt å sido så tycker jag att det är fint med lite rynkor. Det ser ju bara konstigt ut med ett ansikte som är slätt som en barnrumpa om man fyllt _ _ år.

#7. Tja, det är ju så att när man ser sig på kort så har man lite svårt att tro att det är man själv som sitter där. För några år sedan så gick jag på datakurs och vi var ut på vischan med kanot och skulle paddla. Hej och hå. Där fotades lite då och nu. Alla bilder kom så käckt in på en hemsida vi gjorde på kursen. När jag såg mig själv höll jag på att trilla baklänges, för jag var ju så tjock (hade då gått upp i vikt och inte hängt med riktigt). När jag frågade de andra om jag såg ut så där så tittade de på korten och sen på mig och sa……..ja.
Min kroppsuppfattning stämde inte alls in med bilderna, men enligt de andra så var det jag. Kan säga att det tog inte så lång tid innan några kilon trillade av
.
Min syster på 26 berättade för mig idag att jag har ganska många rynkor redan, tack för den då
Men nej, jag blir icke fager på kort enligt mig själv.
Amor Vincit Omnia
PRynkorna bryr jag mej inte i så mycket utan det är de hängande kinderna.
Precis så är det blombuketten*fniss*

#14. Hm, hon är väl inte så taskig din syrra så hon menar skrattrynkorna kring ögonen…….
. För i såna fall ska jag nog ta mig ett snack med henne
. För skrattrynkor är fina då man ser så jätteglad ut när man skrattar, precis som du gör på kortet.
#15. Hängande kinder
. Nä, det tror jag då rakt inte. Blodhundar har hängande kinder, inte du heller
.
Men Madde du är ju jättefin, ta hit din syster så ska hon få på nöten(Guuu vicken dum snickare..) och vi vill se dej precis så där glad.
# 15 Jag försöker le eller skratta hela tiden så de inte syns
annars ser jag nog ut som just det..en blodhund
#17 Du får stå på händerna när du ska fota dig själv, Cristine. Då "hänger" kinderna åt andra hållet. Och inte nog med det….brösten blir också toppiga och fina när man står på händer! 

#14 Håller med Cristine, Guu vicken dum snickare! Du är jättesöt!
Mina rynkor kan jag acceptera, det ska ju synas att man levt och skrattat mycket, men PÅSARNA… de under ögonen och de som numera börjar hänga där man tidigare hade käkben….De känns inte ok. De kan man ju inte "spackla" över heller.
Zabelle
# 21 Man tackar, tycker nån jag är söt i mc-hjälm så är jag väl lite söt antar jag
Nejdå, snickaren var inte dum, hans hjärta tillhörde bara nån annan så det känns helt okej. 
# 17 Ja Cristine, det är barn & min syster som är raka och ärliga
Jag tar det med en nypa salt och samtidigt så tycker jag om att ha lite rynkor. Det ska synas att man inte är 20, livets charm om ni frågar mig.
Kramar
Amor Vincit Omnia

Välkommen till påsklubben!
Alltså rynkor får man väl inte förrän man blir riktigt gammal??? Om man inte levat ett mycket osunt liv med solande, rökning och alkohol och sånt - då kan det bli riktigt illa.
jag har mest skrattrynkor och den där mellan ögonbrynen… jag håller med Crisitine om att det är det där som hänger som är värst.
Vad gäller fotogenique så har jag aldrig nånsin blivit bra på kort - inte ens när jag var ung tyckte jag att bilderna var rättvisa. Ännu värre är det givetvis nu… det finns inte ett enda foto på mig som jag har lust att visa 
Solar inte, röker ibland & dricker väl inte till överdrift med alkohol precis. Men det är väl mest skrattrynkor 
Amor Vincit Omnia

Jag har fått höra att jag är fotogenisk faktiskt, har stått modell några gånger, superkul! :)
Jag känner mig inte bekväm när jag ska fotograferas och brukar sällan gilla resultatet. Ser ju bättre ut när jag fånar mig framför spegeln… Fast kameran fångar säkert mitt riktiga jag bättre, vilket inte känns så roligt måste jag säga.
Det finns ett par bilder när jag är avslappnad och glad som jag själv tycker om dock.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
opps
…FY..för skumma special-linser…förvränger bara vissa i gruppen, hur 1000;an gåt det till ?? :- )
..kan väl erkänna att jag råkat ut för samma lins-skojare..
fast.åt båda hållen ibland är det som min lömska okända tvilling smyger sig fram o skämmer ut…sig
men,oxå.. att jag i efterhand måtte säga : *Åh* :- )
penke
vars okända fototvilling borde ge sig ut i spåret,oftare.. :- )
¿ Varning för Hackspett ?
*springer o duckar* * 
penke
# 30 Ha ha ha, tack det behövde jag ikväll. Ett härligt skratt.
Kramar
Amor Vincit Omnia

#29. Ha ha, ja visst var det något skumt med linsen, det måste det bara ha varit. Ännu konstigare är det med den tråkiga gamla tjocka tanten som alltid ställer sig framför mig när jag står framför spegeln, som dessutom vägrar flytta på sig
.

#33. Já precis, hon finns på mitt Körkort också……och det måste man visa upp överallt
.
*puu´h* 
*kramen*
penke
(#33)
..tss..vad ska man med speglar till..när man *vet* hur man egentligen ser ut …
fast,det är väl så man kan behålla sin ödmjukhet :- )
penke
Nä fy va hemskt! Jag är inte det minsta fotogenisk! Gör alltid en massa miner, eller ser bara allmänt knäpp ut. Nåt enstaka foto genom åren kan väl tänkas vara ok men resten är katastrofala!
( Nu talar jag förståss om bilder i vuxen ålder )
Faktiskt så är det inte bara jag som tycker så utan många som ser mig på foton skrattar och brukar bli förvånade och tröstar mig sen med att säga att jag inte ser ut så som bilden visar och det tackar jag ödmjukast för!

Handlar det inte i viss mån om att man alltid tycker att andra blir bättre på bild än man blir själv… inte minst för att vi ser på varandra mycket mer ofta än vi ser på oss själva.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Nu när jag har suttit här o läst, så tror jag nog att jag säger att det är inte fel på vårat häng rynker utan på kameran..Bilderna blir inte så bra.
O Mads!!Du är gätte fin..
Rynker vad är det mot att jag går med kudden i halva ansiktet ungefär halva dagen.Det är rynkor..Det skall la synas att man har varit med o har lite livserfarenhet???
#39 ha ha Å visst syns det att man varit med!!
Zabelle
Jaadu, det tar ju några timmar ifrån det man vaknat innan ansiktet vecklats ut sig så pass att man vågar sig ut genom dörren….

Vad ni är negativa mot er själv.
Nu säger vi alla på en gång: VI ÄR SNYGGA

Ända till vi tror på det själv
Klart vi är snygga! 
Men det jag menar är att vissa människor blir "normala" på kort, och blir framställda så som dom ser ut, medans vissa inte blir det av nån konstig anledning…

Då är det personen som tar kortet som är problemet. ;)

Jag brukar inte bli bra på foton …………
Tycker själv att jag ser Annorlunda ut på foton än på riktigt ..
Ja det är ju som jag säger.
Felix har fattat grejen.Det är kameran o den som håller i den,som gör att det blir galet.
Jag är snygg!!

^^
Sen gäller det att man blir fotograferad från rätt vinkel. Snett uppifrån brukar vara den bästa. ;)

Det finns inga fula människor det finns bara människor med olika utseende.
Tycker faktiskt att människors utseende förändras när man lär känna dem.

Yes, insidan speglar utsidan.