En lång dag på väg
Hemma igen efter en lång dag i bil och ett par timmar på Tropikmässan i Malmö, 148 mil tur och retur. Nu ska jag äta lite och sedan sova gott länge.
Det var trevligt att få se var solen gömmer sig, den var i Skåne. Här hemma regnar det fortfarande. 
åh vad skönt att du är hemma välbehållen. Nu är du säkert trött men har många fina minnen att tänka på och berätta för oss och din familj.
Jasså soleländet är där nere?!
Oj vilken maratonresa! 
Du somnar nog ovaggad i kväll peter - sov gott 
Lång bilresa för dig till Malmö. Var du nöjd med besöket på mässan? Vi var in om en kort stund på eftermiddagen, men såg inte till dig.
Zabelle
#3 Nja, mässan ligger helt galet i tid eftersom årets kullar inte kläcks förrän i augusti, så djurutbudet var rätt skralt. Jag träffade dock en hel del folk som jag känner och sånt är alltid trevligt. Det är nästan så att bara det är värt den långa resan.
Jag var bland de första in eftersom jag hade en liten kungssnok att leverera och tre att hämta. Det var det som gjorde att jag åkte trots att jag vet att djurutbudet är klent så här dags på året. Det fanns två mjölksnoksungar födda förra året som jag var intresserad av, men den ena var av fel kön och den andra såldes bara ihop med en hona som jag inte ville ha.
Jag såg på en annan sajt att det var en liten pojke som tappade sin 500-lapp där och fick lämna mässan gråtande. Det gör ont i hjärtat och hade jag sett det hade han fått en ny av mig.
Det var omtänksamt av dej Peter ..det var nog ett drama för den stackars pojken. Kul att du träffade vänner där efter så lång resa, när det inte blev som du tänkt dej med ormarna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#4 Stackars grabb! Det hörde inte jag heller nåt om när vi var där.
Zabelle
#5 Jodå, det blev som jag tänkt mig. Jag fick den jag hade med mig levererad och de tre jag skulle hämta är med hem. Det var sedan när jag gick och kollade vad som fanns i övrigt som jag såg de där två som jag var intresserad av, men de hade i så fall blivit bonusdjur.
Jag barn som råkar illa ut på det där sättet har jag svårt att ta, det har nog att göra med tragiska minnen från min egen barndom, så jag skulle definitivt ha givit honom min sista 500-ing om jag hade sett den där situationen.
Nu orkar jag inte mer idag, jag har varit uppe i 23 timmar nu. Natti 
Natti natti, sov gott!
Zabelle
God natt Peter!
Go'natt Peter sov gott.!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God natt Peter och sov gott!
#13 God morgon (fast nu är det ju förstås förmiddag). Jag sov som en sten till halv nio. vad är det du vill höra mer om Lena? Mässan är ju i första hand en reptilmässa och såna gillar du ju inte