Grilla?
Nu i Pingst ska säkert många grillar tändas på och dofterna kommer att spridas vida omkring!
Vad gillar du att grilla?
*Hi hi* jag kan inte tala om det utan att svära…men kan säga som så att sedan jag flyttade in den 28 maj förra året så gjorde jag maten på grillen i ur och skur fram till oktober, så inte blir det jag som grillar i år. Då får någon annan göra det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
:-)

Jag gillar det mesta grillat. Hamburgare (hemmagjord), fläskfilé (jättegott) och en massa annat. Det är också gott när man grillat lite grönsaker till så som majskolv,paprika och lök.

Jag tycker om grillat som med det mesta annat, det är kanongott men i lagom mängd. Vi kan tycka att det blir väl mycket av goda ibland men älskar grillat när det får vara paus emellan!
Godast är välmarinerat vilt som man bara grillar rejäl yta på… tyvärr gillar inte min mage för mycket kött och framför allt inte för mycket blod så jag får äta mera av tillbehören istället.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det blir oftast griskött i olika marinader, eller några goda kryddiga korvar.
Nu ska vi marinera grisen i en olja med chili och andra goda kryddor och till det blir det klyftpotatis som rostas i ugnen. Det är verkligen busgott.

Fläskkött av något slag som är välmarinerat… Och alltid majskolvar som penslats med samma marinad… slurp.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Sonen är ute och fiskar..hoppas han kommer med en öring.
Den är god på grill.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Är det pingst den här helgen? Det hade jag missat…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#8 Jaa, och morsdag på söndag. Imorgon alltså… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Ja i dag är det pingstafton..O i morgon Morsdag, Då mor får jobba ännu mer..skoja…
Grillspett med svamp olika grönsaker.det är smarit.O entreko, fläskkare.
Ja man kan nog grilla allt.
O fisk blir ju bara för gott.lax.
Vi skall grilla nu om en stund, revben olika sortes korvar..
o potatissalad o grönsaker o frallor nygräddade..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Oj.. finns mycket gott att grilla. 
Vi tillhör dom som grillar året runt.
En favorit är baconinlindad fläskfilé.. vi kör äppelrökt (äppelträ i en special låda i grillen.) då får det man grillar en härlig smak. 
Sen limemarinerad tonfisk (kotlett) är en höjdare. Råkar man ha lite kokt Potatis över så blir den marinerad och grillad på lite svag varme.. *mums* Sen alla grönsaker man kan grilla är ju oxå mumsigt!
Idag blev det grillade kycklingklubbor. *gott*
De här nya BBQ kyckling produkterna är inte så dumma. Härliga kryddningar färdigt i låda - bara att lägga på grillen. Det strömmar ljuvliga dofter från grillen just nu 
Det är lite roligt för grannen spelar musikt högt med öppet fönster och det brukar jag väl inte uppskatta när det är hårdrock - men nu spelas det klassisk musik - det är riktigt trevligt 
Stora champinjoner, fyllda med färskost (vitlök helst) och lindade med bacon är en höjdare på grillen.
Grönsaker i alla former, fisk, kyckling och annat köt - mmm. Vi grillar mycket på sommaren. Oftast är det dock grisen som får stryka på foten… Maken och äldste sonen har grillad fläskkarré som favoritmat. Jag och yngste är mer flexibla på grillfronten.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.