Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 682 ggr
solblomman47
0

Godmorgon 28 maj.

God morgon alla.

Idag är jag uppe med tuppen.

Sol men blåst. Åker snart till Midlanda för flyg till Stockholm. Konferans med gubben i två dagar. Hoppas att jag orkar utan att sova middag.

kramar till er alla.

Cristine
0

God morgon!

Vilket underbart väder det är idag! Man blir som en annan människa när solen lyser.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

signemo
0

Gomorron. Här är också vackert väder. HAr just ätit och fått mitt morronkaffe. Sen blir det jobbet. Men det blir väl en kväll också.

Ha en skön o fin dag Kram på Er

Var rädda om varandra

zabelle
0

Godmorgon alla morgonpigga Glad

Efter en regning morgon börjar solen titta igenom molnen även i Malmö. Har haft första ruschen på jobbet och ska ta dagens första godaste kopp kaffe.

Ta hand om er idag!

Zabelle   

[Spanaren]
0

Här blåser det mer än friska vindar och gräsmattan är på vissa ställen vit, av alla Häggblommor som har blåst sönder.

/kram Spanaren

[GunillaF]
0

God morgon!

Solen lyser från en klarblå himmel. Hade nästan glömt gårdagens regn och stormvindar men när jag kom utomhus i morse och såg alla nerblåsta grenar och kvistar som låg på gräsmattan, kom jag ihåg. Det blir till att plocka ihop eländet ikväll när jag kommer hem.

Jag önskar er en alldeles förträfflig Torsdag!Skrattande

aggeelin
0

Hoppas på att regnet slutar så att vi får vårt gräs här snart… sambon är så stressad. Han behöver lugna ner sig Flört. Rörigt på jobbet igår, måste dit och reda lite…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

Här är det grått och småduggar till och från. Häggen är överblommad och syrénerna i full gång. Göken, näktergalen och rördrommen har alla lugnat ner sig nu, årets reproduktion är väl säkrad.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon ut i etern.

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Åska!!bay, bay…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

God morgon!

Vädret i dag gör sig inte på bild, annars hade jag tänkt att visa er de fantastiska syrenhäckarna som blommar för fullt nu. Men det har ju utlovats kanonväder till i morgon så det är ju inte för sent än.

I dag ska vi knacka loss den gamla putsen på spismuren och sedan putsa om den, lite kakel ska upp i köket och jag fortsätter med fönstrena som blev lite svårhanterliga i stormen i går.

Ha en bra dag alla! Glad

bettin65
0

Godförmiddag alla glömt att skriva i denna tråd i dag trots att jag varit inne här ett tag.

Nu väntar jag på att min lunch ska bli klar……. börja lukta gott från köket…..

Farwuq
0

God middag.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

AnnL
0

God middag på er alla!

Uppe kl. 7. Huvudvärken borta. Jag och sambon har städat hela huset. Vädret är så där, fortfarande blåsigt i södra Halland. Nu blir det skogen med vovven sen dusch.

Ikväll ska jag träffa en barndomsvän, vi ska gå ut och äta och dricka lite gott.

Ha en annorlunda dag alla! Cool

Kramisar Ann

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[peter54]
0

Idag för 33 år sedan tog jag min då femårige lillebror på fisketur i Fyrsjön utanför Hammerdal just vid den här tiden alldeles efter lunch. Vi tog den stora roddbåten av jämtländsk forsrännartyp och gled ut mot inloppet från norr där det var ljus sandbotten och inte mer än 1,5 meter djupt.

Min lillebror rodde och jag satt med pilbågen på förtoftet med fiskepil och rulle på bågen. När vi var inne i åns vindlingar med täta porssnår på båda sidor och bäverstråk ner i vattnet varje fem meter, började jag spana efter solgädda.

Jag såg några smågäddor under de första fem-tio minutrarna, men sedan fick jag syn på det vi letade efter, en bra middagsgädda på runt två-tre kg. Jag viskade åt min lillebror att bromsa och så smög jag mig upp i knästående, drog bågen, beräknade djupet till runt 50 cm, vilket borde ge en framförhållning på ungefär lika mycket i den här vinkeln … schlopp gick pilen i vattnet och gäddan var vår. Pilen gick rätt ner i bottnen och naglade fast fisken som var träffad bakom skallen, så den rörde sig ingenting. Vilken härlig tid.

Här ligger hon, vår stolta kryssare

[peter54]
0

Å så middagen då

[peter54]
0

Upplagd för nytjärning på vårkanten

Cristine
0

Så roliga minnen du har Peter..och spännande!Skrattande

[MargaretaA]
0

Det låter verkligen härligt peter Glad

Cristine
0

Jag glömmer aldrig när vi var hela stora familjen ute och fiskade, vi stod väl där 5 st  med våra spön i en timme utan att få napp när plötsligt sonen på 10 år som höll på att bada dök och kom upp med en stor fisk som han tog med bara händern.Det skrattade vi länge åt.

Mammi
0

Idag har det varit en känslosam dag när jag och "sambon" åkte iväg till banken för att skriva det sista på alla papper ang att han nu övertar vårt hus i samband med separationen.

Det kändes så overkligt på nått vis och jag bara satt där och skrev under papper efter papper som om det var vad jag brukade ägna mig åt på dagarna.

Sorgen över att vårt 26åriga förhållande nu är över räcker mer än väl till, och att skiljas från huset dessutom gör det hela ännu mer smärtsamt. Dessa papper gjorde att det blev ett defenitivt slut på det hela.

Jag hade en träff med min kurator efteråt och det var skönt att kunna prata av mig med henne. När jag skulle gå sa hon att hon skulle sluta som kurator där på vårdcentralen efterssom hon endast hade ett vik, så detta var vår sista träff. Det var väl bara det som fattades nu antar jag….Det är så mycket som hänt den senaste tiden med sjukskrivning, uppsägning, separationen mm så jag tycker det räcker nu och blir över.

Ja alla får vi gå igenom prövningar här i livet, och jag är defenitivt inne i en prövningarnas tid nu som jag hoppas att jag ska ta mig helskinnad igenom.

Förhoppningsvis vaknar jag en dag och känner att jag mår bra och att jag kan se mer positivt på tillvaron än jag gör just nu…

Kram:Mammi

[GunillaF]
0

#20 Lilla Mammi vad du har mycket att gå igenom nu och det kanske känns som om det aldrig tar slut på eländet! Men det gör det och vare sig du tror det eller inte, så klarar du det här!

Förhoppningsvis blir du en mycket självgående kvinna efter dessa prövningar. Dom säger att vi får inte mer än vi tål. Du har gjort det värsta för länge sedan (så kändes det för mig iaf) och det var att ta det slutgiltiga beslutet. Tiden(åren) man sitter/går/står och velar och fundera hur man ska göra är också jobbiga men de har du ju också redan avverkat.Kyss

Mammi
0

mm, det kommer säkert nåt gott ur detta med även om jag har svårt att ta till mig det ibland…

bettin65
0

Mammi  hoppas det blir bättre för dig……………..

kanske inte mycket tröst, men försök att hitta på något annat att göra, riktigt gå in för det. När det känns jobbigt så brukar jag göra och i bland hjälper det.Glad

bettin65
0

Godnatt nu ska jag krypa ner i sängen hörs i morgon……….

Cristine
0

The bottom is nådd Mammi, nu går det bara uppför!

Det värsta är över.