Kameleont testar solglasögon!
Det här är läckert, tycker jag.
Se hur snabbt en kameleont kan ändra färg och anpassa sig efter omgivningen runt omkring sig. Tufft!
helt otroligt! 
Man skulle ha skor och handväska i kameleontskinn. 
*sanslöst*,riktigt cool 
..tänk bara på alla mäniskor som gör allt för att inte vara ..lika "bääscha"(beiga
penke
Men är det verkligen möjligt!!
Jag tycker synd om den lille stackaren som måste hålla på "stressbyta" färg sådär…
Jag är ledsen över att behöva komma med detta nedslående besked, men den där filmen är bluff.
Kameleonter skiftar inte färg efter omgivningen, det är en gammal myt. Färgskiftningarna har att göra med humör och hur kameleonten mår. En arg kameleont blir alltid mörk, lila eller rentav svart. Upphetsning kan visa sig som orange eller rött. Lugn visar sig som ljust grön eller blå.
Phu, va skönt att veta! Tänkte väl att det va nåt lurt med det hela!
Jag hade en kameleont i Almuñecar men den försvann en vacker dag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Peter.. Min granne har ju massa konstiga exotiska djur.O han har en ödla, som ändrar färg efter vad den sitter..Kan det vara ett sådant samanträfande då..
Det måste jag ta upp med grannen.-Har han lurat mig o även ödlan?
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kamaleonten byter färg för att komunisera med andra av sin art eller varna dem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
hmm,..lite underlig var dess skiftningar.lätt misstänksam kan man ana en "konstig" färgton,andra filmer jag sett,då har kamelionten annpassat färg o skuggor ..mer naturligt..
andra som verkligen kommuniserar med färg är bläckfiskar,det var spännande att se ett tv-program,då han var flirtigt färgar mot honan på ena sidan och ilsket stick&brinn-färgad mot en annan hane,på andra sidan kroppen ..
penke
#7 Färgskiftningar hos kameleonter är som Cristine mycket riktigt påpekar, deras sätt att kommunicera med varandra och även andra varelser. Skrämmer man en kameleont blir den mörk, gapar och väser.
För att kunna kommentera ödlan du pratar om måste jag veta vad för slags ödla det är.
Tyckte väl att det var något mysko med filmen, den där saken (djuret) såg inte äkta ut?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet