God morgon 21 Maj
Ja så är det Kristi himmelfärdsdag och vilodag igen eller…
jag tror inte så många kommer att vila om det inte är så att det regnar hos er också. Lax på grillen blir det här i varje fall.
Önskar er en rolig och givande dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
godmorgon
sol här, vet inte riktigt om det blir vila eller ej
Men först ska vi ut med tidningarna i allfall……….
Sen en tripp till affären, vad som händer sen återstår att se……….
ha en fin dag Alla
Gomorron kära vänner!
Sitter och käkar frukost med förhoppningen om att jag ska få behålla det denna gång…
Har nu haft ont i magen i en vecka så nu börjar jag känna mig less! Det är antagligen magkatarren som bubblat upp igen så nu har jag blivit tvungen att kapitulera och börjat äta losec sen 3 dgr tillbaka. Vänder det inte nu på några dagar måste jag nog kontakta farbror doktorn för rådfrågning.
Nåja, det hade kunnat vara mycket värre!
Nu ska jag ut med Bellagumman i skogen och få ett annat perspektiv på tillvaron! 
Ta hand om er och njut av dagen!
Kram: Mammi
Godmorgon!
Vi ska jobba ute i den blivande trädgården idag men jag har lite ont i halsen, hoppas det går över. Det ska köras jordfräs idag och hussen har problem med karpaltunnelsyndrom så hans händer domnar när han kört jordfräsen en stund, det är för hårt i jorden så jag orkar inte hålla emot… hmm måste försöka ringa förstärkning
. Katterna säger att de tänker sova länge idag, det är tråkigt väder säger de
.
Ha det gott alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

godmorgon, sitter här o ska straxt gå ut till hästhagen, ska dokumentera våra två stons magar och juver, med min sprillans nya systemkamera. De ska föla om 10 dagar resp. 3 veckor. sedan blir det en vilodag framför datan då min onda stukade fot ska få vila. Men ikväll ska vi dra oss in till staden och gå på bio, Änglar och demoner står på tur. En underbart härlig dag framför mig idag. Önskar er alla en trevlig dag
God middag!
Vilken tur att det finns datorer i Dalarna också så jag får titta till er!
Nu ska vi iväg och ställa iordning lokalen för barndopet!
Ha en fin dag!

Tack för omtanken Christine… Jo kameran ser ut att funka ypperligt, men den bakom kameran kanske ska lära sig alla funktioner :P. Ska nu ladda upp bilderna på datan, så man får se resultatet lite bättre. kanske får ni se resultatet senare

Morrn. Mindre grått idag. Ser faktiskt ut som om det skulle kunna bli riktigt bra väder om det vill sig väl. Planen är en lugn dag med en fotorunda ikväll om vädret sammarbetar.

Mammi - inte om… Du SKA ringa doktorn på måndag!!! BASTA annars val je ilsk, do konna eint gå omkrig sennerna för laing, her int bra… Her int kånstit om du må sennerna… ring i möran annars kom i å bråka opå dä… Fösta du he? Va rädd om de!!!
Denna dagen har varit grå, småregnig med ett lätt stilla regn.
Vilodagen har icke helgats… Lastade bilen full med allt som skulle till sopsorterningen och min ena son hjälpte mig…
Men, som farfar sa, det är bättre att sitta vid plogen och tänka på Gud, än att sitta i kyrkan och tänka på plogen…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
De va ord och inga visor de *fniss*
Din farfar var en klok man.

#11 Jaa… Kära farfar genomsyrar så mycket i mitt liv… Jag vet att jag var älskad som barn, mer än något annat av honom. Han satt vid min sida på sin begraving när jag var i 10-års åldern.
Jag känner hans doft med jämna mellanrum, så jag vet att han fortfarande är med mig. Ett mediun jag var till sa att han grälade om en mycket gammal rova som jag skulle ha fått - inte pappa…
Jag förstod ingenting… Min pappa började dock att gråta när jag sa det… Visste inte ens att en rova var ett Ur man bär i fickan… Jag fick den direkt. Pappa bara hämtade den…
Farfar gav mig min man på sätt och vis… Var så bränd av alla karlar. Tyckte att jag hade ett barn, behövde ingen mer idiot i mitt liv… Bara det att min man påminner mig så mycket om farfar att det nästan är löjligt… Jag gav efter och fann kärleken…
Farfar är kungen i mitt liv!

God eftermiddag alla vänner!
Jag har varit väldigt duktig i dag! Alla som nån gång har målat vet att förbedelserna innan man kan börja tar fyra ggr längre tid än själva målandet, och det är verkligen dödstråkigt. 
men nu har köket fått första varvet med ny fin färg. Borta är den gamla päronglassgröna med en patina av nikotingult. Nu har väggarna fått en fräsch blå färg åt lavendelhållet.
Jag har rejält ont i vänsterarm och axel nu (jag är vänsterhänt) och i morgon lär väl gubben få hjälpa mig ur sängen pga av träningsvärken. Då ska varv två målas. Sedan ska det upp kakel…
men nu tar vi kväll och grillar kyckling i kvällsolen. Man får passa på eftersom det utlovas busväder resten av helgen.
#10 Haha! Gullgumma där!
Jag tycker det känns lite bättre idag så kanske losecen har börjat göra verkan, hoppas det i allafall, såjag väntar nog med att ringa dr för jag ska snart dit ändå på återbesök.
Fk har varslat mig om att jag ej längre ska få vara sjukskriven på den 25 % jag står på utan anser nu att jag helt plötsligt blivit fit for fight till att ge mig ut och söka jobb på den 75:a som är min egentliga arbetstid! Jippiey! Det var nog bara det här som behövdes nu och jag känner mig så mättad på allt som hänt den senaste tiden så jag orkar knappt bry mig längre. Läget är oförändrat och min situation runt omkring mig mer kaotisk än vanligt men det tas ingen hänsyn till det längre, nu är Mammi friskförklarad och därmed basta! Så se upp Sverige, here I come!!
#12 Ibland påverkar de vårt liv mer sedan de gått över på andra sidan.
#13 Du får ta några glas vin så lättar värken, ska bli kul att se när det är klart.
#14 Jasså, de har talat om för dej att du är frisk nu..jaa Fk vet ju bäst hur du mår*suck* tydligen. Undrar just var de ska finna ett jobb åt dej nu när inga finns.
Mm, detsamma undrar jag… Nu är jag ju inskriven på AF som arbetssökande med handikapp så det måste gå via dem nu som tur är. Annars hade jag känt mig ännu mer orolig för att bli ivägtvingad på nåt jag vet jag inte klarar av. Been there done that…
Reglerna är ju som alla vet stenhårda nu och vi som är sjukskrivna ska bedömmas mot arbetsmarknaden inom hela Sverige. Finns det ett jobb i tex Sthlm som FK anser att jag skulle klara av, så måste dom friskförklara mig bums.
Min handläggare förklarade för mig vad det är som gäller vid de besvär jag har och det var att ryggbesvären ( sviter efter diskbråck ) är bara 2-3 v sjukskrivning, nacken samma där och GAD helst ingen alls. Så är det och även om läkarintygen visar på att allt är långt ifrån bra så kan dom inte ta hänsyn till det utan de måste följa de regler som finns.
Ja det är roligt nästan jämt! Länge leve regeringen som gör oss Svenska medborgare så friska…

#16 Man kan överklaga och kräva en ny utredning… De kan tvinga dig att "arbetspröva" de restrerande procenten…
Det är bara att spela med i en dålig fars… Bryta ihop lite före man verkligen gjort det.. (du förstår hur jag menar…
) De kan inte totalt tvinga dig - de kan komma med tvingande åtgärder… Men om dessa inte fungerar så…
I elakt spel får man ta till de medel man har till hands… Du är en intelligent kvinna… Detta löser du… Låt det inte bli en spik i kistan. Det är bara en prövning, en av många du fått på sistone…
Prövningar är till för att lösas, inte att ge vika för. "Som din dag är skall din kraft och vara…" Glöm aldrig det… 
Jag förstår hur du menar evrekaw, men jag behöver nog inte "spela med" utan det kommer så bra av sig själv så,suck! Sist jag träffade mina två handläggare på AF bröt jag ihop fullständigt mitt framför ögonen på dem, och det är inte så vanligt numera pga den medicin jag äter sen över ett år tillbaka, som har en lite avtrubbande verkan.
Det var första ggr jag träffade dem och det blev såklart mycket som skulle gås igenom om hur situationen är nu osv Till sist brast det för mig och jag började grina så som jag inte gjort på länge.
Som tur är verkar dom vara två st empatiska människor och dom ansåg båda två att det var i ett fel läge att starta upp nånting nu, och sa att dom skulle höra av sig lite längre fram.
Det finns hopp om mänskligheten trots allt!

#18 Mmmm Phu… lättad… bra!!!
Alltså att FK backat och var humana…
Hm, inte FK men handläggarna på AF….Fk kör på as usual…

#20 Ja… Ha ha,,, Det lät ju lite för bra för att vara sant… Men vem vet… Med dina rådjursögon blidkar man väl vem som helst…
Råddjursögon, jo jag tackar jag!