Tankens kraft
Måste bara få berätta en solskenshistoria.
Efter att ha läst boken "The Secret" så försöker jag att leva efter det, men det är inte så lätt. man ramlar lätt in i den vanliga trallen, klagan, det går inte, ångest över skulder och räkningar mm. Men jag är bra på att peppa andra :-)
En tjej som står i en affär här i Mariestad såg jättedeppig ut. Vi brukar prata och hon skulle sluta röka, men hade misslyckats och började igen. Hon sa att hon gick upp i vikt och därför ville hon inte sluta, men sa hon, det är ändå ingen som vill ha mig. Hon kände sig ensamt och längtade efter någon att ha vid sin sida.
Jag säger till henne att hon ska skriva en lapp och sätta upp på väggen eller i en önskelåda. Där ska hon skriva att hon är så glad och tacksam över att ha hittat mannen i sitt liv. Då kommer han, ska du se, sa jag.
Detta var några veckor innan påsk och jag träffade henne igen efter påskhelgen. Hon strålade som hon vunnit en miljon och ögonen glittade och vacker som jag aldrig sett henne tidigare. Hon springer fram till mig och berättar att hon skrev på en stor lapp som hon satte upp på kylskåpet och tackade för att hon hade fått drömprinsen.
-Ja, du kommer inte att tro mig, Kerstin, fortsätter hon. I påskhelgen då bara fanns han där!! han är underbar! Jag är såå lycklig!
Jag såg dem härom dagen och det strålade om dem båda. Tänk vad häftigt att vi kan påverka vårt liv med tankens kraft! Jag ska skriva en lapp idag senare…*L*
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Jaa, jag säger då det….ATTRAKTIONSLAGEN!
Kanske man ska ta och skriva en lapp ändå! 

Wow Kerstina vilken solskenshistoria, man slutar aldrig att förundras. Jag skrev min lapp för lite över ett år sedan och fem av de sex saker jag skrev om har slagit in.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Härligt
tankens kraft är stor och det gäller då också att tänka rätt… - det är bra att veta vart man är på väg så man inte hamnar hur som helst .. 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
en annan gång,jag läst om..
Oxå en kvinna som saknade nå´n att kela med,men var lite vag och otydlig med vad hon önskade sig/bad om..
efter något ½år beklagade hon sig för väninnan: -det funkar ju inte alls det där..tramset !
men,,svarade hon, ¿ flyttade inte en katt in till dig för ett tag sedan ?
….jooo
efter en ny tydlig lapp/önskan hände det mer.. :- )
Var försiktig med vad du ber om,du kan bli bönhörd. *ler*
penke
Åh vilken härlig solskenshistoria och det är ju så underbart när man kan göra något så gott för en annan människa.
Stor kram till dig för ett så fint intiativ Kerstina
Amor Vincit Omnia
Fniss*
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Verkligen en solskenshistoria Kerstina, läste också boken för ca 1 1/2 år sedan och som du säger så är det lätt att halka in i det gamla vanliga gnället. Försöker i alla fall att tänka positivt och tycker att jag blivit lite bättre på det.
Har också skrivit och 2 önskningar har blivit uppfyllda.
Det tackar jag för.
En solskenshistoria är alltid välkommen att läsa om.
Jag får tacka för tipset, men jag kommer inte önska en drömprins för det har jag. Det finns en annan önskan jag vill ska slå in.
Ja verkligen en solskenshistoria :-) Det skulle jag vilja testa att skriva lappar :-)

Härligt att läsa era kommentarer
Jag förstår varför inte mina lappar alltid funkar..Jag har inte tilliten!
Det gäller att släppa oro då man skrivit mer och bara lita på att det blir så som man önskar. Jag ska bli bättre på det :-)
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Kerstin. Tack för din solskenshistoria.
Ja tanken kan ju försätta berg…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Tack för en fin historia!
Sedan är det jätteviktigt det du skriver i #10, det är inte bara skrivandet som avgör. Man måste känna full tillit till att det kommer att hända och det är ofta där kruxet ligger!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.