Häxornas kunskap om örter
Den skulle jag vilja ha nu när jag håller på att plantera. Vilka man ska ha och vilka man kan torka till te, om alla trivs ihop o.s.v Jag undrar om de ska ha torrare jord, då jag minns att många växte på bergssidorna uppe i Sierra Nevada.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja alla som levt av naturen har stor kunskap om sådant. Min farmor och min farfar var superduktiga båda två. De visste utifrån månen när man skulle så och när man skulla baka, när kossorna skulle kalva och om de skulle gå över tiden eller ej 
Sorgligt att vi tappar denna gamla välbeprövade kunskap!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Intressant ämne har ingen stor kunskap än men håller på att lära mig läser allt jag kommer över………….

Cassandra Eason har skrivit en bra bok i ämnet… Finns på Adlibris och vattumannens webb - shop.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Tack för infot
Ska kolla upp den boken Tack……….

De nada señoritas… 

Det enda jag minns säkert efter läsningen var att lavendel håller den "lede/onde" på avstånd… Så man ska alltid ha lavendel i sin trädgård - sedan kan man torka den och ha den i små påsar som doftar gott i linneskåpet osv…
Jag såg idag att det finns vit lavendel, det ska jag köpa.
..samma här,fast man måste väl inta vara häxa för att kunna allt? du kan be om några tips från de på grann-sajten,om inte Cassandras bok är nog,de flesta ört-böcker är ju samma,,det är väl bara de där ..extra/andra som blir spännande :- )
några intressanta jag försöker få igång nu är rysk rot,vinruta, spikklubba,salvia,bla. ..lavendel..om du ska ha det,varför inte välja fjärillslavendel ? för fjärillar har jag fjärillsblomster.har istället "vanlig" lavendel
Vissa bör vara vilda.då gäller det ju att veta hur o var de gillar att växa,och när man ska skörda….och vilka man ska..och INTE bör göra te på *skratt* ( eller vem man ska bjuda på det te´et):- /
Mna lever så länge man lär 
penke
Spikklubba känner jag igen..tror jag ..har den blå blommor?
Jag såg en .."vild" första gången,jag blev nästan förälskad
*ler*, själva ..frukten ger ingen tvekan om vad växten fått sitt namn från, den var så vacker !
Äääum,nu är det första gången jag försöker odla den hemma,inte någon jätteexpert,(än),så jag tjuvkikade/läste på.
blommorna verkar vara övervägande vita,möjligen lätt blåskimmrande ibland
sök på :Datura
det finns några olika sorter
(lyckas inte få in npgon bild :- /
penke