God morgon 12 Maj
Grått och trist idag..det passar mej perfekt för här ska brännas idag. Det sista. Det är ett par älgar som går över lägdan mitt emot där jag sitter, det är så roligt att kunna se djuren så ofta. Så ståtliga de är.
Ha en bra dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sol och blåst idag också. Vackra älgar är alltid kul att få beskåda :-)
/kram Spanaren
God Morgon på er ljuva mäniskor""
Vi har sol här nere.Det hadde vi i gårmorse också men det ändrade sig fort till åska o drivis. För i dag vill jag det skall vara uppehåll så jag kan ta ut gräsklippan..
Nu önskar jag er alla en bra dag..
O ni som inte är synliga önskar jag också en bra dag.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Gomorron mina goa vänner!
Cristine du är ju som den värsta hembrännarn!
I natt har jag drömt en massa igen bl a att vi åkte båt och att det kom en jättevåg som vi hamnade på toppen av. Det brukar ju gå snabbt när man drömmer sånt där men den här gången blev jag kvar där uppe på vågen en lång stund . Jag kände rädslan över vad som skulle komma att ske och tänkte att jag måste vara beredd när jag skulle slå i vattnet så jag hann dra åt mig andan.
Jag tänkte tankar om att jag kanske inte skulle klara mig mm. Huvvaligen! Sen minns jag inte hur det gick….
Det var fler höga vågor i drömmen oxå samt broar vi skulle köra bil över som var förenade med livsfara. Jag skriver vi, efterssom det var fler personer med, men jag vet inte vilka…Jag minns att jag bönade och bad den som körde bilen att vi inte skulle korsa bron efterssom det blåste så fruktansvärt, men över det skulle vi!
Ja full rulle på nätterna alltså,suck! 
Idag ska jag åka till lgh och få nyckeln av hyresvärden så nu är det på G mitt nya liv. Jag både bävar och ser fram emot det. Han som ska hjälpa mig renovera sätter nog i gång idag så nu är det nära…
Solblomman om du läser detta: Hoppas du mår bättre nu och sköt om dej vännen.
Ha en bra lugn dag alla. Kram: Dröm-Mammi
God morgon!
Det var en ståtlig älg Cristine! Synd att man får se dem så sällan ändå.
här skiner solen äntligen så med lite tur kan jag plocka in tvätten jag hängde ut i lördags…
ha en bra dag alla!
Glömde berätta att jag och vovven stötte på en älg häromdagen när vi var på skogsprommisen! Den var bara några meter framför oss. Jag som är livrädd för att stöta på dessa bumlingar, och därför antagligen lyckats göra det några ggr oxå, lyckades behålla lugnet förvånandsvärt bra och jag och Bella fortsatte t o m en bit längre in i skogen efter det! De ni!
Jag kände mig inte lika rädd längre! 
Godmorgon alla
många redan vakna i och för sig har jag varit vaken ett tag men datorn har gått igenom ett Spaningens test…….. nu på morgonen. Går alltid upp vid 06.00 så jag kan få i väg mina stora busar i tiden av dem får man alltid gasta på i hundra år känns det som…………….
Sol i Skåne verkar det bli i dag redan 10 +
Lugn DAG SEN TVÄTT!
God morgon allihopa!
Hoppas ni får en bra dag!
Vilka fina foton ni postat.
Älgar är verkligen ståtliga djur. Min man brukar se både älgar och renar när han kör mellan Vilhelmina (där han jobbar) och Skellefteå (där vi bor). Jag har väl mest sett renar då jag varit i Vilhelmina och vi kört mellan V-mina och Ske-å, ngn enstaka gång kanske en älg.
Bilden är inte min Spanaren och Maggan, just när jag klev upp för att hämta kameran så började de springa mot skogskanten(min vanliga otur) men lika ståtliga var de!
Mamma, du rider ju på en våg nu, du är rädd att du inte ska klara av allt utan störta ner i djupet och bron betyder väl att rädslan fortsätter där med att lämna det gammla och möta allt det nya på andra sidan bron.
Kramar
Fniss Cristine nog såg jag allt att det inte var din älgbild 
/kram Spanarne
God förmiddag!
Här ligger vi på gränsen mellan solen i norr och molnen som är på väg till södern. Förhoppningsvis blir det sol idag.
Älgar har vi gott om där jag bor. Just nu har vi två stycken fjolårs kalvar som är vilsna eftersom älgkon har stött bort dem. Det är samma visa varje år. Det dröjer inte så länge innan vi får se nya röda älgkalvar.
Idag ska jag till dietisten. Troligast blir det början på något nytt och lättare liv.
Jag önskar er alla en trevlig dag

Åh jag älskar älgar!! De är mina favoritdjur utan tvekan!
Här är det soligt idag men jag har en unge som ligger hemma så det blir nog inte så mycket utomhusaktivtet idag.
Mammi, jag tänkte lite som Cristine, du har gett dig ut på okända vatten och du är orolig för att du inte ska klara det… du har en bro att passera och på andra sidan möter dig ditt nya liv. Ditt undermedvetna vet dock att du kommer att klara det och satsar helhjärtat. 
Lycka till hos dietisten Fialotta!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Morrn.
Moln idag, undrar när vi skall få tillbaka de underbart härliga soliga dagar vi hade för ett tag sedan…

Fint väder 19+ Och soligt
Inga älgar på stadens gator och torg

8 och 11: Jo, det är nog det som drömmen vill säga mig helt klart.
Jag är inne i en sorts sorgearbete nu och ska ge mig in på för mig okänt vatten, där många tankar av allehanda slag bubblar upp till ytan och skrämmer mig. Jag har inget annat val nu än att segla med vågen och försöka hålla mig kvar.
Jag har börjat ta mina vackliga steg över bron till den andra sidan…

Jag har bara hemska minnen av älgar… 
Min häst hade älgskräck - varje gång vi stötte på en ute i skogen var det samma sak som gällde… Villt sken i hysteri…
Minns när hon hade fått sitt föl som började vara för stort att snällt följa efter lös på våra ridturer… Var tvungen att ha honom i långlina.
Så mötte vi en älg… Min häst blev hysterisk som vanligt - fölet likaså - bara det att de sprang åt varsitt håll och jag satt i mitten…
Visste att min häst skulle springa hem till stallet, fölet var jag inte så säker på… så jag släppte tyglarna och lät mig dras av med båda händerna stadigt om fölets lina… Där fick jag kana länge på mage i släptåg innan han stannade…
Tur att det var vinter och mycket snö - annars hade jag varit mer än bara gul och blå… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Du är snart över Mammi!
H ahahhah……förlåt att jag skrattar men det måste ha sett dråpligt ut när du kanade efter fölet, jag förstår att du inte vill träffa på någon älg numer. Stackars dej!

#15 Usch låter rätt otäckt, gjorde du dig illa? Förstår din negativa älgbild!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#16 #17 Skratt… Jo, det måste ha sett rätt komiskt ut 
Jag blev mest mörbultad, lite gul och blå och en trasig jacka - men inget allvarligt… 
Och min kära häst stod som vänat och väntade vid stallet när jag kom gående tillbaka med fölet, ja… gående… stapplande…
Min bekantskap med älgar har inte heller varit så lyckad.

#19 Berätta!!! 
Jag och en kompis byggde en fullstor älgfigur av skummaterial med en stålram som stomme och sedan köpte vi ett mannekänghuvud älgkviga och fäste på kroppen.
Därefter klädde vi älgkopian med en sparad älghud och till slut fick kvigan ett par horn av modell cykelstyre med handbroms. Könsbytet fick älgmodellen att se lite intressantare ut..
Figuren skulle bli en 3D-måltavla för en bågskyttetävling och när vi ställt upp den härute på tomten inför utplaceringen på jaktstigen, kom två ryttare förbi på vår lilla grusväg. Den ena hästen spärrade upp ögon och näsborrar och såg högst tveksam ut, men den gick i alla fall förbi.
Den andra hästen var en skimmel och den tvärvägrade. Tjejen som red fick styra ut hästen i åkern och gå en stor lov på flera hundra meter runt vår tomt.
Det där var vintern 97-98 och än idag vägrar den hästen att gå förbi vår tomt.

#21 Skratt… Min häst skulle inte bara vägrat… Det var bara blind älgpanik som gällde…
Har aldrig förstått varför egentligen… För jag har hört fler hästar som har älgskräck… Vad är grunden.. 
Lukten tror jag. Älgar luktar oerhört fränt. Alla som har tagit i en älgragg vet hur starkt de luktar.
Det var en gubbe som hade en tam älg någon gång på 60-70-talet och han körde trav med sulky efter älgen. Han ville ställa upp i riktiga travtävlingar mot hästar (älgar travar snabbare än vad hästar gör), men det gick inte för hästarna fick panik och skenade runt åt alla håll på banan.

Tror det till viss del kan bero på oro från ryttaren.
Jag har haft en hel del hästar genom åren och den enda gång jag varit med om att de skyggat för älg är om älgen kommit helt plötsligt. Då har både jag och häst hoppat till.
Men jag har aldrig haft en häst som fått panik vid blotta åsynen av älg. De har mest stått och glott och man har nästan sett att de funderat på - Vad ÄR det där? 
Eller så har jag bara haft tur med ovanligt stabila hästar, unga som gamla…
Jag har letat fram historien så jag slapp skriva allt igen
Det har tagit över 35 min att tina upp mej efter min skräckstund i boden. Jag skulle gå och hämta en jacka i boden för jag tänkte gå och duscha hos grannen och den andra hänger på tork. Boden ligger en bit in i skogen så jag gick in och letade bland all bråte(varför har man inte mer ordning) och en stor kartong med äpplen jag fått rasade ner och rullade ut genom dörren och nerför. Jag tänkte skit.. dom får ligga jag har bara en en tunn kofta på mej. När jag vänder mej om för att gå ut står där en stor äääällllgggg! Han mumsar på äpplena och jag står där i dörröppningen och kan inte stänga för då måste jag gå ner för trappstegen för att få tag på dörren. Jag törs inte vända mej om och slänga något över mej för då ger jag honom ryggen. Jag fick stå där som en isstod i minst 10 timmar*trodde jag* det var nog kanske 5 min. innan han slafsat i sig alla,gett mej en blick och travade in i skogen. Hur jag tog mej tillbaka till huset på mina geleben vet jag inte än. Han brydde sig inte om mig ett dugg.!!!! Jag trodde inte älgar åt äpplen, har aldrig hört talas om det i varje fall. Jag är fortfarande iskall ända in i märgen*snyft* dottern håller på att laga kaffe åt mej. Tur hon är härdad.
ö

#24 Nää… rädd för älgar är jag inte… Kan inte varit någon oro från mig som smittat av sig…
#25 Ha, ha… nä… sån närkontakt vill man inte ha med dem.. 
God natt på er alla.
Skall krypa i säng för nu har jag fått migrän på vänster sida som jag aldrig har haft tidigare. Skit nu kommer väl mina problem där också tycker det räcker som det är. Få se om jag får sova utan mardrömmar i natt.

Jag skickar healing Kerstin!
#28 ja det tycks aldrig ta slut. Detta år blev inte som jag trodde det skulle bli.Du kan gå in och läsa vad jag skrivit om mig och även senaste i min blogg..Tack för kramen.
Tack Cristine vad skönt med healing.
Hoppas det blev lite bättre!
Jag har varit ute hela dagen och eldat en 10 m lång rishög. Nu är det gjort!
Nu är jag alldeles slut!
Kram till er alla som mår dåligt av olika anledningar!
Tack Mammi.. idag har jag ont överallt. Förutom att jag eldat har jag krattat i skogen och det är ganska obekvämt att måsta gå med högklackade stövlar.