Jag som djurvän
Nu kanske jag anses som extrem men vi har för ett tag sedan sett 2 spindlar i badrummet som gjort småspindlar.
Nu efter att äggsäcken kläcks har vi en massa små svarta prickar i taket som rör sig och jag tycker det är fränt.
Det var lika häromåret men det var inte många som överlevde, de som gjorde det släppte jag ut genom fönstret.
Spindlarna är guldfärgade och ganska vackra men även små som fullvuxna.
Ett trähus med spindlar anses vara friskt och inte ha något mögel t ex.
Det är mycket som är sann livskvalitet för mig! Fniss 
Tack för den upplysningen om möglet *ler* Mmm spindlar … nej inte för mig … usch …svarta … kryper fort … fy bubblan … trots att jag är djurvän/ kram Spanaren
#1 Jag har kommit på att det är just det att de kan komma så plötsligt på en t ex och då blir man rädd instinktivt. Men jag tränade bort även det!
Tycker småkryp är intressanta men respekterar de som tycker de är äckliga….
Spindlar!!Huu!
Nä. Spindelnättet är bra, för dammet fastnar i det.O jag gillar dom inte, men jag bryr mig inte om dom.Dom gömer sig ju så fort man kommer.
Som våra husmöss.Vi har en fälla som dom går ini sen går vi ut i skogen o häller ut dom.O vi har sagt att vi skulle märka dom.För nu är dom himla svåra att få ur, dom gör allt för att vi inte skall lyckas hälla ut dom.Så det är la samma mus som åker ut.
Nu har jag stält fällan upponer. för dom började att bygga bo i förmaket på den.O där går gränsen.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Får väl gå ut i trädgården , leta upp en spindel och fråga om han har lust att bo inne hos mej*fniss*
Spindlar är bra att ha inne de håller ju flugorna borta.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tyvärr så stämmer det nog inte det där med spindlar och inget mögel. Vi har också spindlar i duschen och jag lovar att det inte är mögelfritt därinne 
#5 De kunniga inom detta menar mögel som angripit huset ini träet! Inte ytligt mögel! Tror du inte jag rotat i detta?

Jag är också djurvän men är väl ingen stor spindelfantast. Jag dödar dock inga spindlar utan bär ut dem eller bara väntar tills de sprungit och gömt sig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
aha det visste jag inte! Det låter ju bra - men gäller det alla spindelsorter?
#8 Det tror jag…kanske inte den sk betongspindeln.
Jag är rädd om spindlarna, det finns inga bättre kvalsterjägare.
Vi har såna där med jättelånga ben och bara en pytteliten plupp i mitten. Jag bedriver inte nån medveten jakt på dem - de får gärna hänga i duschen om de vill. men det är svårt att undvika att dränka en och annan ibland…

#10 Ja och ännu mer tvestjärtar… usch vad jag inte gillar tvestjärtar 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Här har ni en som bär ut alla flygfän, spindlar och alla andra sorters kryp som kan tänkas komma in, genom att sätta ett glas över och ett ark papper under och vips ut med dem i det fria!
Jag kan tycka det är hur vidrigt som helst ibland, och ryser när jag håller på med det, men ut i det fria det ska dom!
#11 Maggan…det är en betongspindel! 
#12 Här finns inte tvestjärtar men jag kommer ihåg dem från när jag växte upp i Stockholm. De rackarna bits ju! 
#13 Bra att ni iaf bär ut dem och inte dödar alla…..tycker jag! 
Fåglarna måste ju ha mat.
Har läst om att det kommer mer och mer kackelackor till Sverige med resväskor och dylikt. Jag kommer ännu ihåg det krachande ljudet det blir när man på natten kliver upp och går på toan utan att tända lyset och råkar trampa på dem.Hee
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tvestjärtarna ska man också vara rädd om tycker jag. De är nattrovdjur och deras främsta byte är, precis som för nyckelpigorna, - bladlöss.
Har man gott om nyckelpigor på dagen och tvestjärtar på natten, så har man hyfsat bra skydd mot bladlöss.
Så här fixar man bra hus åt sina tvestjärtar: Placera en uppochnervänd kruka med hö i under rosbusken eller vad det nu kan vara som är angripet av bladlöss.
Alla djur i Vår Herres Hage har en uppgift att fylla! 
# 17 Så rätt så!
#17 ja fast ibland skulle man gärna byta ut en och annan. Det finns exempelvis en hel massa olika arter av mygg, men bara ett par som sticks. man kunde tycka att de som inte sticks borde räcka till. Fästingar kunde vi säkert också vara utan.
ja det är det fästingar och människor har gemensamt - vi sitter i varsin ände av näringskedjan och ingen skulle sakna oss om vi försvann 
Jeremina…Vauh…Spindlar, jag måste väl åka till dig att se de.
Jag har bara konstgjorda flera stycken..men levande… 
Åh,jag är rädd om de spindlar som kommer till oss.
.Visst är de nyttiga och har rättigheter de också… De håller ju rent och sägs föra lyckan med sig.
Astrid
#22 O så vackert den är.
Jag har respekt mot de som inte gillar spindlar. Men, säger bara som jag känner. Jag gillar de.