Ny lägenhet!
Jag måste bara få berätta, för det som äntligen är klart, det kommer verkligen att öka min livskvalitet!
Jag har fått en ny lägenhet! Det är en trerummare på 99 kvadrat, en takvåning på stadshotellet! Jag kommer att bo mitt i stan men bara en par minuters promenad till både affär och jobb och busshållplatsen precis utanför dörren. Jag kommer att kunna köpa hotellfrukost när jag är lat, nyttja deras relax när jag har råd… och jag kommer att kunna ta hissen till krogen 
För många låter det kanske inte som livskvalitet att bo mitt i stan, men jag som är singel, sjuk och billös, jag behöver verkligen detta. Hädanefter kommer jag att kunna handla och ta mig till sjukhuset även när jag är i dåligt skick, det kommer att kännas så bra att minska beroendet av omgivningen. Att lägenheten dessutom är helt underbar gör ju inte saken sämre precis 
Grattis Nancy!
Det låter ju super och jag är väldigt glad för din skull. 99 kvadrat räcker ju gott till 2 pers. och dottern är säkert lika glad att det ligger i centum som du ..om inte mer. Jobb och affär nära är viktigt när man inte mår bra, och wow..det där med krogen en hiss ner låter inte alls dumt. När var det du skulle flytta in.?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jädrans vad flott du får bo och vilken utsikt, nu får du det flott både på jobbet och hemma. Och så kommer du att träffa en intressant man på hotellet.
Den 15 augusti är det inflyttning, då är lägenheten nyrenoverad och fin
Jo, dottern är överlycklig och jag har även plats för min son om han skulle vilja flytta ner. Det är två stora klädkammare i lägenheten, så det går att omvandla den till minst en fyra 
Haha Cristine, jo, sjöutsikt på jobbet (segelbåtarna har börjat dyka upp) och en underbar stadsvy över torget hemma… kanoners. Den där mannen… ja, jag kan säga att jag saknar honom inte… inte ännu i alla fall 
Grattis Nancy! Vad härligt! Låter inte dumt att kunna beställa frukost från hotellet. 
Ja då kan man visa foto på hotellet och skryta..jag har en väninna som bor här..för jämnan*fniss*

WOW! Grattis! Det låter perfekt 
din stackare,inte ens kryp-motionen hem från krogen får du..
jag bodde tidigare ett drygt utkast från närmsta krog,du bara ett ..uppkast :- )
(*korsar fingrarna*) å säger att jag ä jätte-jätte avis :- )
Grattis ! *ler*
penke
fast,det är ju tur du bor högst upp,de pratar/oroar ju sig för vattehöjningenarna där (vallar eller ?)
Helt fantastiskt Nancy, jag gläds med dig! Grattis till din nya drömlägenhet! 

Wow, superduperGrattis Nancy!
I mina öron låter det helt idealiskt! En kanonlägenhet som uppfyller dina behov. Jag blir verkligen glad för din skull! Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bo så själv!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Grattis Nancy
/kram Spanaren
även jag önskar lycka till i nya lägenheten ………..
Nu är det kanske min tur att hitta något annat möjligtvis i en annan stad hade inte varit dumt………….

Wow Nancy, vilken lägenhet och vilket läge. Ser så mysigt ut på kortet. Högst upp och så 5 små fönster. Härligt det där med frukost också. Tänk så skönt när man vaknar och är riktigt slö…..Jättegrattis.
Tack alla! Jo, det känns jättebra nu, men det har varit lite tvekande kan jag säga… hyran betalar man ju utifrån läge. Men jag insåg att om jag skulle behålla min nuvarande hyra, så hade jag fått bo kvar där jag bor nu, och då hade jag måsta köpa en bil… så då blev det inget billigare…
#9 ett uppkast från krogen, hihi, DEN var bra! Lägenheten ligger bra till i förhållande till vattenytan ja, men på jobbet sitter vi på nedre plan nere i hamnen, så där kan det bli intressant. Har inte sett till några vallar ännu, men det kanske kommer.
#14 Jag bytte ju stad i höstas (70 mil) och det var nog det bästa jag gjort. Nytt folk, nytt jobb och ny omgivning… t o m nytt klimat… då blir man ju en ny människa också! 

Grattis Nancy!
Låter fantastiskt, tänk att jobba nere i hamnen och se alla båtar och så ha fin utsikt från lägenheten också.
Att byta både stad och jobb kan verkligen vara en kick, varmt lycka till Nancy.