Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1011 ggr
[MargaretaA]
0

God morgon 19 april

Nu hann jag först Tungan ute

AI ligger på 50125 just nu, så ni världens bästa medlemmar, har med andra ord jobbat på väldigt duktigt!

Alla verkar dock ha gått och lagt sig nu, så det är väl bara låsa och släcka och göra det samma!

[Pirkkolino]
0

God morgon Maggan och sedan alla sömntutor. Skrattande

signemo
0

Gomorron på Er.

Är Ni inte vakna. Har börjat vakna vid halv 6 -6 på morronen. Inte alls kul. Det går väl an på vardagarna. Men det vore gott att sova lite längre på helgerna.

Här i Halland verkar det bli lite åt  det kallare hållet idag. Ser nästan ut som om det skulle kunna komma regn.

Ha en skön dag allesamman

Var rädda om varandra

bettin65
0

Godmorgon alla hääääääääääärrrrrrrrr

I dag ingen sol än så länge i skåne dethar nog varit lite frost, ser lite vitt ut uppe på taken

hoppas att alla får en fin dag ändå……..

Mammi
0

Gomorron på er i stugorna!

Här har åter varit en natt med störd nattsömn pga mina älskade husdjur,men denna ggr inte pga magsjuka utan av andra anledningar.

Ex: så kom sonen hem inatt vid 2.30 tiden tillsammans med en kompis, och i samma veva ville hunden ut och pinka så jag släppte ut henne, men det skulle jag aldrig ha gjort. Hon stod sen ute i mörkret och råskällde med sitt allra mörkaste varningsskall, och ville inte ge sig, eller komma in vad än jag gjorde eller lockade med. Tur man bor mitt ute i skogen men det finns grannar här och dom är inte det minsta toleranta , lindrigt sagt…We talking grannfejden och då kanske ni förstår hur det är,suck!

Sonen bor i en stuga här på gården och han och kompisen hade hunnit in, men Bella kände väl att det var någon mer där som hon inte kände igen och därför skällde hon.  Annars så mår hon nu finemangs igen efter magsjukan som tur är så jag hoppas det håller i sig. Nyss stod hon och käkade på nåt härutanför igen, som jag inte hann uppfatta vad det var, och vägrade sluta upp med det och komma på inkallning, så jag hoppas innerligt att det inte var nåt skit som ska göra henne sjuk igen! Ja, det är inte lätt alla ggr!  Hon har verkligen kommit in i den sk trotsåldern och hör nada om hon inte vill! Vojne, vojne, djur är många ggr värre att ha att göra med än barn!

Ha en bra dag alla!

Kram: Trött-Mammi

[GunillaF]
0

God morgon!

Mulet ute än så länge men det blir nog bättre fram på dagen.

Ha en bra Söndag!

Mavios
0

God morgon! Har varit uppe ett bra tag (före 06.00). Maken leker vardag i dag och är på jobbet. Då tog vi vardagsrutinen med att han väcker mig när han gjort min kopp te som står färdig för mig på frukostbordet och så läser vi tidningen tillsammans och småpratar lite. Älskar våra morgnar, även om jag är trött som en björn i december.
Vädret är ganska grått idag. Vi får hoppas att regnet uteblir.
Önskar alla en riktigt god söndag!

Mavios

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Cristine
0

God morgon!

Har varit uppe sedan sex och städat. Här är också grått men solen ser ut att vilja titta fram. Har inte fått sovit så mycket i natt,någon ville lämna budskap igen till någon som fyller år. Nu är det andra ggn det händer. Kanske jag får fast jobb.Glad

Vem är det som fyller år idag?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Free-spirit-minded
0

Godmorgon.

Skönt att vovven mår bra igen Mammi

Glad

Ha det bra alla

nicke56
0

God förmiddag, solen skiner faktiskt här uppe i norrland så det blir nog en promenad, ha en bra dagGlad

Anders 50
0

Får säga god förmiddag! Har inte hunnit hit förrän nu, har tittat på Formel 1 på TV på morron, bra sätt att börja en söndag på när man inte kan göra nåt annat nyttigt.     +7 solen lyser igenom lite.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hoppfull
0

Goddagens… är dunderdunderförkyld och har legat pall i två dagar…

Hoppas att ni andra är pigga och krya och får en skön söndag Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

evrekaw
0

Skönt att hunden mår bättre Mammi! Skrattande

Här är strålande sol… Får nog masa mig ut på en promenad efter middagen…

Själv sitter jag i funderingar på om jag ska skaffa hund eller inte… Har haft tidigare - vet vad det innebär både på gott och ont… Rasen jag vill ha är inte lätt att uppbringa - särskillt inte en kull som kommer lagom så att man kan ta en till semestern…

Nu har jag hittat en och måste bestämma mig… Ska jag ska jag inte? Någon som har en åsikt? Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Anders 50
0

Ja du Mammi, sjuk hund är inte kul, så hoppas den får hålla sig frisk nu. Här har vi en 14-veckors som äter det mesta, favorit just nu är lecakulor från blomkrukorna.

#12 Vad är det för ras du har bestämt dig för?

evrekaw
0

#13 Fransk bulldog… Växte upp med dem som barn och har haft själv… De är underbara! Skrattande

chik
0

God Kväl på er ut i etern!

Har varit på fosilvandring o hittat en liten bit flinta..va jag blev glad. Men kunde inte va med så länge, efter som jag hadde glömt lösa ut min medesin o den bör jag ha om jag vill leva hela dagen,Så jag fick åka till ett söndasuppet apotek.

Mammi!!Det är så roligt med hundar.

Ewrekaw. Vad är det för ras,,Ja det är ju inte mycket o säga. Det är du som får städa upp efter valpen o köpa nytt efter att den har bititsönder..

Ha det gött alla.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

#14 Ok. Men det är nog bara du själv som kan ta beslut om att ta en valp. Men vill man ha något så får man oftast ta chansen när den dyker upp. 

Så gjorde vi nu när vi fick chansen, fast vi alltid brukat ta valpar lagom till semestern eller där omkring. Och det har gått bra nu också.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

evrekaw Rätta mig om jag har fel, men Fransk bulldog är väl en rätt lugn ras som inte kräver så mycke aktivitet.

evrekaw
0

#17 De kan skifta i temprament vill jag lova… Men de är inte en motionskrävande ras - absolut inte…

De är dock oerhört sociala varelser. Ska man ha en så måste man ha tid till dem… Det är väl där min tanke hänger sig lite… Har jag all tid den behöver för att må bra… Är jag bara egoistisk?

Jag arbetar deltid - så långa dagar i ensamhet blir det inte tal om… Men min nuvarande frihet att göra vad jag vill efter jobbet blir definitivt inskränkt. Jag velar - å ena å andra sidan…

Men jag har en familj som också kommer att finnas där, så… Totallåst blir jag ju inte…

chik
0

everkaw,,Det är jobbigt när man vill ha en liten.o inser besvären.Du vet nog inest inne vad som är bäst…Men vist är dom mysiga…

evrekaw
0

#19 Ha, ha… Nä… Det är det som är det värsta med mig… Jag har i hela mitt liv bara kastat mig in i saker… Tänkte mig inte för speciellt när jag skaffade tre barn ens en gång…

Nu har man passerat 40 och plötsligt har en betänksamhet jag inte varit van vid infunnit sig… Bara detta att tänka sig för och sedan handla… Det är så nytt för mig. Jag får beslutsvåndor inför bagateller emellanåt… 

Assi2
0

Jag säger God Afton!

Har haft så lite datortid i helgen.(förutom fredags kvällen, förstås- de va kul) Mkt aktiviteter och ute o greja i det vackra vädret vi haft. Massa spännande trådar jag skulle vilja flika in i, får bli i veckan.

Nu är det hög tid att läsa Bamse för gossarna.

hejhopp

Cristine
0

Eftersom ingen fyllde år här så gjorde jag ett inlägg på ön för jag tänkte det kunde vara till någon av mina kurskamrater,senare fick jag reda på att blommorna var till en av mina söner som fyllde år idag..och det hade jag glömt bort.SkämsSkäms

Fy skäms Cristine.

Tur man har dom som säger till fast dom inte är här längre.

[MargaretaA]
0

Shockedmen Cristine då!

Annars vore det trevligt med en gratulation från andra sidan. Det får gärna dyka upp en gratulation till mig när den dan kommer…Oskyldig

Airplane Wishes 1

chik
0

Snälla Cristine!! vad skall vi gö me dig??

Cristine
0

Ja det var ju inte så länge sedan det kom en hälsning till en kurskamrat på ön kanske du minns, så nu vet dom att du vill ha en hälsning.Vi får väl se om någon dyker upp.

[MargaretaA]
0

eh.. måste man säga att man vill ha en hälsning, fattar dem inte det ändå? Förvånad

jag vill naturligvits ha en hälsning och den behöver inte vänta till min födelsedag Flört

Cristine
0

Skrattande

evrekaw
0

Jag har bestämt mig!

Åh! Jag är såå lycklig att jag inte kommer att kunna sova i natt…

Jag ska hämta min valp den 16:e Maj! Har letat uppfödare länge och velat… Men nu….  

Jag är salig!

Cristine
0

Grattis till din nya familjemedlem evrekaw!Skrattande