Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 325 ggr
kybele
0

Barn som behöver hjälp

Tänk dig sitvationen:

Du är 10år,livet har börjat precis,du kan springa och leka världen ligger framför dina fötter,hela ditt liv ligger framför dina fötter.

Tänk dig denna sitvation:

Du är 10år,livet har nyss börjat.. du har varit hos läkaren i ditt hemland som inte är på något vis lika rikt som sverige. Du får höra om ett år sitter du i rullstol för resten av ditt liv. Du KAN fortsätta och gå och leva normalt men hjälpen finns inte här,vi har inte dom sakerna för dig.

Tänk dig detta.. Vi sitter här i sverige med den enkla lösningen,sjukgymnastik.. för oss är de lätt.. bara få ett papper vi ska dit och vi går.
För denna lilla tjej.. blir livet i rullstol lika enkelt att få som vi får papper att få rätt hjälp.

Snälla ni som läser detta.. vet ni vart man kan vända sig för att denna tjej ska få komma till sverige och få den enkla saken som gör hon slipper rullstol?
Jag vägrar sitta och känna jag inget gjort.. tänk er.. några månader här och sen få leva sitt liv helt frisk. Eller gå och bara vänta i hemlandet på rullstolen och inte ha chansen att gå mer någonsin.
Vilket val skulle du göra??

Tusen tack för alla råd och tips..

[MargaretaA]
0

Ibland brukar ju tidningarna uppmärksamma såna här fall. De brukar leda till insamlingar som ska betala vårdkostnader för de sjuka barnen - antingen i hemlandet eller i sverige.

Det kanske är värt att testa.

kybele
0

aaa tack tack :)

[Jeremina]
0

Hej Kybele!

Det var längesedan jag såg till dig..jag vet inte vad man gör så jag kan tyvärr inte komma med förslag.

Vart hade du läst detta? Kram till dig i alla fall från Jeremina! Glad

kybele
0

#3 Har inte läst utan sitter och försöker hjälpa en släkting till min sambo. Hade man haft pengarna själv,hade jag hjälpt direkt.. men plånboken är ju inte den fetaste :S

[Jeremina]
0

Tänk att pengar ska sätta stopp för så mycket..vad ledsamt! Obestämd

kybele
0

#5 de är ju de :S men därför kastar jag ut trådar lite här o där o ser vart man kan börja nysta.. någon måste ju veta vart man kan vända sig någonstanns… :) ger inte upp hoppet så lätt jag inteGlad

chik
0

kybele..Ja tråkit.Men har du kollat fonder?

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

Prova hos de hjälporganisationer som finns, rädda barnen, röda korset osv. Även om inte de kan hjälpa kanske de kan slussa dig vidare till andra hjälporganisationer. Alternativt kan du starta en egen insamling.

Håller med om att det är tragiskt med dessa människoöden, samma sak med alla de barn som dör av barnsjukdomar på grund av undernäring och brist på enkla vaccin. Världen är i sanning skev!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.