God morgon 29:e mars
God morgon alla på "Lk", hoppas ni sovit gott och kommit ihåg sommartiden.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God Morgon! Nääää det hade jag alldeles glömt. Klockan jag ställde om står på dotterns rum, då är klockan snart 9 ju!Eller har datorn ändrat tiden själv så den är 8. ja ja det är detsmma.
Ha en härlig söndag önskar
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vilken härlig bild Chik..ser att du har fint väder.
Godmorgon, Jodå jag ändrade klockan i går kväll. Men jag känner av den timmen som försvann,
Här har solen tittat fram i Malmö än är det bara 3 grader men det ser ut att bli en fin vårdag,
Gomorron kära vänner!
Här småsnöar det fortfarande och är grått så ingen vår i sikte här inte,suck! Men den som väntar på nåt gott….
Idag ska jag på bio, män som hatar kvinnor med Mikael Nyqvist. Får hoppas på att den är bra men Mikael är ju med som sagt var och det brukar ju räcka så!
Ha en fin söndag alla! Kram: Mammi
Gomorron på ER. <Här skiner solen så vackert. Nu skall jag först bara vara ens tunde sen tar jag nog en liten promenad, sen skall jag jobba lite i em. tog med jobbet hem , orkar inte sitta på jobbet. Är jag hemma kan jag ju göra lite annat imellan.
Kramis på Er och ut i friska luften.
Var rädda om varandra
God förmiddag!
Här är det +1 grad och snön vrääääker ner! Som om vi inte har nog mycket sedan förut.
Jag önskar er en fin vilodag!
Vad du har mysigt Cristine, Du skottar o jag rensar rabbaterna..Men vi bor i samma land..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja vi gör det *suck* :=(
God morgon!
det var skönt att ligga i sägen och dra sig, ända tills jag kom på att det var sommartid och klockan egentligen var elva 
Men det blir härligt med ljuset nu 
Bra dag på er allihop!

Jag kom ihåg tiden!!! Bara det att jag drog den där timmen åt fel håll…
(så pinsamt så man borde egentligen inte tala om det…)
Sedan var jag bara tvungen att se Helena Jonsson som tog hem hela världskuppen i skidskytte - vikken tjej va! Är inte värsta sportfånen - men skidskytte är kul! 
Här har snön vräkt ner… Tung blöt snö… Det var som att skotta bly!
Varför skottar inte gubben (undrar ni?) …Jo men han skottar så fult… Som miljöskadad ursprungligen norravästerbottenbo vet man att det ska vara snygga, raka och jämna kanter. Inte nå slafs hafs! Klarar inte av å se eländet när han skottat… Det ser ju ut som om han va skåning… (alltså, aldrig lärt sig skotta snö…) 

"There is nothing more despicable than respect based on fear."
*Fniss* vi får hoppas inte draken läser här.

#16 Vaddå? Jag hade inga som helst avsikter att retas med draken…

VAD!!!

Nu tar det snart eld!

(Det är ytterst sällan vi har så mycket snö här i sydvästra Skåne, så man kan skotta rena fina kanter, normalt så bara vräker man slasken åt sidan)

Jaa Christine, vad tror du… Allt är ju relativt… Om en skåning säger att det är mycket snö…
Hur mycket är "mycket" för honom…?… ? 
Mycket snö?
Tja… 10-20cm
Men…
Om det blir storm så är det inte kul. Här i sydväst är det nästan helt öppet, det blir som på kalfjället, inte alls något att längta efter.
ja då vill jag bara medela att nu har vi regn o hagel, så var det mrd det fina vädret.

#20 Misstänkte väl det… Här pratar vi meter, inte centimeter.. 
Nää, storm är inte kul… Känner dock av den rätt bra emellanåt här med eftersom jag bor på en Ö.
Jo det blir mildare om det är öppet vatten runt om, men…
Våren och sommaren kommer oftast senare. Det märker man t.o.m. ute på ön Ven i Öresund.
*Skratt* stackars Chik , så som hon skröt om värmen.

Fy chik… Hagel är inte kul! Då föredrar jag faktiskt snö!
God kväll alla!
Här är det surväder men det snöar inte för tillfället.Men det är inget väder som min kropp gillar så nu har jag haft mer ont nårgra dagar än vanligt men det blir väl bättre bara våren kommer.Nu får det vara nog klagat.
Idag är det 6 år sen min pappa gick över till andra sidan. Tänk vad åren går fort mamma har snart varit borta i två år.Så nu är det bara jag kvar.Tur att jag har en bra familj där vi bryr oss om varandra.
Önskar er en härlig kväll.
Själv ska jag ta itu med att göra av med lite pengar för jag ska betala räkningar och de var rätt många denna månad tyvärr.
kram /kerstin 
Gokväll på Er
Men chik . Har det haglat hos Dig? Här kom några regndroppar.
På förmiddagen hann jag lunta lite gräs. (pyttelite)
Härligt solen har kommit tillbaka efter att ha varit borta en stund och jag är klar med arbetet jag tog hem. Nu skall jag bara slappa framför datorn, äta lite, kanske gå ut .
Ha en trevlig kväll.
Var rädda om varandra
_På förmiddagen hann jag lunta lite gräs. (pyttelite)
_
öööh… är det lagligt?
Ja. Om det inte är eldningsförbud i kommunen. Hos mig brukar vi göra det för att det skall ta sig med nytt frisk gräs och innan annan växtlighet kommit fram.
Var rädda om varandra
Filmen var bra så jag kan rekommendera er att gå och se den. 2,5 timme utan att bli less är ju ett bra betyg!

#28 Lite civil olydnad är bara nyttigt emellanåt… Vissa regler är ju bara tillkomna för att mindre ansvarsfulla individer inte kan hantera ett liv utan dem… 
ja själv är jag en mycket laglydig person. Men jag kan tänka mig civil olydnad i vissa lägen. Dock aldrig i samband med eld och gräs.
Jag är nog också en väldigt laglydig person. Kanske ibland på gränsen till dumhet. Vi svenskar vågar ju ibland inte säja emot.
Tänk om vi någon gång vågade protestera rejält när det kommer dåraktiga förslag till lagar. För det finns en hel del sådana.
Var rädda om varandra
Idiotiska lagar finns det gott om, men det är bara att följa dem*suck*

#32 Ja jag är ju vattuman, fy för fåniga fregler ut på djupa vatten bara… Nä, jag menar… det är ju bara pyromaner som tänder på…

tycker Ni jag är en pyroman
Var rädda om varandra

#36 Det beror på… Om du tänder på eller "tänder på" eller kanske snarare vad du "tänder på" 

Signemo,,Lite pyromani är bara hälsosamt…
Vi eldar här också fast inte än.Det är för blöt..Vi vill ha Stor eld..
Mammi vad bra att du fick gå på bio o filmen varr sevärd. För nu har vi ju ingen Mia o Klara.
Vattuman? Det är den grymme draken oxå!
14/2 (Vallentindagen)
Vattuman det är Solblomman med 7/2 
Ja du chik. Vet du om det blir eld och fyrverkeri i din by i år också?. Vi har varit där två gånger och tittar. Är ju massor av folk.
Ja det där med att elda. Det lär ju var nyttigt för växter och djur att det sker ibland. Det säjer vissa som forskar iallafall. Fast nog ser det hemskt ut när en skog brunnit.
Retade mig på en sak härom veckan. Ibland skall ju vissa ansökningar vara inne till myndigheter vid vissa datum. Inga anstånd där inte. Men myndigheterna skall bara bli klara till vissa datum i möjligaste mån. Det är deras målsättning.
Var rädda om varandra

#39 Ja, förstod jag väl! Finns det något annat tecken som kan vara så fullkomligt oseriösa på samma gång som de är såå seriösa? Som på ytan i vissa lägen kan framstå som så larviga - fast det finns det djupaste allvar?
Så säg? Vi kanske ska konsultera Maggan här…

Solblomman. Hej!
Signemor.Håller med dig med myndigheter.Och luntning gör ju att du gödslar o vissa parasiter försvinner. Älvsered har väl som alltid Valborgseld.Det är bara så mycket folk.Klart att ni skall se på det..
evrekaw..Ja konsultera Maggan.
Hej Chik och alla andra.
Har varit in och tittat till er en stund.
Eftersom jag har haft lite annat för mig några dagar så har jag inte haft så mycket tid över för dator och er.*s*