Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 60 ggr
beem
2026-08-29 14:09
5

Hålla kontakt med vänner

Jag har tänkt på detta med vänner som kommer och går. Man tappar kontakten när åren går.
Är ni bra på att hålla kontakt eller kanske det alltid är den andre som hör av sig.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
2026-08-29 14:14
2

Ja känner igen det där.
Jag har tappat vänner genom åren. Mycket beror nog på att jag inte kunnat hänga på i samma takt och det har sakta runnit ut i sanden.
Jag har mest kontakt via nätet och telefon numera. Det är alldeles tillräckligt för mig.

/Maria

johan
2026-08-29 14:21
4

Tycker det är svårt. Jag har flera från tonåren jag önskar jag hade bättre kontakt med. Har försökt med vissa, men det känns som intresset är lite ensidigt, så det rinner snabbt ut i sanden.

Jag blir för självmedveten och osäker när det känns som jag vill mer än mottagaren.

Skrev en text som blev en låt precis om det temat i somras. Min text, AI-hjälp för att till musik som jag ville.

https://suno.com/s/P1hx42TSFYDr8U5M

Mvh // Johan

Tänker på er by Andra armen (@andra_armen). Listen and make your own on Suno.
beem
2026-08-29 16:07
3

Jag har en barndomsvän. Vi växte upp på samma gata och gick i samma klass ett antal år. Hon flyttade 2 mil men vi fortsatte att träffas. Hon flyttade från sta'n och vi höll kontakt. Vi träffades därefter bara sommartid. Kontakten blev mer och mer sällan för att till sist upphöra.
För ung 1 år sedan skrev hon på FB att vi borde träffas . Det blev bara en tanke.. Hon bor 80 mil från där jag bor.
Förra veckan såg jag hennes dotter på TV
Jag tänker att jag borde kontakta henne.
Vi får se hur det blir.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

• Redigerat 2026-08-29 16:09 av beem
Vixxen
2026-08-29 18:51
0

Tragiskt att man tappar kontakten, men livet händer. Man flyttar och får annat och andra som fyller ens liv.