Fynd loppis eller second hand ?
Sommartid finns det ofta många loppisar.
Har du fyndat något i sommar ?
Har du något du söker men inte hittat än ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2026-08-19 13:42 av beem
#1: Så snygg. Man blir ju glad av att ta fram den.
Sorgen är kärlekens pris
#2 Framförallt så håller osten så himla bra i ostkupa.
/Maria
#3: Jag har aldrig haft ostkupa men har länge tänkt att jag borde köpa. Nu blev jag påmind så ska spana.
Sorgen är kärlekens pris
Besöker främst secondhandbutiker både här i Borgholm och inne i Kalmar. Kan hitta lite nyttiga prylar då och då. Loppisar brukar jag sällan gå på. Tycker de mest kränger massa porslin, koppar, fat och tallrikar och mest prylar utan värde.
Vad jag själv tycker är roligt är gamla gjutjärnsprylar. Stekpannor, grytor, plättlaggar, våffeljärn, munkpannor mm. Men det ska vara de gamla originalen Från Skeppshult, Kockums eller Ronneby Bruk. Tyvärr håller inte nytillverkade gjutjärnspannor samma kvalitet som pannorna som tillverkades från början, mitten och halva slutet av 1900-talet.
Likaså tycker jag Gustavsbery "PYRO" serien är både vackra och praktiska förutsatt att de är i helt perfekt oskadat skick.
Även "datorskrot" kan vara roligt och kolla igenom liksom gamla skrivmaskiner, gamla välvårdade handknutna persiska mattor och gamla fullt fungerande systemkameror.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#1:
Riktigt snyggt.
Här i Västerås har det öppnat ett nytt Loppis.
Ska bli kul att gåo titta.
HH 🙂
Jag jobbar i en secondhand butik. Det jag letar efter är mina bestick. Vill ha flera. Köpte dem på en secondhand i Halmstad. Inga vanliga i metall utan mer speciella. De verkar inte tåla maskindisk så hittar jag fler så blir det handdisk.
Mvh
Mig
- Redigerat 2026-08-19 19:20 av 91Marran
Älskar Loppis och Second hand. Vi har två Mitt Secondhand (Erikshjälpen) och en HK här. Jag besöker dem flitigt 😊