Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 206 ggr
beem
1

Drömmar som inte blev av

Inte alla drömmar som förverkligas.
De flesta drömmer och fantiserar om saker man vill göra - resor, kvällskurse, utbildningar mm men som aldrig blev/blir av.
Har du några sådana drömmar som inte blev av eller som du vet inte heller kommer att bli av.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Maria
1

Att lära mig spela saxofon.😀

Ganska ouppnålig dröm då jag är ganska omusikalisk.

/Maria

NeferNefer
1

Jag blev aldrig en berömd filmstjärna. Nåja, jag hade fler barndomsdrömmar än så. Jag blev inte heller advokat eller berömd sångerska.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

beem
1

Jag har några platser - Fatmomakke och närliggande bygd och Lofoten.

Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2026-07-14 19:00 av beem
Herveaux
1

Ta Körkort! Min syn är på tok för dålig och har alltid varit.
Saknar den frihet och de möjligheter som kommer med körkort…

// Harley

NeferNefer
0

Jag skulle väldigt gärna vilja besöka Egypten, eller snarare pyramiderna, men jag har för mig att det inte är helt säkert där för turister. Det är ingen fara om jag inte uppfyller den drömmen för jag har varit på de flesta andra ställen som jag ville åka till. Jag har kvar Irland och Island på min lista, och det är nog något som jag kan uppleva.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

CasaRamon
0

Jag skulle ha velat åka till Australien, Tasmanien, där jag bott som barn. Men det blev aldrig av, och nu är jag för gammal.

flocken
5

Detta kanske låter tragiskt. Men allt jag gör i livet är en del av drömmen. Då jag inte trodde jag skulle överleva min 20 årsdag.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
0

Att skriva en bok eller flera (och sälja bra).

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Draken
0

Det finns några platser jag vill besöka. Australien, Island, Skottland och Irland

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

beem
1

#7: Det om något är väl fint. Du lever din dröm.

Sorgen är kärlekens pris

beem
1

Ibland tänker jag att de drömmar vi har gör att vi orkar vidsre. Om de inte faller in så har vi mått bättre under tiden

Sorgen är kärlekens pris

Maria
1

#11 Lite som med resor. Hela planeringen inför är ju en en underbar upplevelse bara det tycker jag.

/Maria

beem
1

#12: Absolut. Det är halva nöjet.

Sorgen är kärlekens pris

beem
0

Jag har också haft en dröm som jag inte kommer att uppnå.
Det är att driva ett mindre hotell med hemtrevlig inredning.
Tanken föddes då vi bodde hos Hotell Victoria i Gölteborg.som drevs av 2 systrar. Olika nummerskyltar på dörrar till rummen vars inredning också var olika.
Där föddes drömmen om ett litet familjärt hotell…….men det stannade som dröm. En dröm som nu nått bäst före datum.

Sorgen är kärlekens pris