Så mycket skit...
Jag har bara Facebook och Instagram men blir ändå förfärad av hur mycket skit det finns i flödet.
Dessutom människor som uppenbarligen går på allt.
Hur tänker ni?
/Maria
Ja man tycker att folk borde lärt sig och vara mer källkritiska men uppenbarligen inte. Och många är dåliga på att läsa vad folk skriver samt ofta fritolkar och skriver kommentarer som man blir mörkrädd av. Helt sjukt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja det är enkelt att dölja sig bakom en skärm. Många skulle nog inte säga samma ord öga mot öga.En del verkar gilla att feltolka. På FB kan man kommentera anonymt - inte bra.
De söker hela tiden anledning att dra igång bråk. Jag tycker att det blir värre och värre.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2026-05-17 15:11 av beem
Jag håller med er alla 3! Det är helt otroligt, så mycket skit som skriv där.
/Désirée
#2 Håller helt med dig!
Och ja den anonyma funktionen utnyttjar många på fel sätt tyvärr
#4: Precis. Det finns de som är i behov av anonymitet men tyvärr missbrukas det.
Sorgen är kärlekens pris
Det blir väl som med så mycket annat som växer upp till himlen……det kollapsar på sin egen orimlighet. Jag tycker redan att man märker en trötthet över sociala medier, och glädjande nog mycket bland de yngre generationerna.
Det finns mobilfria kaféer, en kyrka i Nederländerna annonserade om öppet hus för att vila, läsa eller annat utan mobiler.
Ungdomar mellan 15-24 gillar "mormorssysslor", och det är viktigare för dem att skaffa bra jobb och familj än att festa.
Kanske vi snart kan få en ny baby-boom för nu ser det mörkt ut.
Det senaste jag såg var sommarläger för barn utan mobiler.
Så på sätt och vis gillar jag att internet håller på att snubbla på sig själv och köra rakt i diket.
- Redigerat 2026-05-17 17:01 av Sindri
En annan sak som jag reagerar på. En del läser inte igenom en tråd
Tex om jag frågar - Vad är de för fel med denna växt ?
Det kan då komma 10 lika svar - Det är löss.
Varför inte bara gilla första kommentaren.
Såja - nu fick jag fått gnälla av mig lite 😃
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2026-05-17 18:36 av beem
#7 Håller verkligen med. Upprepningar i oändlighet.
/Maria
#7 Eller om någon tex söker i en annons eller sökes, att folk inte läser innan de kommenterar så blir det helt fel,
Den enda sortens sociala media som jag har är iFokus. Inget annat. Och jag är extra tacksam för det nu när jag läser om hur det går till på de sajterna. Det finns alltid folk som är ute efter att förstöra för andra, och de verkar dras till sådana platser.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#7: Ibland kan det bero på att tidigare kommentarer inte syns. Inte alla som tänker på att uppdatera och klicka på "alla kommentarer" innan de svarar när ett inlägg dyker upp i flödet.
Sajtvärd Katter iFokus
Detta är anledningen till att jag på ett tidigt stadium bojkottade alla dessa sociala medier som nämnts. Det är bara här på I focus, som jag skriver och läser.
På Facebook är min sida låst. Ingen kan skriva men jag kan använda forumet som vanligt.
/Maria
Jag tycker att det är irriterande att det på sistone börjat dyka upp massor av inlägg från folk jag inte alls har någon koppling till, men färre från vänner. Fast jag använder mest facebook för diskussioner i grupper med samma intresseområden som jag själv har.
Nalle Puh - A.A. Milne
#14 Ja det är så irriterande, ser mer sånt än från mina vänner på fb
#14: Det är samma på Instagram. Även om jag ställer in att jag bara vill se inlägg från de jag följer är hälften reklam för andra konton. Får dessutom bara upp högst 3-4 inlägg där. Väljer jag att se alla så kommer det flera inlägg från dem jag följer, men ibland tar det flera dagar innan de dyker upp.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag har Facebook och Instagram. men jag använder det i stort sett endast i syfte att planera med träningsgänget och uppfödarna. Är med i några hund och akvarierelaterade grupper, men där skrivs det så mycket skit så jag har klivit ur flera stycken.