Kullamannen
Jag hörde ett program på radion där man pratade om Kullamannen en ungdomsthrillet på TV från 1967.
Jag har hört talas om den och nu har jag börjat se den på Svt Play. Den är i svartvitt.
Jag tycker den är spännande och bra.
Har ni sett den ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2026-04-04 16:00 av beem
Jag trodde 'alla" lite äldre sett Kullamannen och Kråkguldet 😉
/Maria
Nej tittar inte på svartvita filmer eller serier
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag och mina syskon såg den "på den tiden". Vi var i Skåne ibland och alltid ute på Kullaberg då, så det var verkligen spännande.
#3 Jag har också varit där. Spännande känsla.
/Maria
På tal om svartvitt så brukar jag och barnbarnet se på Charlie Chaplin och Helan och Halvan.😃
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina svartvita favoriter är Bröderna Marx och Harold Lloyd. Och så den här filmen med Douglas Fairbanks. Det är en totalt absurd komedi från 1916.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#6 Den måste jag se😃
Jag gillade också George Formby med sin Ukulele.
/Maria
#7: Hoppas du har lika roligt åt den som jag har 😄
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#1: Är det mig du syftar på 😙
#9 Jepp och mig själv bl.a😃
/Maria
#0: Vi hade sommarstuga i närheten av där de spelade in serien och är född och uppvuxen i trakterna, så självklart missade jag inte ett avsnitt.
Brukar besöka gården de bodde på (Himmelstorpsgården) åtminstone någon gång varje år. Oftast andra advent då det serveras julfika. Så mysigt.
För drygt två år sedan träffade jag "Kaj" (Olle Myrberg) på ett event, så vi fick ett trevligt snack om bl.a. Kullamannen.
Mer om Kullamannen (och Kråkguldet) finns här:
https://nostalgi.ifokus.se/discussion/1432170/kullamannen-och-krakguldet
Även här står det en del om Kullamannen:
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2026-04-04 19:07 av Carmarino
#10: 😙👍
Ja, jag såg den när den gick på tv. Såg även Kråkguldet, de var båda väldigt spännande och musiken gjorde det ju som vanligt ännu mera skrämmande kommer jag ihåg.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag tror att Kullamannen skulle hålla om man gör en ny version av den
#14 Det tror jag också.
/Maria
#13: Kråkguldet har jag inte sett. Ska kolla om det finns på Play.
#16: Det finns det. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag såg den för något år eller två sedan.
/Maria