Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 174 ggr
Maria
4

Åka till månen

Är det något du skulle vilja göra om det var möjligt?

/Maria

Draken
3

Ja det skulle vara roligt att se hur det ser ut 😁

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
7

Jag skulle absolut inte vilja åka ut i rymden. Jag har aldrig tyckt det är särskilt intressant.
Dessutom ska de ju bara åka runt månen.

Däremot tycker jag våra djupa hav är spännande.

/Maria

Carmarino
4

Nej, absolut inte. Föredrar att titta på avstånd när andra åker dit. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
4

Nej det lockar inte mig

Stolt ägare till tre La permer

Magi-cat
4

Det vore fantastiskt, en önskedröm! 🌟🌕 "to boldly go where no one has gone before".

Men i verkligheten skulle jag aldrig klara av det, ens i närheten, så …. 🙃🙂 Det är inte så dumt med fötterna på jorden heller. 🌲🌍 Bäst så rent av.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

beem
2

Jag minns en ryss som åkte till månen. Han berättade hur magiskt det var att se jorden på avstånd och tänka sug allt som pågår där. Ja vilken upplevelse tänker jag men nej skulle nog inte våga.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Magi-cat
4

Att se Jorden på avstånd…
Tänker på Carl Sagan som talade så vackert om "pale blue dot" …

https://www.youtube.com/watch?v=wupToqz1e2g

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

• Redigerat 2026-04-02 14:01 av Magi-cat
johan
2

Känner inget enormt behov av att åka till månen. Men jag skulle ÄLSKA att få åka ut tillräckligt långt ut i rymden och ta ett par varv runt jorden för att se den som en hel planet där allt småskit blir totalt meningslöst.

Lite som i Carl Sagans Pale Blue Dot. Det är för övrigt ett av mina absoluta favoritutdrag ur en bok någonsin. Träffar rakt i hjärtat på mig varje gång.

Mvh // Johan

johan
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det ändå inte ganska häftigt att tänka, att nästa generation kanske för första gången kan åka på Honeymoon till månen?

Jag tycker det är otroligt inspirerande att rymdfart sker igen.

Dagen till ära har jag satt på mig denna tröja.

Mvh // Johan

Leya
2

Det känns som en väldigt klaustrofobisk miljö att vara instängd i. Så det går bort för min del. Däremot är det ju fantastiskt att man kan skicka iväg folk till månen. Man jag tycker också att det är lite skrämmande. Med vilken rätt tar vi oss friheten att potentiellt befolka månen?

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne

Tarotstollan
4

Kunde vara kul att få uppleva men inte förrän det är lika säkert som att åka bil, tåg osv fast då lär jag vara borta för längesedan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fridaaaa
1

Absolut inte, galenskap :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mitchika
1

Nej, jag är oerhört förtjust i jorden och jag vill hemskt gärna stanna här. 😅😂

Jag förstår dock fascinationen och jag tycker det är så spännande att tekniken utvecklas och går så långt. En del av mig undrar när första barnet kommer att födas på månen? När går vi så långt? För jag tror definitivt att det är en fråga om när, inte om.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows