Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 245 ggr
Draken
0

VHS, DVD eller Streaming

Vad tittar ni mest på ?

Om ni vill titta på en film eller serie, kollar ni VHS eller DVD eller streamar ni bara ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

DesK
0

Numera streamar jag allt som jag tittar på.

/Désirée

Maria
1

Jag streamar allt jag tittar på också.

/Maria

moln50
0

Jag tittar på DVD streamar inte

sjöjungfrun
0

Jag streamar bara.

—-
What’s meant to be will always find a way

Herveaux
0

Streaming.

// Harley

beem
0

Streaming

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Åsa S
2

Vi har inget internet i fritidshuset där vi är varje helg vi vill ha det så analogt som möjligt där och nu har vi bara de fria tv-kanalerna. Så vi brukar åka till en loppis som tar 10kr filmen och köper en trave och sätter in i dvd spelaren ifall det inte finns något på tv. Sedan kan man skänka tillbaka filmerna så det blir ju nästan som att hyra film. Vi chansar ganska mycket vissa filmer skickar man snabbt tillbaka för de var inte bra medans andra blir man glatt överraskad av och beslutar sig behålla ett tag.

Fridaaaa
0

streamar enbart.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RackarFia
0

Streamar bara

/Fia ☁️

Draken
0

Jag kollar mycket på DVD, men jag har även streamingtjänster.

Att jag började fundera på hur ni andra gör beror på att jag just nu håller på att kategorisera och sortera våra DVD filmer. Vi har väldigt mycket både filmer, serier och dokumentärer på DVD eller BluRay 😊

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Tarotstollan
1

Har bara möjlighet att se på SVT Play numera, fick problem med tvn förra året då Tele 2 uppdaterade nätet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kalle Johansson
1

Har personligen inte så mycket att välja på.

Alternativ ETT - marksänd TV dvs via en gammal TV-antenn på taket. Vilket i praktiken sedan början av januari 2026 ENBART är SVT-sändningar sedan TV4 slutade marksända.

Alternativ TVÅ - streama TV4 via internet och se de få kanaler som TV4 släpper fritt och som inte är rena betalkanaler via TV4 Play PLUS. Nackadelen är att jag har begränsad trafik på streamingen på 100GB i månaden för 250 kronor. Måste däför hushålla på streamingen så att "trafiken" räcker till att betala mina månatliga räkningar.

Har både stationär CD-spelare, DVD-spelare och Blu-RAY spelare men vet inte när jag stoppade en disk i dom senast. Det är säkert minst 10 år sedan det senast hände. Har däremot M Ä N G D E R med musik och film på vanliga hårddiskar som jag kan streama den vägen.

Sedan TV4 slutade marksända så funderar jag faktiskt på att sätta upp en parabol. Men det känns lite old school. Helst vill jag överbevisa myndigheterna att få FIBER in till fastigheten. Men TV4 kanske går i konkurs så är det problemet löst.

Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top

UlrikaD
1

Jag streamar allt. Förut köpte jag också men det har jag slutat med. Det är vissa filmer jag har som jag vill veta finns. Ganska ofta inser man att äldre filmer man skulle vilja se om har försvunnit från streaming.

Kalle Johansson
1

Tänkte bara tillägga att om det bara gäller att bevara musik och film och bilder för framtiden så står det väl mellan att lagra på mekaniska hårddiskar av bra kvalitet eller på Blu-Ray disk alt DVD-disk. Helst på M-Disc som påstås hålla uppåt 1000 år, vilket naturligtvis (kanske???) bara är lögn. Både vad beträffar DVD/Blu-Ray disk liksom hdd så är väl frågan mer om hur de bevaras. SSD-disk (USB Flash minne) går väl bort på en gång eftersom de måste strömmatas relativt ofta för att bevara minnet. Och cloud storage litar jag helt enkelt inte på.

Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top

• Redigerat 2026-02-12 16:49 av Kalle Johansson