Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 270 ggr
Maria
3

Gillar ni snö?

Som frågan lyder…😉

/Maria

Fridaaaa
2

Över jul och nyår i måttlig mängd.
Lyser upp

Nu är det för mycket och enbart jobbigt och ställer till det när jag jobbar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
2

Ja, speciellt under december. Vindarna får gärna hålla sig lite i skinnet. 😅

// Harley

Maria
4

Jag gillar inte snö. Har aldrig gjort.
Kallt och bedrövligt 😃

/Maria

Soligajag1
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3:
Håller med dig. . 😀🤪❄️❄️☃️
Tycker inte heller om snö. 😀🤪😘

HH 🙂

beem
3

Jag gillar snö. Första snön som faller känns som bomull i hjärtat. Det blir ljusare ute och renare. Det ska vara måttligt 5 dm är tillräckligt.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2026-01-09 17:21 av beem
flocken
2

JA!!!!

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
2

Ja, bara jag slapp is och halka.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

NeferNefer
1

Jag gillar snö. Det är vackert.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

RackarFia
2

Ja, gillar snö! 😃

/Fia ☁️

CasaRamon
2

Jag gillar inte snö och kyla. Men det är ok om det är ett par cm och -2 gr, inte som nu, 1/2 meter och -10 gr.

Kalle Johansson
1

Frågan är kanske lite väl enkelt ställd. Om jag "gillar" snö!???

Visst, det är vackert att sitta inne i värmen i ett uppvärmt hus och hoppas att tomten skottar och sandar runt min fastighet så jag slipper halka och få benbrott. Och att tomten även ser till att bilen är uppvärmd när jag måste köra in till stan och även ser till att vägarna är framkomliga och jag inte hamnar i diket. En fördel om han även betalar mina skyhöga uppvärmingskostnader när tempen kryper under nollan och värmepumparna går för högtryck för att värna upp både fastigheten och varmvattnet.

Nej, jag föredrar vår, sommar och höst! men sedan 20 dagar tillbaka så går vi faktiskt mot en ny vår och sommar med ljusare och ljusare dagar.

En fördel med kylan - vi slipper mygg, flugor och mördarsniglar!

Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top

Maria
1

#11 Jag försöker hitta fördelar men hittar inga 😉

/Maria

Namiko
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag brukar bli less på snön innan vintern är över, men jag väljer snö över regniga vintrar alla gånger. Snö från början av november så det deprimerande mörkret blir lite ljusare är mysigt, världen blir så tyst vilket är en bonus. Massa snö i februari när solen kommer tillbaka är underbart, speciellt om jag kan gå ut och gå på skaren. Bästa ljusterapin efter dom mörkaste månaderna. Sen får det gärna smälta i april.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

citytjejen
1

Kan inte påstå att jag gillar snö. Är väl mysigt i några dagar men sen räcker det 😄

/Christina

91Marran
1

Jag tycker att det är fint med snö. Sen tänker jag på hur lycklig jag var som liten. Det önskar jag alla barn.

Mvh
Mig

Leya
0

Hej! Ny här, hoppas det är ok att bara hoppa in och svara.
Jag har förut sagt att jag vill ha snö från Lucia och fram till trettonhelgen. Sedan räcker det! Ju äldre jag blir desto mindre snö vill jag ha. Den här vintern hade vi ingen snö alls före stormen Anna och vi hade gärna hoppat över den också tycker jag. Jag vet att jag bor i fel land för att slippa snö på vintern, så småningom kanske det blir ett annat land någon månad!

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne

Maria
0

#16 Välkommen 🙂

/Maria