Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 275 ggr
Maria
4

Snart Halloween

Är det något ni firar?

Öppnar ni när barn ringer på?

/Maria

[Undertaker]
5

Bor i lägenhet så jag kan behålla allt godis åt mig själv.

Jag njuter allmänt hela Oktober av att det är lite ”kusligt”. Tycker det är mysigt med skelett, monster, pumpor, kroppsdelar och annat. Själv har jag ”Halloween” dekorationer året runt.

Tarotstollan
1

Jag firar inte Halloween.

Nej, vi har telefon lås på våra dörrar så jag slipper ungarna, hade inte orkat med dem ändå.
Det lilla godiset jag har hemma är ju som "medicin" för mig om jag blir låg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2025-10-11 07:08 av Tarotstollan
Maria
7

Min man har gjort iordning 80 små påsar.
Här brukar komma massor med små monster😃
Jag tycker det är så roligt.

Lilla Edit har redan varit här och visat sin dräkt. Så söt.

/Maria

Magi-cat
3

Vi bor lite för sig, så hit brukar det inte komma några små monster. 🎃

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
3

Firar det inte och öppnar inte om det ringer på dörren

Vi åker till kyrkogården och tänder ljus för min mamma som dog för att antal år på just den dagen

Stolt ägare till tre La permer

Lona
7

Nej, hit kommer inga barn. Vi funderade i stallet på om man inte kan göra tvärtom?
Barnen ringer på dörren, "Bus eller godis?"
Lona: "Godis, ro hit med det!"
Är det otäcka barn så kanske man eventuellt kan kasta lite ägg på dem? 🤔😌😇

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
3

Oktober är min favoritmånad överlag och jag älskar Halloween. 🧡

Jag bor i lägenhet med portkod så likt Undertaker får jag behålla mitt godis.
En dag hoppas jag kunna bo så till att jag kan tända en lykta utanför dörren och välkomna dörrknackningar. Drömmen vore att klä ut mig och kunna dekorera trädgården så det blir ett lagom mysrysligt spektakel att besöka mig. 👻

// Harley

Lona
5

#7: Min syster spökar ut trädgården så hemskt så barnen vågar inte gå dit, trots att det vet att E, Y, M och I bor där. 😬😂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
5

#8: Oh! 😂
Bra Plan B att ha i bakfickan om man känner "Ugh, jag orkar inte med besök idag. Fram med de riktigt rysliga dekorationerna!" 😈

// Harley

Carmarino
3

Tycker inte om halloween. Hoppar över den och koncentrerar mig på julen istället. Öppnar inte dörren för barn som tigger godis - även om de lyckas komma in genom porten. Det är portkod på den.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

aggeelin
3

Det finns lite barn här så jag hoppas på några små monster!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
3

Vi sätter inte ut något så nej öppnar inte OM någon skulle plinga på. Viktigt att föräldrar att lära sina barn att det endast är 31/10 man går samt bara går till de med halloweendekor utanför.

Vi gör lite hemma för sonen bara, samt fixar pumpa

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
5

Här kommer det oftast hela helgen.🙂
Det verkar som att det är roligast att klä ut sig.

/Maria

beem
5

Barnen i området har blivit stora så de senare åren har ingen kommit. Lycka……då äter jag upp allt själv 🙂
Jag fortsätter köpa godis även om jag vet att ingen kommer. Bra ursäkt att äta upp allt själv 😙

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Suddgummit
3

#0: Jag älskar Halloween, men firar inte direkt längre själv. Numer blir det mest att köpa lite godis och se en skräckfilm. Tyvärr bor jag också i lägenhet så att monstren får svårt att ta sig in, men det låter himla gulligt med hela 80 monster som hälsar på! 👻

Maria
5

#15 Ja jag hoppas det kommer många🙂
Ett år under pandemin så var det inte så många besök så vi hade godis över.

/Maria

aggeelin
2

Viket datum är det i år?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
3

#17 Halloween är samma varje år: 31/10

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
3

Här har det aldrig varit några barn som ringer på, vilket är tur för jag hade inte haft något godis att erbjuda.

Själv brukar jag inte fira eller göra något särskilt. Men i år är jag faktiskt bjuden till min första Halloween-fest :)

//Jessie

RackarFia
2

Det är inget jag firar. Där vi bodde förut var det mycket barnfamiljer i området, och barnen hade koll på att de bara skulle knacka på dörrar som pyntat utanför. Vi gjorde aldrig det och inga monster kom.

Nu har vi flyttat och bor i lägenhetshus med portkod, tror inte det kommer många spöken hit men vem vet 👻

/Fia ☁️

alva03
5

Jag praoade hos en skola i närheten och sedan dess kommer varje år små monster och ringer på hos mig. Jag bor på bottenplan så öppnar då köksfönsret och ger godis. Är bara de barn jag lärde känna under min prao som bor nära nog och deras vänner som kommer förbi. Jag gav dem tillåtelsen då jag bakar kakor och hade med dem till skolan. Så de visste liksom att halloween var speciellt för mig.

MVH Alva <3