Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 271 ggr
Maria
3

Ha pengar hemma

Det rekommenderas ju att man ska ha en viss summa pengar hemma vid krissituation.
Har ni det?

/Maria

Ana.J
1

Nix. Dudå Maria?

// Ana

DesK
2

Yes!

/Désirée

NeferNefer
1

En ytterst liten summa som inte skulle räcka någonvart, men den här tråden blev en bra påminnelse.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

Maria
3

#1 Nej men ska försöka komma ihåg det.

/Maria

Fridaaaa
3

Lite är bra att ha men inte bra med allt för mycket heller

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

moln50
2

Ja både sedlar och kronor som dom vill ha ibland

Sindri
2

Vi har men det är alldeles för lite jämfört med vad som rekommenderas.

beem
2

Jag har 50 euro hemma pga att det blev över efter en resa.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

91Marran
2

Jag har pengar.
Jag jobbar i butik och vet vilket helsike det blir när nätet lägger ner. Har både med mig och hemma.

Mvh
Mig

Magi-cat
3

Lite dåligt med det tyvärr. Någon hundring möjligen och några småslantar.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sindri
2

#8: Kanske smart att ha lite euro också!

Tarotstollan
2

Ja, det har jag.
Kanske kan bli svårt att växla i affären om man har stora sedlar och de skall behöva växla för massor av människor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

beem
2

#11: Jag har också tänkt så. Det var ingen plan att ha euro hemma men jag tror det är en fördel både med skr
och euro.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2025-09-20 13:23 av beem
Maria
2

#13 Ja jag tror det kan vara bra.

/Maria

Åsa S
2

Ja har åtminstone några hundralappar man vet ju aldrig ifall man skulle behöva. En gång hittade jag en massa fint på en loppis till bra priser ex. fler delar i en teemaservis som jag har som brukar kosta mycket men de tog typ 10kr delen, vid kassan ser jag skylten enbart kontant betalning då blev jag glad att jag ju hade kontanter så det räckte

johan
1

Jag använder aldrig kontanter. Men barnen vet knappt hur man använder kontanter. Så varje gång dom fått "en slant" i present, julklapp, som tack för något, etc, så tittar dom på sedlarna och typ undrar vad fan det där är för skit.

Så ofta så brukar jag få sedlarna och dom får en swish till sitt konto som dom kan använda online, via sitt betalkort, eller liknande.

Över åren har det blivit en del som ligger i ett säkerhetsskåp, så jag tror jag närmare mig gränsen för vad rekommendationen är och det är blandat i olika valörer.

På den tiden man alltid enbart fick cash när man pantade flaskor och burkar, så har det också hamnat i samma hög.

Mvh // Johan