Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 180 ggr
Maria
1

Godmorgon lördag 26 juli

Godmorgon på er.
Här är mulet och 19 grader.

Hoppas ni får en härlig lördag.

/Maria

MonicaLagerquist
1

God morgon
Det blåser och är 18 grader i Kinnekulle stenbrott där vi har nattat
Vi avslutade Göts kanal i Sjövik igår.
Ha en bra lördag

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
1

#1 Från Sjövik har vi cyklat 🙂

/Maria

beem
1

Godmorgon. Mulet och 24°. Så härligt ute. Nyss hemkommen från tandläkaren och 1 tand mindre 😃
Önskar alla en fin dag.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

91Marran
1

Blev "biten" av en hund i torsdags. Jag tyckte att den högg mig men de tyckte nog inte de andra som var där.
Den hunden hade "nafsat" på ett barn och det såg tydligen värre ut än mitt. Så jag skulle inte behöva en stelkrampsspruta sa en som var med.
Jag tog en spruta på fredagen.
Sköterskan på vårdcentralen i fredags sa att det var tur att jag hade jättetjocka jeans. Annars kunde det ha gått riktigt illa med tanke på vart såret satt. Jag hoppas att ägaren kontaktar den rumänska organisationen och berätta att de tagit in en "aggressiv" hund till Sverige.
Jag provocerade inte hunden. Jag hade varken tittat på den eller sagt något utan bara struntat i den. Så varför den flög på mig vet vi inte.

Mvh
Mig

• Redigerat 2025-07-26 11:50 av 91Marran
aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon
Flisan och jag sitter fortfarande i uterummet efter frukost och förmiddagskaffe. Vi är uppe på kvällen, så mysigt att se på ljuset ute och sen tända ljus. Jag har köpt en solcellslampa som faktiskt går ihop med färgerna här (bättre än vad som syns på bild). Den lyser upp bra på kvällen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

NeferNefer
1

God middag. Vi har äntligen fått en rejäl regnskur! Det finns gott om mörka moln kvar på himlen, så kanske det kommer lite till?

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

beem
5

Jag måste ju berätta. När jag väntade ute tills tandläkaren öppnade stannade en äldre man med rollator. Han stannade och pratade. Så trevlig. Han tittade på mina fötter och sa - så snygga tår du har. Nu måste jag gå hem till min fru och säga att hon ska måla naglarna. 😃
Han gjorde min dag.

Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2025-07-26 12:33 av beem
aggeelin
1

#7: det är roligt med snygga tår!! Färg på naglarna, alltid!

Maria
1

Idag har vi varit på 8-års kalas❤

/Maria

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fin lampa "in action"!

beem
0

#10: Så snygg

Sorgen är kärlekens pris

MonicaLagerquist
0

Så fort det går.
Nyss föddes han ju

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Lona
0

#4: Vad man ska vara riktigt, riktigt uppmärksam på med hundbett är om de tar i händerna. Minsta tecken på infektion i så fall så in till akuten direkt!
Det kan sluta riktigt illa annars.

Tyvärr är det få gatuhundsorganisationer som bryr sig om vilka hundar de tar hit - men det är en annan diskussion.🫤

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

91Marran
0

#13: Som tur var så blev det inte i handen utan låret. Det gjorde verkligen rejält ont. Fick panik med smärtan först och trodde att jag skulle behöva till akuten direkt men så illa var det inte. Har fortfarande ont dock.

Mvh
Mig