Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 167 ggr
Maria
1

Bästa badplatsen

Har ni något favoritställe att bada på ?

/Maria

mayhem87
0

#0: De finns ett gruvbrott(eller vad de heter) med vatten som är helt blått,hoppade i där förra året o höll på o drunkna av paniken för de var iskallt, djupt o man såg rätt ner men ändå inte hela vägen så blev panikslagen av någon anledning, förmodligen för det var en ny upplevelse 😆har svårt för vatten men i år ska hunden lära sig o bada så blir nog en del tid vid badplatsen som ligger precis jämte. Vi bor kanske 50meter ifrån en badplats så man kan välja vilka tider man är där,sen har byn en pool och det är många som väljer att vara där med småbarnen. Jag gillar inte o trängas på en strand så går hellre när de är mer folktomt. Har du något mer privat ställe eller är du på de vanligare platserna runt om dig?

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Maria
0

Jag har varit på mängder av fantastiska badplatser men det finns inget som slår Marmorbassängen på Hållö utanför Smögen.🙂

Bara karga klippor och kristallklart vatten

/Maria

mayhem87
0

#2: det har jag aldrig hört talas om,låter som något jag får undersöka

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Maria
0

#3 Ja googla på Marmorbassängen. Jag kan inte länka på mobilen.

/Maria

mayhem87
0

#4: oj det såg ju ut som utomlands, det har jag helt missat att de finns!jag gillar ju dock badplatser där jag kan försvinna in i skogen o hitta svamp,lite för rastlös för en heldag på en strand haha

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Maria
1

#5 På Hållö finns inte mycket växtlighet utan som sagt karga klippor.

/Maria

Fridaaaa
1

Tyvärr inte. Jag är sån som vill ha med klar botten och inte mycket sten, vilken är svårt att hitta här i närheten.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
1

Favoritplatsen är stugan. Det är mycket sten men vid bryggan är det sand och klart fint vatten. Tyvärr ofta ganska kallt vatten. Numera badar jag aldrig på allmänna platser.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

flocken
0

Där sigge 🐕 kan vara med 😄
Gör typ ingenting utan honom

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[solljust]
1

Det finns så många bra badplatser och jag är inte heller för att trängas med folk och vi har hela Siljan med en massa smygar man kan gå ner och vara väldigt för sig själv och jag brukar ta morgondopp tidigt tidigt men nu har jag inte badat på ett tag det blev liksom inte av och ändå har jag så nära till både Siljan och Dalälven men där är lite strömt så man får jobba på lite inte bara ligga och lata sig flytande 😄

#1 Kan det vara det här du menar ?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/toppolitikerna-i-sater-fick-tva-alternativ-barga-eller-utreda-gjorde-inget

Har vart där flera gånger men det tog stopp när jag fick veta att dom dumpat en massa skit där men häftigt är det och helmysigt att plurra runt en väldigt annorlunda plats 😎

#2 Marmorbassängen är så himla härlig det var några år sedan men så himla läckert det är där med alla fina klippor väl värt ett besök igen 😎

Bästa badplatsen så svårt att säga vi har så mycket fina sjöar och hav i vårt land men något jag alltid tyckt om det är skogssjöar dom har en väldigt härlig atmosfär.

Det fanns två alternativ när det stod klart att miljöfarliga vätskor riskerade att läcka ut från bilkyrkogården i Östra Silvberg. Att bärga – eller utreda risken. Risken blev aldrig utredd och Säters kommuns toppolitiker ville inte betala för bärgning.
Maria
2

För mig är kravet på en bra badplats:

1. saltvatten
  2. klippor, ingen sand, helst stenstrand i så fall.
  3. gärna tång och mycket att titta på under vattnet då jag älskar att snorkla. 🙂

/Maria

Carmarino
1

#11: Exakt samma för mig. 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fridaaaa
0

"#10 måste inte vara riktigt så men man ska se botten :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Draken
1

Det finns flera bra badplatser härikring, men inte så många där hundarna får vara med. Vi brukar gå till en badplats runt Sidsjön, där får hundarna också vara med och bada om man har koll på dem 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis