Talar ni i sömnen?
Pratar ni i sömnen?
Jag babblar av någon anledning alltid massor när jag sover hos min kompis, sist så hade hon spelat in när jag kom med en lång harang på engelska, avslutat med zum Teufel! (dvs en tysk svordom) och några arga muttringar. 😁
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Det händer väldigt sällan.
Min man pratar ibland men inte så ofta numera.
/Maria
Hahahaha,jag kan få för mig o skrika vissa ord i sömnen men gnisslar mest tänder och det gör mig galen! Min andra hälft har natt paralyser o det är riktigt obehagligt emellanåt. Har svårt för människor som pratar i sömnen faktiskt…en vän när vi var små,hon kunde sätta sig upp o titta på en med ögonen bakåt rullade o säga saker mitt i natten…fick alltid panik!
#0Kul att du gör de på andra språk tillomed hahaha!
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Tror inte jag brukar prata i sömnen. Bodde dessutom hos en kompis ett tag tidigare.
Dock frågade hon en morgon vad jag hade menat med det jag mumlat fram under natten. För då hade jag tydligen mumlat något slags pris (prissumma alltså)? Varför har jag inte den blekaste aning om! 😂
Och tror inte det hänt igen sen dess. Åtminstone har inget sagt något mer.
Sov bredvid mitt ex. Han sa högt och argt en natt "Sluta, sluta rör mig för helvete. Sluta!"
Jag rörde inte honom utan låg tyst blixt stilla bredvid.
Själv pratar jag inte. Har gjort något ord någon gång tidigare, men inte nu enligt sambon.
Mvh
Mig
Jag vet inte om jag fortfarande pratar i sömnen eftersom jag numera sover själv, men jag gjorde det när jag var yngre och delade rum med min syster. Om man pratar tillbaka till mig så svarar jag och kan hålla igång en (ologisk) diskussion. Jag har även gjort saker i sömnen och det händer ibland fortfarande, oftast när jag är stressad eller nervös inför något.
Jag kommer inte på något riktigt roligt jag sagt, men en gång i gymnasiet vaknade jag och upptäckte att jag under natten hade tagit ner alla tavlor i mitt rum och lagt i en fin hög bredvid sängen. Första dagen på mitt första sommarjobb vaknade jag fullt påklädd, med BH och hela köret. Min mamma har mött mig i köket några gånger flera timmar innan jag faktiskt ska kliva upp. Jag brukar visserligen skämta om att jag inte vaknar förrän jag går ut genom ytterdörren numera heller, för jag går verkligen på autopilot på morgonen.
Jag ska tydligen ha en släkting som bytte gardiner i sömnen när hon levde, men det kan ju varit en berättelse som bättrats på lite under åren.
Min syster har även sagt att jag mer än en gång satte mig upp när hon gjorde sig redo för att lägga sig (hon är äldre och var uppe längre än mig) och bara log stort och tittade på henne. Ett riktigt skräckfilms-leende. Helt tyst.
Men om man föreslår att jag borde sova så lyder jag snällt och "somnar" igen.
//Jessie
Jag pratade ofta i sömnen när jag var yngre. Men inte så mycket numera enligt maken.
Jo, jag pratar visst i sömnen har jag fått höra…🙈
Jag vet inte hur mycket numera men vaknar ibland av att jag säger något men som ung och barn snackade jag på en del idag tror jag det är lite olika däremot vet jag att jag snarkar och spelade in mig själv en gång det skulle jag inte ha gjort så nu förstår jag min väninna som gick och la sig i soffan på nedre våningen när jag sov där hon fick inte liv i mig och kunde inte sova för mitt hiskeliga snarkande 🤣
Har vaknat själv av att jag drar timmerstockar så jag låter riktigt hemskt 😳💤
#0 Ha ha ha den var dagens goda skratt zum teufel 🤣👍
Vet att jag gjorde det när jag var yngre (enligt mamma) kanske det försvann när jag opererade bort polyperna. Numera sover jag ju "ensam", katterna har inte sagt något om jag pratar eller snarkar!🙀
Däremot så händer det att jag väcker mig själv i sömnen när jag skriker aj och stönar av smärta när jag skall byta ställning i sömnen.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nelly brukar prata i sömnen. Den enda gången jag har hört henne yla var när hon sov och pratade i sömnen.

Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#10:
Brukar inte hundar springa med benen i luften också, när de sover? Som att de drömmer om att de är ute och springer, hehe..😅
Fin hund, förresten.
#11 Jovisst gör de det åtminstone så drömmer Nelly ofta och skäller och morrar. Tyvärr kan hon inte berätta vad hon drömt om.
Det enda ord på vårt språk, som hon kan uttala rätt är jo. Hon försoker mer, men det lyckas inte.
Hon får visa mig vad.hon vill att jag ska göra. Det är hon bra på.
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1481882/mycket-pyssel-med-nelly
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jamen just det djuren snackar och rör sig i sömnen det ser jag på mina nuvarande katter men även dom andra jag haft genom åren det är speciellt min yngsta nu som snackar en massa ljud och gestikulerar med benen men jag har också haft katter som gestikulerat rejält i sömnen jobbat på som bara den både med rörelser och ljud 😄