Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 258 ggr
Maria
5

Vårtecken

Nyss hörde jag ett bekant ljud i uterummet.
Solen skiner och det var årets första bi eller geting. Jag har svårt att se skillnad.

Det surrandet är ett vårtecken 😃

/Maria

Ana.J
2

Jag ser vårtecken nu när de är runt 12 grader där jag är, ingen snö och att solen skiner. Gräset är också grönt och jag ser små harar skutta runt på gården 😊

// Ana

flocken
2

Jag gick i t- shirt i stallet. 👌☀️

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
1

Solen skiner, det är 16-18 grader (beroende på vilken termometer jag tittar på) och svag vind. Vårblommorna blommar för fullt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2

Härligt med vårtecken! 🌷🍀

Bofinken har kommit, samt tranor och t.o.m. lärkan!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

TccT
2

Sett t ex spindeltrådar i luften glänsa i solskenet🕷

Tarotstollan
2

Jag har hört några fåglar sjunga men vet inte vilka det är.
Har sett ett par Skator som börjat att samla kvistar, så de tänker tydligen bygga på boet i år också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg den här i gröngräset igår. På en annan gräsmatta lyste det vitt av snödroppar. Tror det finns en del vintergäck och kanske krokus också, för det brukar det finnas där. Hann dock inte titta närmare på dem.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
4

#7 Så fin🙂

/Maria

Carmarino
3

#8: Tack. Den har förmodligen spridit sig från någon av de andra "planteringarna" som finns lite här och var i närheten. Men den här står helt ensam och jag kan inte minnas att den varit där förr.

RackarFia
2

Såg massor med krokus idag. Så fina. Och det var varmt nog att skippa vantar på promenaden 😊

/Fia ☁️

Maria
3

Jag/vi är vakna tidigt idag och fåglarna kvittrar för fullt.
Det ger lite vårkänslor. 🙂

/Maria

DesK
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Solen flödar in, altandörren står öppen, fåglarna kvittrar och jag har bytt till vårlik bordsdekoration 😊

/Désirée

Maria
2

#12 Så fint🙂

/Maria

Magi-cat
1

#12 Så vackert! 😍🌞🌸

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

citytjejen
4

Att kunna sitta på bryggan nere vid vattnet som jag gjorde idag, är ett gott vårtecken 🌞

20250309_125618.jpg

/Christina

Maria
2

#15 Ser härligt ut🙂

/Maria

TccT
2

Vet inte om räknas som vårtecken🤔 Fåglarna slurpat vatten i skålen ett tag. Så årets första vattenbyte för ca en vecka sen.

En maskin sopar upp grus på gångvägen nu.