Nej.
Lagar helst mat från grunden
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Nej inte ofta men det händer
Stolt ägare till tre La permer
Nej, jag lagar det mesta från grunden. Bara för att nämna tre "maträtter" som jag faktiskt "fuskar" med och köper färdiglagat är…
Felex risgröt i 500 grams plastförpackningar - smidigt, bara att värma.
Knorr "soldatens ärtsoppa" på burk - supergod med massar av timjan och senap i.
färdiggrillade kamben från butiksgrillen + ICAs potatissallad som faktiskt håller bra kvalitet - GOTT!
Jag börjar bli lite småbekväm!
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
Om du menar färdigmat i form av sån som man till exempel köper fryst eller i matlåda i affären så nej, tyvärr är jag skyldig till restaurangbesök ca 3 gånger i veckan.
// Ana
Färdiga sallder köper jag kanske 1-2 ggr i veckan och fryst micromat ett par ggr i månaden till lunch när jag är på jobbet och inte har matlåda med.
/Christina
Nej gudars skymning inte fy vale så hemskt och äckligt det är ju inte ens mat fy fabian vad äckligt 😂
Allt lagas från grunden här men ok jag har provat nån gång men fy F äckel päckel jag gör inte om det kan jag lova 🤣
#6 Nu var du väl lite väl dramatisk😃
/Maria
När jag jobbade hade jag för det mesta matlåda med mig men ibland blev det mat i restaurangen.
Hemma blir det någon kebabrulle/pizza någon gång i halvåret ungefär.
Annars köper vi inte färdigmat.
/Maria
Det är ganska sällan jag äter färdigmat numera.
Jag gillar att laga mat från grunden från grönsaker, osv som jag odlat själv.
Då vet jag att jag får det bästa som finns när det gäller näring.
Sen är det ju mycket godare att äta grönsaker, frukt, bär, osv som man har odlat själv.
Fast det blir ju lite färdigmat emellanåt iaf. Ngr ggr i månaden.
Som bla Macdonalds eller pizza..Det kan jag ju inte förneka. 😅
Ibland orkar jag inte göra mat eller så blir jag helt enkelt sugen på "Junkfood" och DÅ är det ju helt perfekt att kunna beställa eller kunna köpa god färdigmat.
Jag vet inte varför, men jag har alltid älskat mc-feast från mcdonalds.
Fast det händer inte så ofta nuförtiden att jag får " mac- donaldssug" 🙂
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Ja, tyvärr. Har ingen ork eller idé att hitta på något att laga. Dessutom tar det för lång tid när jag behöver äta snabbt när sockret är lågt.
Annars blir det bara mackor så hellre djupfryst mat än mackor.
Ibland lagar jag mat men det är ju sådant jag måste planera i flera dagar i förväg och det är jobbigt med planering också.😫
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7: Det var jag men jag tycker det är så dramatiskt äckligt så jag finner ärligt inte ord och ändå höll jag igen med vad jag tycker för den där färdigmaten den är brutalt otäck 😂
Hos mej är det totalförbud mot färdiglagade rätter, med massor av tillsatser. T.ex. fruktkräm och sylt som innehåller kanske 2-3 % frukt, och resten skräp.
Bakar allt bröd och lagar all mat från grunden.
Men jag kan förstå dom som måste köpa färdig mat för att tiden räcker inte till.
Däremot sonen och hans fru, är duktiga på att fixa allt. Lagar all mat, bakar , saftar och gör egen sylt. Dom skaffade ett ganska stort växthus, så nu är dom nästan självförsörjande på grönsaker och frukt.
Inte hemma. Tyvärr slarvat på jobbet men ska bli bättring på det! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hämtmat blir det någon gång i halvåret kanske, och någon gång ibland är jag lat och köper exempelvis färdiggrillad kyckling från butik. Men frysrätter och liknande köper jag i princip aldrig.
//Jessie
Nej jag lagar all mat själv och gör matlådor. Vi ska dock få stambyte i aug-sept och då kommer vi varken ha vatten eller avlopp så då tror jag att vi kommer få prova en del av de där färdigrätterna + äta med engångsbestick
Restaurangmat är oftast bra det köper jag ibland men dom där lådorna och färdigmaten i butikerna är alldeles oätligt och innehåller så mycket elände för hållbarhet med mera och jag är förvånad över att det får säljas i all den tid det inte alls är nyttigt för oss.
Ibland ser man folk som raddar upp både lådor med färskmat och från frysen så en del äter mycket av det där och det lilla jag provat genom åren det smakar fasansfullt illa.
Nyfiken jag var kollade jag igår i en sån hylla där lådor stod eftersom vi har den här tråden om färdigmat ville jag kolla upp lite och en hållbarhet på 12 dagar hur mår maten om 12 dagar liksom. Kollade deras hemsida och det här är inte fryst där stod det att hållbarheten utprovats för 14 dagar och man kan undra vad för elände har dom i den maten 14 dagar är inte normalt att mat håller en massa konserveringsmedel och tillsatser det är riktigt äckligt och man ser det är många som köper stora lass och laddar upp det här kan omöjligt vara sunt för kroppen.
Jag tittade på flera lådor som stod där både med fisk och kött fisken med Dansk remouladsås i en liten burk i lådan inte ens övertäckt var den och bara såsen mår illa inom kort tid och fisken snustorr och den lådan hade 10 dagar kvar innan datum gick ut sen en låda med biff av köttfärs med sås och Potatis 8 dagar kvar potatisen var alldeles mörkgul ovanpå och hade som en plasthinna över sig och sån här mat menar dom ska hålla i 14 dagar hur ser den ut sista dagen 😮 jag kan bara tycka det är genomäckligt.
Vi kör endel halvfabrikat, men lagar även en hel del mat från grunden.
#10: Precis samma här och då är det ändå en förbättring eftersom mackorna har ersatt ännu sämre alternativ.
Dessutom innebär det att allt sånt där som andra "alltid har hemma" för matlagning i form av kryddor, buljong och diverse ingredienser behöver införskaffas så fort jag ska laga något - det blir skitdyrt.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#18: Det blir mycket dyrare med färdigmat, och så mycket sämre innehåll. Olja, buljong och kryddor, håller länge och kostar inte mycket. Man behöver inte laga mat efter veckotidningarnas recept, som oftast är långa och krångliga. Man kan laga enkelt, näringsrikt och gott, med lite fantasi. Gärna flera portioner och frysa in.
Gör egen färdigmat. Så att säga.
Förbereder saker så att de bara är att slänga in i ugnen eller kräver max 10 minuter av matlagning i vardagen.
#19: Den dyraste maten är den som inte äts - och sorgligt nog så är det vad som händer med råvaror hemma hos mig även om det är "enkla" rätter som ska tillagas.
Att laga något avancerat är för mig numera, helt seriöst, att steka färdigköpt pyttipanna samt ett ägg och pilla fram några rödbetsskivor ur en burk.
Det är ungefär vad jag klarar av rent psykiskt.
Skulle jag alltså någon enstaka gång få ork att laga något ordentligt så finns det inte grejer - de har blivit för gamla och (i bästa fall) rensats ut.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#21. Det låter som jag när det är som värst.
Ja, saker som kan vara bra att ha hemma är oftast det som åker i slasken först.
Köper numera aldrig någon riktig mjölk (komjölk) utan veg. mjölk den står i upp till ett år om den inte är öppnad. Där har jag sparat massor med pengar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Inte direkt. Jag hittar sällan såna där färdiga frysrätter jag kan äta. De flesta innehåller kött och det äter inte jag. De vegetariska som ibland finns låter inte så goda heller.
Snabbmat som McDonalds blir också väldigt sällan. Och då bara typ en pommes…
Då beställer jag hellre hem thaimat, falafelrulle eller så 😊
/Fia ☁️