Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 272 ggr
beem
1

Använder ni smycken ?

Använder ni smycken - varje dag - ibland- aldrig.
Jag tycker att utbudet på nätet har ökat och tänker att smycken är populärt. Bla armband och ringar finns ett stort utbud av.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Amramoon
0

cool

Fridaaaa
0

Har mitt halsband med Z på varje dag.
I övrigt blir det bara ibland, då man inte får ha armband och ringar eller större öronhängen på jobbet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[solljust]
0

Tänkte faktiskt på det här bara för nån dag sedan att det blivit väldigt lite av att använda smycken vet inte varför men det har bara blivit så kanske är det att jag blir äldre och kommer ifrån det där jag vet inte eller så är det bara så just nu.

CasaRamon
0

Jag använder smycken varje dag, utom på gymmet.

Maria
0

Min man har köpt enl del smycken till mig genom åren.

Jag har på mig just nu ett stelt guldarmband, ringar
i öronen och runt halsen har jag ett kors.

Jag kan inte längre ha mina vigselringar men jag har en ring som vi köpte när vi varit gifta i 25 år.

/Maria

Herveaux
1

Det närmaste smycken jag kommer är mina piercingar.

// Harley

[Leifsdotra]
0

Enbart ringar, och jag har samma varje dag. På höger långfinger har jag en liten nätt bismarck-ring som jag ärver efter mamma när hon gick bort. På ringfingret har jag en Gästrikering som jag fick i födelsedagspresent för länge sedan.
På vänstra ringfingret har jag förlovnings- och vigselring. På långfingret har jag min mormorsmors vigselring.

Sindri
0

Har silversmide som en av mina hobbies så det blir en del smycken….😊 Känner mig oklädd utan örhängen. Jobbar mycket med händerna så hemma inte så mycket ringar, men när jag går iväg någonstans åker några på, likaså armband och halskedja.

Denna kommentar har tagits bort.
RackarFia
0

Jag har min förlovningsring, ett armband jag fått av min bästa kompis och ett halsband i silver med min månadssten i.
Dessa ser man mig sällan utan 😊

/Fia ☁️

citytjejen
0

Använder smycken varje dag. Vigselring, örhängen, halsband, armband och ibland några till ringar på fingrarna.

/Christina

Heddiz
0

Jag har min förlovningsring som min man köpte i Thailand (ett perfekt ställe att förlova sig på) För över 25 ÅR sen!?🤔 Eh nej så lång tid känns det inte som.🫨 Plus att jag har min vigselring på mig som jag fick 10 år senare av min man vid bröllopet.
Det tog "bara" 10 år mellan förlovning och giftermål, tills min man tog tag i saken..men men.
Bättre sent än aldrig.. Kanske!?

Jag kanske har en gammaldags syn på det, men jag förstår inte riktigt varför man ens vill förlova sig om man inte tänkt gifta sig nåt år senare eller dylikt.
Som min man typ. 😂. För jag ville ju gifta mig på en gång..Jag väntade bara tålmodigt..
Sen måste man givetvis inte gifta sig i kyrkan eller dylikt..

Annars så älskar jag alla möjliga smycken, speciellt fina halsband, men jag tar mest på mig andra smycken när det är något speciellt jag ska göra, när man ska iväg någonstans.
Så brukar inte sätta på mig andra smycken om jag bara ska träna hundarna eller dylikt..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Scorpio97
1

Jag har örhängen dagligen. Oftast ett par med kula som låsning, för jag tycker "vanliga" örhängen är obekväma att sova i (och ska jag ta av och på varje dag blir jag för lat för att använda de).

Större örhängen, halsband och/eller armband används vid mer speciella tillfällen eller när jag får lust att klä upp mig lite. Har bara en ring jag använder och det blir väldigt sällan, men vi är flera i familjen som har likadana ringar så jag försöker använda den vid mer speciella familjeevent.
Men det är omöjligt för mig att ha smycken (annat än små örhängen) utan att sitta och pillra/leka med de, och särskilt ringar är jag rädd att tappa av den orsaken.

//Jessie

beem
0

När jag bara ska vara hemma har jag inga smycken. Olika mycket åker på sen beroende på tillfälle. Jag gillar ringar och armband.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

OberonsMatte
0

Nej, jag har vanligtvis inga smycken.

Sajtvärd Katter iFokus

Emo
0

Nej, jag använder sällan smycken - men jag gillar att tillverka dem. Alltid kul att hitta på nya varianter.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MonicaLagerquist
0

En diamant ring i vitt guld som jag fått av min man precis i början av vårt livs äventyr.

En ring i silver som vi köpte som giftasring för snart 40 åt sen.
Planen var att byta ut den till en likadan fast i vitt guld men så har inte blivit ännu.

Ett halsband i blått och turkost som min man köpt i Thailand.

Kattutan men stolt Plåtis ägare