Godmorgon måndag 8 juli
Godmorgon på er.
Här är 16 grader och lite småmulet.
Ha en bra start på veckan alla.
/Maria
God morgon
Mulet men uppehåll 17 grader det blåser fortfarande.
Tvättar sängkläder efter att ha tagit en liten sovmorgon efter en stökig natt.
Idag ska vi tilll pappa och sen hem till dottern och hämta en säng som hon vill bli av med
Ha en bra början på veckan
Stolt ägare till tre La permer
God Morgon !
12 grader mulet och gråväder men uppehåll.
Måndag ny vecka och nya möjligheter.
Ha en fin dag alla.
Nu kom regnet 🙄
/Maria
#3: Så fin! Perfekt inte vara för katterna utan lite lagom att ta hand om också.👍🙂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Idag är det dagen L som i Lasse! 😃🐾❤️
Om några timmar är jag hundägare igen till världens goaste lille grabb. ❤️❤️❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#6 Så roligt🥰
Ser fram emot massa bilder…
/Maria
Kom hem i natt från Limnos en grekisk ö nära turkiet. Så det känns rätt svalt här efter att ha svettats i 1v.
Ska ner och rensa ogräs på mina lotter strax + tvättar all smutstvätt vi hade med oss hem
#8 Åh så härligt det låter.
På Limnos har jag aldrig varit.
/Maria
#3: så bra trädgård och så praktiskt för katterna!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon
Här är det 16 grader och halvklart. Jag funderar på att kanske ta bort några omgångar blommor på de plantor som är bifftomater. Kanske kan det hjälpa fler av de lägre placerade att mogna?
Jag har tio plantor i uterummet utspridda med lite mellanrum. Var hemma hos en kompis som har tio plantor i ett växthus på ca två gånger en meter. Hon undrade varför de inte hade kart ännu. Svårt läge. Jag kunde inte säga att hon gjort allt fel. En stund senare, när hon pratade om tomaterna igen, sa jag "jag funderar på om du har plockat bort tjuvar på tomaterna". Om hon tar reda på vad "tjuvar" är kanske hon hittar mer information. Vad hade du gjort?
*jag vet att min kompis är känslig för kritik
#11 Svårt läge.
Jag har alltid tjuvat mina bifftomater.
Det låter som din kompis har alldeles för trångt. Ett sådant litet växthus till 10 plantor😮…Krukorna kan inte vara särskilt stora tänker jag.
Jag har mina ute och jag vet inte hur det kommer gå i år. Vädret är ju inte speciellt gynnsamt.
Jag tänker att din kompis kanske får testa sig fram själv eftersom hon är känslig för kritik. Att man bara svarar vad man själv skulle gjort om hon frågar.
/Maria
#11 Jag skulle inte våga ta bort blommor men du har så många så man kanske kan testa på några plantor.
/Maria
#13: ja jag provar. Det ger mer energi till dem som är kvar, har jag nog förstått. Min bror är odlare men lite sparsam med att ge råd. Men som sagt, jag tror att det är bra att inte dränera växten på energi.
Du som odlar bifftomater, har du några tips? Jag tycker att bifftomater är svåra. Det blir få tomater på plantorna men de tomater som blir, blir jättegoda!
Godmorgon. Växlande sol och moln och 19°.
Ska pyssla om mina växter ute och sen koppla av med en ljudbok.
Ha en fin start på veckan.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#3: Så mysig plats. Förstår att Lakritz trivs där.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Idag var vi uppe tidigt då mannen hjälpte sin kusin att transportera över en fyrhjuling till fastlandet som ska på service.
I em ska den över till ön igen samt vår åkgräsklippare. Pråmar är ett måste.
Gjort rabarberpaj. Förhoppningsvis blir det paj ikväll på bryggan. Möjligen ett kallt bad oxå.
Lite bilder från ön samt på mannen och sigge
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Intressant dag idag på jobbet. Då har jag fått uppleva att fastna i en hiss. 15 min innan vi blev befriade av facility management som stegvis (med många avbrott) lyckades köra hissen från -1 nästan hela vägen upp till 4 för att där bryta upp dörren och låta oss klättra ur.
Actionfylld start på veckan. Önskar alla en trevlig måndag.
#14 Det enda tips jag har är att köpa en låg sort. Man får ändå stötta ordentligt för tomaterna är tunga.
/Maria
#17 Så somriga bilder🙂
#18 Så obehagligt.
/Maria
#20: Ja du, jag lär ta trappen upp för det sex våningarna ett tag framöver. Inte i sig för att jag är rädd men just den hissen har på senaste allt ofta också varit ur funktion. Skönare att undvika att behöva räddas fler gånger.
Lärde i alla fall känna en kollega från våningen under på så vis. Även han menade på att han nog avstår från just denna hiss för nuet.
#21 Förstår det.
/Maria
#6:
Åhh , va skoj!
Grattis till att bli en hundägare!! 😍👍
HH 🙂
God dag!
17 grader och sol här. Det blåser fortfarande, men inte lika mycket som igår (vår trädgårdsgunga föll omkull igår för att det blåste så mycket).
Inga speciella planer idag heller.
Ha en fin måndag alla!
God eftermiddag. Ser ut att bli en värdelös vecka. Väntar på extremt viktig post, som borde kommit förra veckan men icke. Verkar inte som den kommer idag heller. Då blir det antingen onsdag eller fredag. SUCK. Kallt och blåsigt ute också, är mer som höst än juli. Jag som verkligen ville ha en fin sommar efter att ha haft snö mellan början av oktober och början av maj…
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#19: tack, ska tänka på att stötta!
Hmm … stöttar du underifrån?
Jag är mer van att binda upp men du har rätt förstås, att det behövs stöttning.
#26 Jag vet inte riktigt hur du menar underifrån?
Året vi hade dem i ett litet växthus stöttade jag med trådar i taket.
Förra året och i år så har jag långa bambupinnar med klämmor.
/Maria
#27: tack så vet jag hur du menar.