Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 385 ggr
beem
3

Allsång på Skansen

Brukar ni se Allsång på Skansen? Vad tycker ni ?
Vore roligt om vi kunde utbyta lite tankar om programmet under sommaren.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-06-26 16:17 av beem
Maria
0

Jag tror aldrig jag sett ett helt program😉

/Maria

Fridaaaa
0

Nej tycker de ska byta programledare.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vixxen
4

Tycker det är ett bra program med en duktig programledare!

Tarotstollan
0

Har bara sett några avsnitt genom åren.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

beem
5

#3: Jag är positivt överraskad av Pernilla W. Hon gör ett jättebra jobb och sjunger bra.
Det är en bra blandning av artister.

Sorgen är kärlekens pris

Fridaaaa
1

Hon har bra röst Pernilla men tycker hon är för flamsig och drar in familjen för mycket. Vet inte, har svårt för den familjen överlag

(förstår igår när hon sjöng för sin pappa men ej i övrigt)

[anarki]
5

#6: Är skrivet manus, jag lyssnade en gång under måndagsrepet där dom stod och diskuterade manuset på scenen.

Fridaaaa
1

#7 Ja det vet jag? Men har ingen betydelse. Min åsikt ändå. Ändrar liksom ingenting

• Redigerat 2024-06-26 19:34 av Fridaaaa
[anarki]
3

#8: Jo men det spelar ingen roll vem du ställer på scenen efter som det är SVT som bestämmer showen.

Fridaaaa
2

#9 Hon är dock med också. Och andra programledare som varit har inte varit alls på samma sätt tycker jag. Jag personligen tycker de är "over the place" och finns bättre programledare, tycker hon passar bättre till sin sång än som programledare, du får acceptera och respektera att man tycker olika, du kommer inte få mig att ändra åsikt med dina argument.

[anarki]
6

#10: Jag berättade bara hur det låg till och du fräser?

aggeelin
4

Jag har haft ett uppehåll på många år när jag inte sett allsången. Nu tycker jag att det är bra och värt att se. Bra programledare och roligt att se.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
2

#11 Haha jag inte fräst en enda gång men ok xD

[trädkrona]
1

Tittade mer på programmet för ca 15 år sen. Men tittandet har blivit glesare med åren.
Tittade ibland under Sanna Nielsens tid då jag gillar henne.

Förra året tittade jag i analys- och studeringssyfte men vid ett tillfälle var det SÅ maniskt så att jag fick sån panik och stängde av. Programmet är visserligen maniskt som det är som ger mig smärre panik, men vid det tillfället tyckte jag det gick över alla gränser för vad som var okej. Det var rena lekstugan och jag förstod inte hur publiken kunde hålla god min.

Men det är väl sånt som går hem bland tv-tittarna. Människor vill att det ska vara så mycket och så maniskt som möjligt så att man med hjälp av det kan få glömma sina egna problem och ångest för en stund.
Mig ger det bara mer ångest.

Fridaaaa
2

#14 Ja Sanna var bra! Och Lasse Berghagen när han hade det.

[trädkrona]
0

#15: Allt i sin enkelhet på något sätt. 😊

[solljust]
2

Ser det inte och har aldrig gjort mer än nån snutt dom visat på expressen och så men många tycker om det och köar timmar innan allt för att komma in och få en bra plats och har man intresset och nöjet så är det nog toppen att både vara på plats eller sitta framför tv-n.

Tänk jag minns så långt tillbaka som när Bosse Larson ledde allsången på den tiden såg släktingar och föräldrar programmet så då snappade jag upp lite även om jag inte satt och såg på det själv så fanns det där i rutan likaså nygammalt som Bosse hade.

Lona
0

#17: Ja, Allsång på Skansen ska vara med Bosse Larsson! Vi satt bänkade framför TVn på somrarna och tittade varje vecka, det fanns två sånghäften så man kunde sjunga med hemma i stugorna. 😃

Jag håller för övrigt med om Pernilla W, det blir för mycket av den familjen i media helt enkelt och hon är tja, inte min typ av programledare. (Och naturligtvis är hon med och påverkar manus.)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[solljust]
1

#18: Ja visst ja sånghäften tror jag minns dom hade nåt sånt och det där var snudd på lite religiöst nästan när dom satt där och skulle se på Bosse 😄

Lona
1

#19: Ja, mormor var nog lite betuttad i honom. 😁

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[solljust]
1

#20: Ha ha ha det var nog många damer som var betuttade i honom och som satt där framför tv-n och kände sig lite småkära 😂

aggeelin
2

Tänk så olika vi upplever saker!

Jag gillar absolut inte Sanna men andra gör det. Smaken är delad.

För mig färglös och intetsägande, konstiga kläder, tar obefogad plats.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

beem
1

Inget särskilt bra ikväll. Jag gav upp efter halva programmet.

Sorgen är kärlekens pris

beem
0

Jag läste idag att sista allsång på Skansen är 17 aug. Jag har inte sett ett enda program helt.
Det verkar ju dra publik på plats men TV-tittandet minskar. Bla beroende på att många saknar de gamla allsångerna och för mycket yngre deltagare enl en undersökning.
Jag kan vara instämma. Jag börjar bli gammal 🤔😀

Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-08-09 13:31 av beem