Feskekörkan öppnar igen
Idag öppnar vår feskekörka i Göteborg igen.
Den har varit stängd i fyra år för renovering.
Det ska bli spännande.
Har ni något ställe ni handlar fisk?
/Maria
Ja, så roligt! Då ska jag snart ta mig dit! 😊
Oftast handlar jag fisk i butiken utanför Willys i Alingsås.
/Désirée
Har själv aldrig varit där, men jag undrar vad stammisarna tycker om det här:
En av de stora förändringarna är att det blir en aktör istället för flera fiskhandlare.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ja det kommer att vara en stor förändring.
Som barn var jag alltid med mina föräldrar och handlade där. Mängder av fiskhandlare på rad. De flesta gick till sin favorit.
Då fanns inget matställe där vad jag kan minnas.
Jag kommer nog fortsätta handla fisk på mitt favoritställe men jag är glad över att det äntligen har öppnat.
/Maria
Fisk som är så gott 😎
Här har vi ingen fiskbutik den stängde ner för många år sedan och var inte så där speciellt bra men ok. När jag bodde i Sthlm handlade jag på Högdalens fisk dom är kanon så jag brukar åka dit men även Östermalmshallarna men mest blir det Högdalen en trist tråkig förort men god fisk det har fiskaffären och så fräscht och gott 😎
Åååhh äntligen!! Älskar att gå och titta på alla fiskar!! Och stämningen där är så härlig.❤️❤️❤️
Här finns inga fiskbutiker längre. Det blir de stora kedjorna som har störst utbud.
Vi har besökt Feskekörka för många år sen. Fantastiskt att strosa runt och därefter åt vi stekt strömming på en rest. på plats.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-05-16 13:14 av beem
Lite trist att "gamla goa feskekôrka" verkar vara borta men vi får väl vara glada för att det fortfarande är en feskekôrka och inte något annat.
Vi brukade dock inte handla där, men visst låg Feskarbröderna inne i Östra Nordstan eller något? Ganska nära hissarna till parkeringshuset?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com