God morgon fredag 10 maj
God morgon! Här är 12 grader och mulet, men förhoppningsvis blir det finare sen. Jag har inga planer för dagen mer än att handla lite inför helgen.
- Redigerat 2024-05-10 08:37 av Maria

God Morgon!
Jag vaknar till en disig och regnig dag, 12 grader.
Framemot eftermiddagen blir det ett besök hos min optiker, annars ska jag ta det lugnt!
God morgon
Delvis soligt sex plusgrader
Fick ju ögonsalva när jag var hos ögonläkaren häromdagen
Var tveksam till att använda den då salvor till ögonen oftast innehåller konserveringsmedel som jag inte tål.
Men jag pratade med tjejen på apoteket och vi kom fram till att jag skulle testa den i mitt blinda öga.
Jag tålde den inte så jag är ju glad att jag inte la den i mitt seende öga. Det bränner som eld i ögat och jag känner pulsen i ögat.
Nu väntar jag på att ögonmottagningen ska öppna så att jag kan ringa dit och tala om vad som hänt.
Det står ju i min journal att jag inte tål konserveringsmedle iof sa jag inget den här gången men jag vet ju om att det brukar vara konserveringsmedel i salvor så jag var ju misstänksam.
Jag är sen tidigare inte nöjd med den här läkaren Hon lyssnar inte på mig.Det är ju trots allt mina ögon och jag vill vara med och b estämma.
Nu har jag tatat färdigt om det
Ha en bra fredag
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#2 Vilket konserveringmedel är det du inte tål? Jag tål inte Sodium Benzoate (konserveringsmedel det med), får klåda och slutar jag inte använda produkten får jag sår. Innan jag kom på vad det var jag inte tålde var det ett helsike. Framförallt när det gäller hårprodukter kan jag få enorma sår i hela hårbotten.
Godmorgon
Har nog sovit 10 timmar men vaknat emellanåt av att sigge vänt sig eller fått en tass i ansiktet. Men för mig är det kärlek 🥰
Jobbet fortsätter och med det långpromenad.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Godmorgon.
Idag ska min man hämta sonen och hans lilla familj som kommer hem med flyget från Grekland. 🙂
/Maria
God Morgon !
Strålande sol på en klarblå himmel men kyliga vindar.
Monica hoppas du får hjälp för ögat, fy så jobbigt för dig.
Ha en fin dag alla.
#3 Det verkar vara alla som finns i ögonsalvor.I den här salvan fanns det ett preparat som normalt sett ska tålas och det hjälpte tydligen inte Salvan är mot eksem och används tydligen av folk som är känsliga.
Nu har jag pratat med ögon och det står ju tydligt i mina papper att jag inte tål konserveringsmedel så jag borde aldrig ha fått salvan utskriven
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Morgon!
Ledig idag, skönt. Sambon också, så hela familjen satt och åt frukost tillsammans. Mysigt. Se vad vi ska göra idag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
God morgon! Strålande vackert väder här men inte så varmt. Jag ska jobba litegrann, tänkte jag.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
God morgon!
Klämdag och ledigt idag 😀Ska in till stan och ta en lång, skön promenad i solen medan mannen ska iväg och hoppa fallskärm.
Men först blir det frukost, bagels och kaffe står på menyn idag.
/Christina
Idag har första bifftomatplantan tittat upp ur jorden.
Bara fem dagar sedan plantering så ganska bra🙂
/Maria
#12: Det var snabbt jobbat av den! Det är roligt och fascinerande att se hur det växer 🙂
/Christina
Godmorgon. 11° och sol och moln. Inga planer för dagen. Det blir som vanligt lite småplock. Få se om lite fröer kommer i jorden också.
Önskar alla en fin dag.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#14: Så söt 😊🌱
/Christina
#14: Jamen titta där vem som börjar komma till liv så härligt och häftigt 😎