Slarvighetens dag
Idag är det slarvighetens dag sa de på morgonteven😉
Det känns som min dag😃
Hur är det med er?
/Maria
Hade ingen aning om att det finns en slarvighetens dag och har precis städat och pedanten skulle inte fixa att ha en slarvdag 😂
Nej det är jag inte. Jag vill ha ordning men tyvärr har jag en hjärna som inte riktigt är som den ska 😄
Kan påbörja något, bli distraherad, glömma vad jag gjorde, påbörja något nytt, bli distraherad och påbörja ännu en sak. Så kan det hålla på. Så tillslut Kan det vara saker överallt.
Men allt blir gjort, men på mitt sätt.
Mina syskonbarn är likadana så är något vi dras med.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Så härligt med en sådan dag , "slarvighetens dag" 😃😋🥸😂🤣
Passar mig som "hand i handske" , men INTE på jobbet .
Visst vill jag ha det fint hemma men men , , ibland orkar jag inte .
HH 🙂
Å det är min dag!! 😀
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
På jobbet är jag inte det
Hemma kan jag vara det, går i perioder.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Egentligen är jag inte ett dugg slarvig men hjärnan och orken sätter stopp ibland. Det är dock något jag jobbar på - att låta mig vara slarvig ibland, saker behöver inte vara ordentliga hela tiden.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ah, det är därför det ser ut som …. i köket 🤐
Absolut min dag 😁 men jag försöker hålla ordning, så att det inte blir för illa.
/Désirée
Vaddå, det är ju slarvighetens dag varje dag här 😆
"I'm too old for this shit."
Det låter som något för mig. 😄
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag slarvar nog fler dagar är jag rädd :)
Hade inte en aning om att det fanns en sån dag, men å andra sidan så verkar det finnas speciella dagar för allt möjligt nuförtiden..
T.o.m spec dagar för olika sorters kakor, godis och maträtter man "ska" baka/äta på dessa dgr.
Jag hoppar över många "kak/mat/godisdagar" annars skulle man väl rulla fram snart.
Men jag kommer nog ta till mig "slarvighetens dag" så jag åtm en dag om året kan ta "ledigt" och slarva med städningen, osv utan att få OCD eller dåligt samvete. 😄
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Här är det slarvighetens år för jämnan, det räcker inte med en dag!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2024-02-20 20:39 av Tarotstollan
Jag undrar när det kommer "pedantens dag" det passar mer in på mej.
#13: Ha ha ha vilket bra förslag samma här men å andra sidan firar jag pedantens dag varje dag 😂 men nog borde vi kunna få en sån kan jag tycka annars kan vi pedanter börja känna oss utanför 🤣
För mig varierar det. Ibland är det så städat och snyggt men så blir jag så trött på att plocka och städa. Det är inte katastrofrörigt men det kan ligga framme mer grejer än det borde.
Jag har kommit så långt att jag bryr mig inte om jag då får besök. Förr var det oj oj hemska tanke om någon kommer.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Hahah, ironiskt nog fick jag ett sug efter att städa idag, så jag har fixat och donat här hemma hela dagen. Underligt att slarvighetens dag är dagen på året jag hittills varit mest icke-slarvig 🤣