Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 162 ggr
Maria
0

Samlar ni på något?

Säkert nygammal fråga men samlar ni på något?
Stort som smått.

/Maria

Emo
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

O, ja alldeles för mycket.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
0

#1 Oj då😃

/Maria

beem
0

Jag har samlat på tomtar under många år. Det blir snabbt för mycket så det har jag slutat med.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Liz85
0

Jag samlar på möss. Sist jag räknade tror jag jag kom upp i över 70 stycken. Då är det allt från gosedjur till ostknivar och andra husgeråd.
Och av de är det väl 10-12 stycken som är juldekorationer.

Men jag tar ändå inte vad som helst. Är det en tilltufsad illgrön nalle med morrhår som det ser ut som att en katt försökt tugga i sig…
Eller en figurin med en mus vars utseende inte faller mig i smaken. Ja, då går de bort. De måste falla mig i smaken också för att få ett hem här. 🙂🐀

• Redigerat 2024-02-08 13:34 av Liz85
Nephi
1

Modellhästar, toarpskronor och pokemon kort finns det samlingar av hemma. 😅
Modellhästarna skulle däremot behöva säljas av alla utom favoriterna.

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Heddiz
0

När jag var liten så samlade jag på allt möjligt mellan himmel o jord från suddigum, smurfar till kaktusar.

Men som vuxen har jag bara samlat på kaktusar!
Jag älskar kaktusar och föredrar kaktusar framför andra växter/blommor.

Min äldsta kaktus fick jag som 10 åring, då var den bara ngr cm hög..Nu är den nästan en halvmeter och är en riktig badass med kroktaggar som "hugger" tag i fingrarna om man kommer för nära.
Men den är riktigt gammal o verkar lite "trött" nu märker jag bla på att den blivit längre, men "magrare" och så har den flyttat med mig överallt där jag har bott.. (så får se hur länge till den klarar sig, snyft)

Det är lite kul att en kaktus är min längsta "relation" med en levande "varelse".😂
Många kaktusar kan leva riktigt lääänge om dom får stå i rätt kruka, stå där det är soligt och det viktigaste tror jag är att man inte ger dom för mycket vatten..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Tarotstollan
0

#6. Du får ta sticklingar på den och ha "barn och barnbarn" efter den.

Jag samlade ett tag på prydnads katter och frimärken men nu är det i stort bara tarot- och orakel lekar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

91Marran
0

Jag har samlat på lite allt möjligt.
Var på en marknad och köpte vykort. Fick frågan om jag räknat. Svarade nej. Hon räknade och fick det till 96st. Inte första eller sista gången jag köpte. Nu för tiden köper jag bara de jag behöver men jag har kvar alla som jag har samlat på.

Mvh
Mig