Duscha/bada morgon eller kväll?
När brukar ni duscha/bada? Gör ni det på morgonen eller kvällen?
Eller kanske mitt på dagen😉
/Maria
- Redigerat 2023-12-24 06:19 av Maria
Både morgon och kväll 🛀 duschar och badar alldeles för ofta men har gjort så jämt så det har blivit en vana jag bara tutar och kör på med men är så varm av mig så jag måste.
Oftast efter jobbet.
Men ibland morgon.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag duschar nästan alltid på kvällen.
Bor jag på hotell brukar jag av någon anledning göra det på morgonen 😉
/Maria
Absolut inte på morgonen haha. Oftast kvällstid men eftermiddag går också bra 😁
/Fia ☁️
Jag duschar eller badar både morgon och kväll. Det händer då och då att jag äter frukost i badet 😇🛀
/Désirée
Eftermiddag eller kväll
Morgonen är big nono, gillar inte det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag duschar/badar aldrig på morgonen, jag är inte en morgonmänniska och vill hellre sova den tiden. På vardagar blir det efter jobbet/på kvällen, och då nästan alltid dusch.
På helger är det mer varierande tid och jag tar gärna ett bad om jag har tid att ligga en stund.
//Jessie
På kvällen det är ju när man kommer hem från jobbet som man ju är smutsigast annars går man ju och lägger sig smutsig i sängen.
#8 Många duschar inte dagligen, jag gör inte det, inte bra för huden bland annat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vill helst duscha på relativt tidig eftermiddag men har jag tränat på kvällen så blir det dusch då. Det är bara enstaka gånger det blir dusch på morgonen.
Alltid kväll
Duschar alltid på kvällen. Har inte tid på morgonen.
Mvh
Mig
Duschar alltid på kvällen, är skönt att lägga sig när man är ren och fräsch.
Sen tycker jag inte om att duscha på morgonen, tycker det är lite obehagligt på nåt sätt 😂
/Christina
#13: Likadant här!
Vadå menar du att man bör bada eller duscha sig dagligen, eller?
Nej… här blir det bara bad eller tvätt om jag tar mig till fots till en sjö och det händer sällan, o bara på sommaren, men om det blir bad så är det oftast till kvällen när alla andra har hunnit gå hem. 😉😄
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag måste duscha på morgonen för att min OCD/autism ska klara dagen hyfsat. Duschar jag på kvällen har jag en känsla av att behöva duscha konstant dagen därpå. Vissa dagar blir det även fler duschar.
För det mesta sent på kvällen.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Det kan variera under dagen som andan faller på.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Är vi utomlands och badar i saltvatten duschar jag flera gånger per dag.
Hemma badar jag tillsammans med mannen två till tre gånger i vecka.
Duschar gör jag aldrig hemma.
Vi har inte någon fungerande dusch
Jag kan tvätta av mig en snabbis med bara ett par liter vatten i badkaret om jag är svettig eller smutsig.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Duschar bara på morgonen om jag ska iväg på typ läkarbesök eller liknande. Annars alltid dag eller kväll. Helst typ på eftermiddagen. Tror det sitter i efter att jag jobbade i stall och var meningslöst att duscha innan jobbet. Sen kom man hem nån gång efter lunch och då var det skönt att duscha av sig "stallet".