Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettermat-och-dryck-livets-godakärlek-och-relationer
Läst 96 ggr
[Undertaker]
1

Julklappar, hjälp

Min familj har en tradition med att man ger julklappar. Sedan många år tillbaka inga komplexa saker då vi alla sällan har ett behov av något. Men någon liten sak som kommer att användas eller något ätbart.

Nu till mitt lilla problem: Jag vet inte vad jag ska ge min partner, som har glädjen att gå från inge julfirande till att delta k vårat. Största problemet är att han nog alltid köper allt han behöver. Ja, förutom strumpor. Men känner ändå att det är lite trist att enbart få strumpor. Dessutom ger jag redan en familjemedlem med strumpbehov strumpor.

Så… hur kommer jag på något? I år står det stilla när det kommer till julklappar. Och inte alla kan få strumpor bara för att alla råkar ha det behovet. :’)

Han gillar att resa men då jag vet att han ger min syster en resa så känns även det lite trist.

Maria
4

Det är ett stort spann mellan en resa och ett par strumpor😉
Vad ska det kosta ungefär. Det är en bra utgångspunkt.

/Maria

[Undertaker]
1

#1: Det har du rätt i. Men vissa i familjen har inkomst, andra är studenter. Vilket man ser på julklapparna ibland.

Totalt sätt har jag 7500.- på kontot som har sparats undan till sådant här.

Hans ända intresse är tåg men han åker gratis på alla tåg i landet samt samlar inte på tåg eller andra modeller/objekt som har med tåg att göra. Han gillar enbart riktiga tåg och riktiga flygplan. 🫠

Maria
0

Böcker brukar vara trevliga presenter. Någon bok om tåg kanske?
Egengjort presentkort på ett restaurangbesök?

/Maria

[Undertaker]
0

#3: Han läser inte.

Restaurangbesök skulle nog vara något.

Zadeira
0

Du nämnde ätbart i inlägget. Vet du om det finns något han äter sällan men älskar? Kanske nån viss choklad, lakrits eller marmelad? Eller någon lyxig delikatesskorv kanske. Eller något han gärna dricker (både med eller utan alkohol såklart) men tycker är lite för fint för vardagen?

Jag brukar baka min släkting/väns favorit-kakor och slå in i en fin återanvändbar burk eller förpackning.

Förra året gjorde vi hemmagjorda tvålar, det var också uppskattat. De flesta i alla fall min familj tycker hemmagjort är mycket roligare, oavsett om det är ätbart, tvål eller kanske virkade raggsockar.

CasaRamon
0

Vi har helt slutat med julklappar till vuxna, bara till barnbarnen.
Men om jag skulle ge något, och kanske inte bara till jul, så skulle det vara en flaska champagne. Passa ju nu bra till nyårsfirandet också.