Sällskapsspel
Årets julklapp är sällskapsspel.
Der tycker jag var jättekul.
Hur är det med er? Brukar ni spela sällskapsspel?
/Maria
I perioder spelar jag och pappa jättemycket ihop. Vi hade en period en kväll i veckan då vi spelade, men nu är det mer sporadiskt. Lurar också killen att spela ibland men han har inte samma intresse så det blir nån gång då och då.
Favoritspelet är och har länge varit Carcassonne.
Inte numer men förr var det lite till och från när jag var yngre men jag har väl aldrig vart så där jättemycket för det men visst i perioder var det förr.
Bra julklapp som verkligen kan passa in i dom jobbiga tider vi lever nu att skapa gemenskap och vandra in i spelets tankar och glömma det jobbiga i världen utanför en stund 😎
Backgammon efter middagen varje dag för maken och mig. Någon eftermiddag tar vi något av de spel vi fått av barnen. På julen när alla barnen är mycket hemma hos oss blir det några olika spel. Sedan vi skippade julklappsutdelning hinner vi ännu fler.
Jag tycker det är jätteroligt med sällskapsspel, men det blir sällan av att jag spelar det. Skulle gärna göra det oftare
//Jessie
Min särbo och jag, spelar ofta kort och andra spel. Vi ser inte så mycket på tv tillsammans , eftersom vi har olika smak vad det gäller tv-program. 😉😀
Tycker sällskapsspel är kul, även om det blir väldigt sällan som jag spelar numera.
Har jättemysiga minnen från när jag och min moster spelade Bondespelet en jul.
// Harley

Vi är sex personer som träffas en lördag varannan månad och spelar tärning, kort, kasta gris, en gång spelade vi bara TP!
Vi är alla olika speltyper. Några är vinnarskallar och vi andra vill kanske vinna, men bryr oss inte så mycket om det. Det roliga är själva spelet och gnatet runt omkring…
Sedan beställer vi take-away och äter gott i en paus, vi har våra rutiner nu… Förra spelqwällen blev inställd p g a att en var så förkyld, så nu ser vi fram emot den 25:e, hoppas alla håller sej friska!!!
#8 Så roligt det låter 🙂
/Maria
Det är väldigt roligt, kul att det blev årets julklapp!
Spelade mycket sällskapsspel som yngre och vi har försökt tagit upp det igen senaste året men är svårt nu när alla bor på olika håll och det är barn med i bilden.
Några av mina favoriter är Fluxx (riktigt roligt då det förändras hela tiden), Jägersro, Bondespelet, Hotell, Gänget bygger koja och Cranium (den är dock svårast att få till eftersom man måste vara minst fyra för att spela).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Vi är 3 väninnor, och närmaste grannar, som träffas och spelar frågespel oftast. Först äter vi och dricker gott, sen har vi roligt och skrattar mycket. Ett spel heter: "Hur vuxen är du egentligen?" Dom frågorna har vi väldigt roligt åt, eftersom dom antagligen vänder sej till 30-40 åringar, tror jag. Vi är i 70-års åldern. 😊
Har ropat in en låda med flera spel på auktion.
Tycker det är jättekul. Roligt att det blev årets julklapp 😊
Spelar kanske en gång i månaden med sambon. Ticket to ride eller När Då Då? blir det oftast.
/Fia ☁️
Inga spel numera. Förr spelade vi Yatzy och Fia.
Yatzy var väldigt intensivt en period så jag tror vi tröttnade.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#14 Vi är också periodare när det gäller spel.
/Maria
Spelade lite när jag var yngre men nu aldrig, eftersom jag har ingen att spela med.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vi spelade jättemycket spel när mina föräldrar levde..Så fort vi träffades nästan..
Oftast blev det Alphapet, kortspel, Bingo eller Trivial Pursuit..(T.P)
Sen brukade jag och min pappa alltid spela minst ett parti Schack..
Sen så spelade vi mer fysiska spel också (på somrarna) som Boccia, krocket och pilkastning---vet inte om det räknas som sällskapsspel..Men det borde det ju, för det är ju spel där man har sällskap..😄
Numera kan det bli Schack eller kortspel, men det blir inte alls så ofta…
Saknar "den gamla goda tiden" ;))
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Slarviga med det.
Tycker det är rätt dyrt överlag om man vill ha annat än tex yatzy och kortspel
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2023-11-16 17:57 av Fridaaaa