Nej, inga tofflor här :) Hemma har jag inte ens strumpor på mig inomhus, tycker det är skönast att gå barfota
//Jessie
Nej. Vi har golvvärme hemma, så det behövs inte.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Nej är dålig på det där med tofflor och inte helt bekväm i dom tycker dom är i vägen när jag kryper upp i en fåtölj så det blir varma goa ullsockor istället vilket behövs i gammalt hus med dragiga golv 🧦
Tofflor använder jag där det inte är halt eller för mycket snö. Nu förutsätter jag att du frågar om trätofflor, så vi menar samma.
Jag använder mina tofflor utomhus i alla terränger slät eller kuperad till och med när jag klättrar i berg och till vissas förvåning när jag körde bil.
Mina barn fick sina tofflor i 2-årsåldern även om det var svårt at få tag i rejäla tofflor i de storleken, men är man skåning så är man.
Inomhus är de inte lika lämpliga med tanke på att jag nästan alltid haft hund eller katt och ibland både hund och katt och jag är rädd om deras tassar.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Golvkallt här nästan året om så tofflor eller tjocka sockar är nödvändigt. 🧦
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#4: Samma här eller träskor som jag säger men dom är samma såg jag när jag googlade och dom där har jag använt i åratal i ur och skur alla möjliga terränger och folk undrar hur fasen jag orkar gå i dom där 😂 men det är en vanesak och nyss var jag ner i jordkällaren och hämtade Potatis ner för en omöjlig stentrapp men nog fasen ska jag ha mina träskor på till varje pris trivs så himla bra med dom men lite väl kalla när snön kommer och man blir blöt om fötterna 😎
- Redigerat 2023-10-28 08:55 av [solljust]
Använder tofflor/inneskor nu när det är höst samt vintern, för vi bor i äldre hus = kyligare golv. Och jag är väldigt lättfrusen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Står inomhus :) Så tror inte hon menar trätofflor utan innetofflor :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nästan alltid. Har klinkergolv så det blir ganska hårt att gå på, dessutom har jag lite problem med hälarna vilket blev betydligt bättre med tofflor.
(Det märks inte lika mycket om jag inte har sopat/dammsugit så noga heller! 😄)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag har alltid haft svårt för att gå barfota. Så det blir inneskor, sandaler som har mjuk, sviktande sula. Träskor, inte då av trä, utan gummi, använder jag så länge det är barmark ute.
Är mest under vinterhalvåret som jag använder tofflor. Ska köpa fårskinnstofflor snart tänkte jag, är så mysigt att ha på sig nu när det är lite kallare.
/Christina
Jag använder alltid tofflor inne. Har gjort sedan jag fick eget hem,
Numera är det viktigt för mig då jag är så ostadig och rädd för att slinta.
Min man använder också tofflor.
Senaste paret fick jag för 12 år sedan av sonen efter min hjärnoperation. De är välanvända kan man säga😉. På sommaren har jag tofflorna ute också.
Det är av märket Birkenstock och hur bra kvalitet som helst.
Träskor har jag inte haft sedan jag var barn/ung. Vi sa alltid träskor och inte trätofflor.
/Maria
Japp! Avskyr att frysa om fötterna. Så tofflorna är på nästan jämt😊
/Fia ☁️
Jag har svarta och gröna foppatofflor inne ute har jag vanliga skor
Jag använder alltid tofflor i skinn med öppen häl. Har haft samma modell i många år. Är alltid barfota i skon.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2023-10-28 13:18 av beem
#16 Så fina. Jag hade sådana som barn😉
/Maria
Jag ska köpa mig ett par nya Birkenstock så jag har hemma när de andra "rasar"
De lär jag väl ha livet ut😉
/Maria
#16: Dom där var riktigt fina och ser bekväma ut också så såna ska jag få tag på och prova för många gånger är tofflor inte bekväma att sitta och mysa i soffa eller fåtöljen men dom där ser riktigt bekväma ut och snygga också 😎
#18: Birkenstock har verkligen fantastisk kvalité! Väl värda varenda krona även om man förstås kan försöka hitta några med rabatt.👍
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#16: Fina, ser varma och sköna ut!
Läste fel först, läste monstertofflor och tänkte att, jaha, kallas såna tofflor så 😂
/Christina
#16:
Va fina tofflor , , har du stickat dem??
HH 🙂
#22:
Åhh , , så snygga och dem ser riktigt sköna ut!!
HH 🙂
Jag använder inte tofflor utan raggsockor . Så skönt på morgonen när dte är kallt på golvet.
HH 🙂
Har ett par fleecetofflor hemma för det mesta, om jag inte kör på raggsockor.
Jag går i sandaler utomhus ända tills snön kommer, inomhus helst barfota trots kalla golv, men med stickade sockor när jag kryper isäng - för att somna snabbare kufiskt va
Låt dagen idag bli din bästa hittills!