Dags att påminna om reflexer
Ni använder väl reflexer eller annat så att ni syns i mörkret?
Vissa typer av reflexer bör man byta ut varje år så det är bra att tänka på.
/Maria
Bra påminnelse!
Jag har reflexer och en liten lampa fäst på jackan. Det blev en vana att ha både och när jag bodde i Uppsala och ofta träffade på cyklister utan lampor… Reflex får ju inte samma effekt då.
//Jessie
#1 Jättebra
/Maria
Ja och jag har nog använt dem i några veckor redan.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Yes! Reflexvästen har varit med ut på kvällspromenader senaste veckorna.
Tycker det är en billig livförsäkring.
Cyklisterna här på byn skulle behöva en påminnelse. Svarta kläder, inga lampor, ingen reflex, ovilliga att använda ringklockan.
Kommer ljudlöst i mörkret och tränger sig förbi i full fart så det gäller att vara på alerten när man är ute. 😒
// Harley
Lite sen påminnelse kanske 😉
/Maria
Tyvärr dålig på att ha reflexer på privata kläderna, men är också sällan ute i mörkret.
Jobbklädena är däremot överfulla med reflexer och fler kommer det bli när man väl börjar gå över till nya uniformen där till och med t-shirten har reflex band 😅
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Pannlampa och reflexväst och jag måste säga att här är folk riktigt bra på att använda reflexer både cyklister, barn och vuxna. Visst några har det inte men väldigt många och det är verkligen genomtänkt och bra.
Har en sån där reflexsele när jag är ute i mörkret, den är toppen! 😊
Har även såna där böjbara ”band” man vecklar ut och sen snärtar fast på arm/ben, i handväskan.
Håller med om att cyklister borde bli bättre på det där med lampor och reflexer. Många hundägare här i området hade behövt en påminnelse de också🙄
/Fia ☁️
På en träff jag var på i vintras fick vi en reflexängel. Känns som dubbelt skydd😊
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#8: En sådan har jag med, när jag inte glömmer att ta på den… Men det ska jag nog komma ihåg, grejen är bara att jag lätt glömmer i början, när man inte är van.
Japp använder det och varit noga sedan sonen föddes att ha på han med och även hunden har :)
Brukar testa reflexerna varje år, många behöver inte bytas varje år.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är jättenoga med att använda reflexer av något slag. På promenader har jag reflexväst eller en silvrig, tunn jacka som är gjord av "reflextyg". I jobbväskan har jag reflexband som jag tar på när det är mörkt och jag ska hem från jobbet.
/Christina
Engelssons.se kan jag rekommendera, de har många bra reflexgrejer :)
#13: även mycket annat bra har de.
Kan också rekommendera dem. 😊
Köpte mína reflex arm- och bendamasker därifrån.
#14 Ja de är riktigt bra :)
#15: håller med.
Har handlat kontinuerligt där sedan mor min tipsade om dem för några år sedan.
Rekommenderar också Engelsons varmt!
/Fia ☁️
En till här med som också rekommenderar Engelsons, har handlat lite där både tröjor och underställ och tyckt att det vart bra 😎
Jag cyklar mycket och märker att bilarna verkligen ser mig när jag har reflexvästen, skönt!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet