Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 155 ggr
Maria
2

Sällskapsspel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spelar ni sällskapsspel?

/Maria

Maria
1

Vi har köpt nytt kinaschack. Spelade några omgångar i går kväll. Min man klassade ut mig😃

Vi är periodare på att spela spel. Det är så himla roligt.
Vi Spelade Yatzsy en lång period på kvällarna. En period var det kortlek och vi hade turneringar i Chicago. En variant av poker.
En annan period var det Femhundra.

/Maria

Smihast
1

Ibland

/ en djurälskare 😝

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

STAY

WEFLIP

Maria
1

#2 Vilka spel?

/Maria

Carmarino
1

Det var länge sedan jag spelade något spel. Har svårt att hitta någon som vill spela. Förr blev det en hel del Trivial Pursuit. Numera blir det mest patiens på datorn och Woodoku på mobilen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lia
1

Jag och min make brukar spela monopol, skip-bo eller andra kortspel.

[Zefirka]
1

Ja!

Maria
1

TP spelade vi mycket men nu vet jag inte vart det tagit vägen.
När och fjärran spelade vi också en period.

/Maria

worst
1

Ja, jag spelar regelbundet med fem kompisar. Jag är den som är sammankallande.

Då spelar vi alltid tärning (10.000 och 36) och kort (Gurka och Plump). Beroende på om tiden räcker till kan vi spela Kasta gris eller Poker också… Någon gång ibland ägnar vi kvällen bara åt ett brädspel…

Zadeira
1

Jag och min pappa är helt nernördade på Carcassonne. Har allt från "vanliga" (med samtliga expansioner) till Carcassonne Star Wars Edition.

Med mamma brukar vi spela kort eller Yatzy.

Vi har spelat mycket under hela min uppväxt. Är periodare numera. Jag har inte många att spela med så det blir ju mest med mamma och pappa.

CasaRamon
1

Min särbo och jag, spelar alltid kort när vi ses. Poker och Vänd 8. Dessutom gillar vi olika frågespel, som t.ex Trivial Pursuit

beem
1

Det var länge sen vi spelade spel. Varför vet jag inte. Under en period var det Yatzy som gällde nästan varje dag. Vi köpte Uno men har aldrig spelat 😊

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2023-08-01 12:32 av beem
Zadeira
2

Ni som spelar kort, vad brukar ni spela? Vi kör nästan alltid Gurka eller Plump.

CasaRamon
1

#12: Vi spelar poängpoker och Vänd 8

Maria
1

#12 Vi spelar Chicago (poker) eller Fem hundra.

/Maria

citytjejen
1

Ganska sällan men när jag väl gör det så är det jättekul!
Gillar frågespel mest och även Yatzy.

/Christina

RackarFia
1

Jag tycker det är superkul och vi har en hel del spel. Mina favoriter är olika frågespel, yatzy, Uno, När då då?, Med andra ord, Labyrinth, Rackare, På 5 sekunder, Rummikub😊

Är inte så förtjust i kortspel/poker, monopol och liknande.

Vi har ett oöppnat Skip-bo också som jag gärna skulle pröva när vi har vänner över

/Fia ☁️

Tarotstollan
0

Spelade lite när jag var barn men har nog inte spelat något på över 40 år.
Många av de spel som nämns ovan har jag ingen aning om vad de är för något.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fridaaaa
0

Jag tycker vissa är roliga men vi spelar det sällan av någon anledning.
Kortspel är väl det som blir mest

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.