Transportmedel
Hur tar ni er fram i vardagen?đ
/Maria
Bil
Cykel fÄtal gÄnger
Enda som fungerar hÀr ute pÄ landet, med kass busskommunikation
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Alltid cykeln, buss eller tÄg om jag ska resa lÀngre bort.
Jag gÄr eller Äker buss. TÄg vid lÀngre resor. Ibland fÄr jag skjuts av nÄgon med bil, det Àr ju anvÀndbart ibland, men jag Àger ingen egen bil :)
//Jessie
Bil. Det Àr vÀldigt svÄrt att vÀlja nÄgot annat nÀr man bor pÄ landet.
"NÀstan allt gÄr att anvÀnda till hÄret"
VÀrd för HÄr, TrÀning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare pÄ Sagan om ringen, HÀlsa, Goth, à terbruk & Musik
Jag promenerar mycket , cyklar , Ă„ker buss , Ă„ker med min vĂ€ninna dĂ„ och dĂ„ . đđ„°
HH đ
Bil eller gÄr.
Har en bra cykel men vÄgar inte cykla just nu pga höfterna och ryggen
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
GÄr, cyklar, Äker bil.
GÄr Äker buss eller blir körd i bil
Stolt Àgare till tre La permer
Buss, gÄr, bil eller cykel.
GÄr eller fÄr skjuts i bil.
"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Till fots, kollektivtrafik (pendeltÄg och annan spÄrvÀg mest) och ibland bil eller motorcykel (som passagerare, har inte körkort).
/Christina
GÄr. Annars fÄr nÄgon köra mig om jag skall lÀngre.
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
promenerar eller Äker kollektivt
Ingen som Äker moped?
Jag tycker det Àr ett jÀttebra medel att ta sig fram pÄ.
/Maria
Cykel eller buss till vardags. à ker ibland med pappa i bil och storhandlar eller vi ska en lÀngre strÀcka.
Cyklar, promenerar pÄ hemmaplan sen tÄg, buss, flyg nÀr det Àr lÀngre strÀckor och jag har inte Körkort men pÄbörjade det dÀr sÄ bra i min ungdom sen flyttade jag ner till huvudstaden och körde tÄg i mÄnga Är vilket innebar tjÀnstekort sÄ bil behövdes inte och körkortet blev inte av jag tog mig fram sÄ bra ÀndÄ överallt.
Idag Àr jag inte kvar i huvudstaden och det yrket jag hade dÄ men jag har faktiskt inte saknat Körkort för jag Àr sÄ van att ta mig fram pÄ egen hand utan en bil som stÄr utanför dörren.
Jag Ă€r 57 och ögonen Ă€r inte dom bĂ€sta sĂ„ idag skulle jag inte godkĂ€nnas för ett Körkort om jag sökte pĂ„ nytt men jag kĂ€nner mig faktiskt mer fri i att kunna röra mig helt för egen hand Ă€n att vara beroende av bil đ
Bor avsides, sÄ tyvÀrr Àr bil det enda alternativet. Men vi försöker planera sÄ att vi inte Äker i onödan. Mannen jobbar hemifrÄn pÄ heltid, jag jobbar hemifrÄn 1-2 dagar/v och sonen Äker mig till byn för att ta sig till tÄgstationen. Gymnasiet ligger i stad i nÀrheten.