Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 109 ggr
Maria
4

Kröningen av Englands kung

Ska ni följa kröningen idag?

Jag är väldigt kluven i frågan om monarki.
Jag kommer inte att följa😉

Min mamma älskade allt som hade med kungligheter att göra. Satt bänkad vid TV:n vid bröllop, begravningar och dop😃

/Maria

[Zefirka]
0

Nepp

[Vandra i Skönhet.]
5

Jag är för Monarki men inte sitter jag bänkad med det här kikar kanske nån gång och man får ändå läsa och se om det sen men det blir lite långrandigt att hänga vid datorn.

Hoppas allt får gå bra där i London det är rigorösa säkerhetspådrag med tanke på säkerhetsläget så man väntar sig uppenbarligen att något ska ske ( det var en incident i veckan utanför Buckingham) men det gick bra under Drottningens begravning samma pådrag där så vi får innerligt hoppas att det här inte utsätts för något attentat.

Magi-cat
2

Ett väldigt speciellt tillfälle är det ju. Lite som att se en väldigt gammal film. Men nej, jag tror inte jag ska se. 🙂 I alla fall inte för kungligheternas skull utan för att det alltid är trevligt att se England.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

citytjejen
0

Godmorgon!

Kallt men soligt idag 🌞
Ska ge mig i kast med våra tujor idag och klippa ner dem lite.
Sen är det någon som har kastat lite blandat skräp i anslutning till vår uteplats 😡 så det ska vi plocka bort.

Kommer inte kolla på kröningen, är inte intresserad av såna kungagrejer 😏

/Christina

• Redigerat 2023-05-06 09:12 av citytjejen
Pilspets
1

#4: Morgon.
Lite nyvaken va?😉

Pilspets
0

#0: Hmmm,var det det idag.

Bra info.😅

citytjejen
1

#5: Haha, jag' ganska 😄Det här hamnade ju helt fel!

/Christina

Fridaaaa
0

Nej har noll intresse för kungligheter.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
1

Japp jag tittar det är ju av historiskt intresse det var länge sedan det var en kröning + alla andra kungahus har tagit bort denna sed som faktiskt även finns beskriven i bibeln så det är ju en väldigt gammal sed att kröna en kung