Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 155 ggr
Soligajag1
3

Handlade på Hemköp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan !

Ville få lite luft så jag tog en promenad , halt ute med mycket vatten och isfläckar överallt.
Bra att ta det försiktigt så man inte ramlar , ,

Sen gick jag till Hemköp och köpte kaffe / 2 st Zoega för 89:- nu .
Köpte det . Är man en kaffe tunna så är man.

Klarade av att vara utan kaffe igår , en dag .
Sen blev jag sugen , ,

Dricker ni mycket kaffe och vilken sort dricker ni ??

HH 🙂

• Redigerat 2023-02-15 12:58 av Maria
Åsa S
2

Jag dricker nog normalt mycket, någon kopp till frukost och någon på eftermiddagen sort spelar inte så stor roll förr köpte vi arvid nordqvist det var ofta erbjudanden på dem men nu har vi löfbergs lila det var bra erbjudande i höstas och den butiken hade inte satt något maxantal som man fick köpa så vi bunkrade och vi har fortfarande paket kvar i skåpet så det var typ 6mån förbrukning vi köpte och min man dricker kaffe mer än mig så det går åt lite mer de dagar han jobbar hemma

Maria
2

Min man dricker mycket kaffe.
Själv har jag tidigare älskat kaffe, främst Esspresso, men sedan jag opererade hjärnan så smakar det inte lika gott.

Min man varierar kaffe. Allt från kaffebryggare, presso, en sådan där apparat med små kapslar, perkulator osv.

Godast är kokkaffe utomhus över öppen eld😀

/Maria

Soligajag1
0

#1:

Ojojoj, , o jag som trodde att jag drack mycket kaffe .
Ni slår mig i det i hästvägar , ,

HH 🙂

Soligajag1
1

#2:

Okej , förstår .

Så många bra sorter .
Jag brukar passa på att dricka espresso eller Caffe Latte när jag är hos min syster . Dem har många olika maskiner , nu har dem den senaste , fråga mig inte vad den heter . Tycker bara att dem där kapslarna är så dyra , därför har jag ingen .

Jag brukar köpa Caffe Latte i en förpackning med påsar .

Håller med om kokkaffe , det är gott utomhus när man grillar tex.

HH 🙂

citytjejen
3

Zoegas är gott 😀

Dricker oftast två koppar per dag. Favoritkaffetypen är espresso för jag gillar mitt kaffe starkt 🙂
Vi har en espressomaskin hemma som maler bönor och gör riktigt bra kaffe och oftast kör vi med espressobönor från Lavazza.

Avskydde kaffe fram till att jag var 39-40 och smakade en stark espresso, efter det var jag fast haha.

För mig är kaffe en höjdpunkt och njutning och därför vill jag helst inte dricka det mer än två gånger om dan, jag vill inte "slentriandricka" kaffe.

/Christina

CasaRamon
2

Jag kan inte vara utan kaffe. Är nästan tidsstyrd när det gäller. Stor kopp bryggkaffe till frukost och lunchtid. Därefter 2 ggr kapselkaffe. Alla med grädde.
Tyvärr har kapslarna blivit väl dyra, men så gott. Vill inte vara utan.

MonicaLagerquist
3

Dricker tre koppar espresso om dagen.
Sista kopen efter att vi ätit lunch
Första koppen i sängen innan jag kliver upp och en vid datorn runt nio draget.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
5

Jobbade på kontor ihop med min pappa för 100 år sedan. Han drack kopiöst med kaffe.
Lätt 15-20 koppar per dag. Han hade 3 sockerbitar i.

En dag la vi upp 60 sockerbitar på bordet framför honom och han blev helt chockad.
Han slutade inte med kaffe men med sockret😉

/Maria

citytjejen
2

#8: Men oj, det var inte lite kaffe det 😯Bra att han slutade med sockret, vilka mängder!

/Christina

CasaRamon
2

#8: Bra gjort, att sluta helt med sockret. Det borde många ta efter, men inte bara i kaffet då.

Maria
3

Ja det blev så påtagligt när han såg högen.

Han åt dessutom enorma mängder socker förutom i kaffet.

/Maria

[Vintermånen]
2

Dricker alldeles för mycket men bara på morgonen inte resten av dagen. Kör kokpanna sen min tidiga ungdom och vill inte ha något annat än kokkaffe och jag kör med Gevalia.

Kaffe är livets dryck det är ett som är riktigt säkert 😎

Carmarino
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Dricker bara kaffe när jag har fikagäster, eller om jag blir bjuden när jag är hos kompisar. Ändå ligger Zoégas kaffefabrik bara en kilometer härifrån. 😁

Köper kaffebönor och maler själv, och just nu testar jag två sorters Zoégas kaffe som bara säljs i Café 1886 (gamla Zoégasbutiken) nere i centrum. Hittills har jag testat Kärnan och senare ska jag testa Fredriksdal. Det är rätt gott, men jag kan dock inte påstå att jag känner smak av varken mörk choklad, chili eller citrus. 😊

Annars föredrar jag Volcanic Blend från Cafégo, som också är från Helsingborg.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Volcanic Blend är ett extra mörkrostat kaffe med en hög andel bönor från Östafrika och framförallt från de vulkaniska jordarna kring Mount Kenya.
DesK
3

Jag köper bara hela bönor och mal mitt kaffe själv. Dricker inte så mycket kaffe, ca enkopp om dagen. Mitt vardagskaffe är Gran Dia från Arvid Nordquist och då och då köper tjejerna finkaffe till mig 😍

/Désirée

Fridaaaa
2

Dricker 1-3 koppar per dag, oftast 1-2 koppar
Hemma köper vi mellanrost av Zoegas (kan vara tex Fikastund mfl), en av de som fungerar bäst för min mage.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mulka]
2

Jag dricker en del kaffe (med mycket mjölk i), men har typ fått kaffeförbud när jag verkligen är sugen på att dricka, för att jag var uppe till tolv en gång när jag drack en liten kopp klockan 3 på eftermiddagen. Tror inte att det var kaffets fel. 😋😏☕️