Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 211 ggr
Maria
2

Nyårslöften

Har ni några nyårslöften i år?

/Maria

Zadeira
3

Slutade med det för många år sedan. Bättre att ge ett löfte när det behövs.

Maria
8

Jag har bara haft ett nyårslöfte i livet och det var innan jag skulle operera min hjärntumör som jag bestämde mig för att sluta röka.
Det löftet har jag dessutom hållit🙂

/Maria

Scorpio97
1

Nej, brukar inte ha det :)

//Jessie

Vixxen
1

Nä, håller med Zadeira bättre att ge ett löfte när det behövs.

Pilspets
2

Ja,varje år.

[Undertaker]
3

Har aldrig haft nyårslöften. Ser inte vitsen med det. Om man vill ändra på något kan man välja en tidpunkt som passar enligt mig.

Zadeira
8

Som fd missbrukare så ger jag varje morgon det viktigaste löftet. "Bara för idag ska jag vara drogfri". Tyckte inte att NA funkade för mig, men just det uttrycket har jag tagit med mig och använder på många aspekter i livet. Att lova saker för lång framtid eller så lägger bara upp för misslyckande. Bättre för mig att varje dag ta ett nytt beslut, att "bara för idag".

[Undertaker]
1

#7: Det är lättare att hålla löften eller liknande när man känner att det är ett mål som man klarar att uppnå. Ger en då betydligt mer att sätta små mål istället för ett stort även om resultatet ska bli samma.

[Sommarros]
1

Jag har inga löften..
Men jag sätter upp lite mål… eller ska jag kalla dem riktlinjer (?) för hur jag vill leva det kommande året.

Jag vet att det är svårt att hålla löften, så jag tänker bara att jag har en del saker jag skulle vilja ändra på, och så hoppas jag väl på att genom att skriva ner det- så kommer jag börja gå i rätt riktning.

Mina mål för kommande år är:

• Träna styrka och stretcha oftare
  • Gå promenader ofta
  • Tänka mer på att äta nyttigt. (inga måsten, utan bara försöka bli mer medveten)
  • Dricka mer vatten
  • Kanske börja med en gruppaktivitet… gruppträning eller kanske kör.

Inget av detta ser jag som "måsten".

[Vargnatt.]
2

Jag har ett stående nyårslöfte och det är att aldrig ge några nyårslöften 😎

Jag tar livet och det som kommer så som det är och dom där löftena dom är bara för syns skull så ta det lugnt istället och bara följd med det som känns rätt för dig oavsett det är nyår eller någon annan årstid.

Fridaaaa
0

Nej har aldrig löften, enbart mål :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
3

#7: Så vist tänkt!
När jag mår sämre brukar jag ha motsvarande löfte, Bara idag ska jag överleva. Det är ett väldigt svårt löfte ibland men det har uppenbarligen funkat hittills.💛

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
1

Jag ger inga nyårslöften men förutsatt att Charlie får tummen upp hos veterinären nästa vecka så satsar vi på att gå ner 10% var av vår nuvarande vikt. (Eller rättare sagt, jag satsar på att vi går ner 10% var. 😗)
Fixar vi det så är han tillbaks på sin normalvikt som han hade innan skadan och jag är äntligen, äntligen i mål med min viktnedgång även om jag fortfarande kommer att vara överviktig.💛

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

brukar göra nyårslöften som jag inte kan hålla, så detta kommande året ska jag försöka att sätta upp olika mål istället :)

några av dem:

•höja konditionen
•sluta småäta, speciellt onyttigheter
•plugga när jag behöver

Denna kommentar har tagits bort.
Tarotstollan
1

Jag kommer aldrig på några bra löften och sen skulle jag bryta dem inom några dagar ändå!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
0

Inga Nyårslöften , , har haft det många ggr förut men men , , det blev alltid så att det "rann ut i sanden" efter ett tag.

Men en sak jag lovar mig själv. Va ärlig mot mig själv!!

HH 🙂